dinsdag 23 september 2014

DIY crochet beechnuts (beukennootjes)


In de tuin van de buren staat een grote beuk,
echt enorm groot en al heel oud, denk ik.
Mooi in elk jaargetijde; in de winter het silhouet
van de takken tegen de lucht, 
vers groen aarzelend blad (zullen we wel of niet :)
in het voorjaar, wat roodachtig uitgroeit in de zomer,
en nu in de herfst de beukennootjes die door de 
hele tuin liggen..


Ik probeerde ze na te haken, verschillende malen opnieuw,
en uiteindelijk is het soort van gelukt :)
Hoewel iemand op Instagram, de gele
bananenschillen noemde, haha, dat kan ook hoor..
Mocht je ze willen maken
(de beukennootjes of de mini bananaschillen)
zo deed ik het



Je kan er een slingertje van maken,
ik reeg ze aan een gouden draadje,
in een schaaltje leggen of ze gebruiken als poppenhoedje
(voor een heel klein poppetje)


Ik wens je veel plezier met het haken
als je ze gaat maken..
en natuurlijk een hele mooie dag
-X-

24 opmerkingen:

  1. Laat ik nou nét ook over beukennootjes bloggen?!
    Fijne herfstdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn te schattig! Echt heel leuk! Fijne dag! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een waslijn van elfenmutsjes.
    Wat fijn dat je weer terug bent.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid
    Wat leuk weer, Ben altijd blij met je haakpatroontjes. Ze zijn altijd leuk en eenvoudig te maken.
    Heb een printje gemaakt van het patroontje.
    Ga ze zeker maken. Kleindochters zullen ze zeker ook leuk vinden.
    Dank je wel.
    Fijne dag
    Lieve groet Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. NB, Heb ook al eens die eikelmutsjes gemaakt ook van een patroontje van jou. Super leuk
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ingrid! Ik hou van jouw haaksels, heel leuk! :)
    Groetjes,
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk! ik ben niet zo'n goede haakster, maar het is me toch gelukt om er eentje te maken, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel! Een leuk en lief herfstpatroontje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind beukenbootjes héél erg lekker, ze zijn voor mij dé lekkernij van de herfst en proeven helemaal naar bos !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze hartstikke leuk, Ingrid. Dank je wel voor het patroon :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn schattig....zoiets namaken is toch best knap...dankjewel...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So nice and a beautiful effect.
    Miss.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk jouw zelfgemaakte beukennootjesbananenschillenslinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor dit superleuke patroontje!

    fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi! Is it possible to have the pattern in english? They are so cute! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello dear Ingrid ! I just came across your lovely beechnuts ! I adore them<3<3 I just can,t get them right! sorry can you maybe send me the pattern in english, I dont realise how and where to start the leaves, is there the first 8 lossen as a stringholder where all the other leaves hang then, and you have to make another 8 lossen for the first leaf ....actually I do a lot of crafting but this one drops me off, mine doesnot look at all as lovely as yours !! thanks a lot, as spring is aproaching soon ! <3<3<3<3 Marion

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)