donderdag 4 september 2014

Don't step on my grey suede shoes..;)


Zo ongeveer de hele zomer liep ik op deze,
niet speciaal charmante schoenen.
Ik kocht ze in Frankrijk omdat van, het enige paar sandalen
wat ik meenam, het bandje brak..
(dus toen moest ik Ineens schoenen hebben:)
Vervolgens gingen ik inpakken en ik dacht dat ik
alle schoenen keurig bij elkaar in een doos had gedaan..
Eenmaal in Amsterdam vond ik wel de doos met schoenen,
maar van alle schoenen zat er maar eentje in..
P, bleek later, had er nog wat overgeladen in een andere doos,
en die was nergens meer te vinden..


Dus ik liep op mijn slippers, de ene dag na de ander..
Op een gegeven moment bedacht ik mij
dat ik misschien wel een paar gympen kon gaan kopen.
Dus ik toog naar de Kalverstraat (och hemel)
en uiteindelijk vond ik deze...paste ze, ze zaten lekker
en ik stond ze voor de spiegel te bewonderen..
Op dat moment komt de verkoopster (jaar of 20)
en zeg: Nou, laat ik het zo zeggen,
mijn moeder zou die Nooit dragen...
(ze bedoelde natuurlijk dat ik er te oud voor was)
Oh..wel...dus ik geef ze terug en loop de winkel uit,
zonder schoenen...
Ik liet het even bezinken en ik baalde van mezelf,
laat ik me nu de les lezen door een zo'n meisje?

Uiteindelijk ben ik terug gegaan en ik heb ze gekocht
als ik zou kunnen fluiten, was ik fluitend 
naar buiten gelopen, tevreden over mijn aankoop,
maar misschien nog wel tevreden over deze 
kleine overwinning...op mezelf

(en oja, de doos met de andere helft van de schoenen
hebben we ook gevonden..)

Ik wens je een fijne dag
(ik denk dat het een slipper-dag wordt, denk je niet?)
-X-

30 opmerkingen:

  1. Een van mijn fijne dingen: dat het weer zoveel beter met je gaat dat je elke dag een berichtje achterlaat. Heb dat echt gemist. Goede move met die gympen :-)
    Grtn, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fantastisch verhaal om de dag mee te beginnen!
    Fijne slipper-dag gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid
    Wat een heerlijk verhaal weer. Zo beeldend beschreven
    Zag het voor en moest erg lachen.
    En de gympen zijn super leuk.
    Fijne zonnige dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha natuurlijk kunnen die schoenen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of zou ze bedoeld kunnen hebben dat haar moeder daar te saai voor is en alleen op crocs loopt ( gedragen onder een witte legging uiteraard..)?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die van Marlette vind ik ook heel goed!!!! Maar je had groot gelijk, jij bepaalt dat toch zelf.paste dit al in je cursus?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou jaaaa...wat een brutaal meisje... Benieuwd wat voor mama die heeft. Goed dat je toch terug gegaan bent, ze zijn geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn geweldig ! Ik zou ze ook dragen hoor, zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. niks mis met een slipperdag :) en het hele geval zegt meer over haar moeder dan over jou hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha! Bood ze je geen degelijke wandelschoenen aan? :-) Ik vind ze top! Deze gympen dan hè, niet de niet aangeboden wandelschoenen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha oh noo! Goed gedaan, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent nooit te oud, voor niets! Nem!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niks mis mee... ☺, maar vandaag toch maar de slippers!! ☺.


    Lieve groet,

    Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tsssss.... gelukkig bepaal je lekker zelf wat je aandoet! Ze zijn super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn stoer en aan stoer zijn hangt volgens mij geen leeftijd! Top dat je lekker terug bent gegaan (ik had het gezicht van dat kind wel eens willen zien).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig dat je die snotneus eventjes op haar plaats hebt gezet, met terug te gaan en die gympjes toch te kopen !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ik schoot hardop in de lach bij je zin over de moeder... herkenbaar! .zegt meer over haar dan over jou trouwens ;-) superschoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi verhaal en fijn dat je er weer bent. Ik lees je blog altijd met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik moet almaar denken aan crazy boots dat liedje. Daar zit ook zo'n toon in van: tss dat bepaal ik toch lekker zelf! Goed dat je dat ook hebt gedaan, ze zijn super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ha! wat heerlijk dat je weer van je laat horen!! superschoenen!! lieve groet,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou ze dragen met trots! Ze zijn mooi, en zien eruit of ze heerlijk zitten. Wat voor moeder zou ze hebben?
    Fijne dag, groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lachen zo herkenbaar dat schoenen verhaal, ik heb dus ook gympen gekocht, even wennen maar ze lopen heerlijk. ga van de winter zeker nog een paar kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Ingrid, wat een verhaal. Pure leeftijdsdiscriminatie! Super van je dat je je niet laat kisten! Ene wat die gympen betreft... ze gaan toch per maat en niet per leeftijd?
    Groetjes, Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wist niet dat er een houdbaarheidsdatum aan gymschoenen zat eerlijk gezegd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze week in Libelle: we hoeven niet mega-cool, onder de 18 of ontzettend sportief te zijn: sneakers zijn er voor iedereen! Fijne dag en geniet van je nieuwe schoenen. Groeten van Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)