maandag 1 september 2014

Goodmorning, at this almost sunny day..


En zo was het zomaar ineens 
 een een bijna zonnige ochtend September geworden,
natuurlijk dacht ik al eens eerder,
misschien moet ik eens iets op mijn blog zetten
maar dan dacht ik ach, het kan ook volgende week..
Niet dat ik het erg druk gehad heb,
integendeel zou ik willen beweren.
(Wel maakte ik het boek af, het was al naar de vormgever
maar toch moet er dan nog van alles..)


Na het gedoe met de dreigementen op Instagram,
waar ik echt helemaal naar van was
(en eerlijk gezegd ook wel in paniek)
besloot ik om helemaal off line te gaan.
Sterker nog ik had sterk de neiging om 
mijn hele virtuele leven aan de wilgen te hangen,
zo genoeg had ik er ineens van...
(inclusief blog en alle social media)
Hoewel ik wel ergens in mijn achterhoofd dacht
dat het misschien geen goed moment 
was om dat te beslissen.
Dus ik liet alles voor wat het was
en het was heerlijk, echt..
Ik voelde mij een beetje Doornroosje,
in haar toren, waar zij slaapt en van niets weet
en enkel alleen haar dromen heeft..
Zo rustig, zonder al die ruis van wat er online gebeurt...


Bij mij kwam er geen prins langs,
dat is ook niet nodig want die heb ik al, haha,
maar op een gegeven moment besloot ik toch weer
iets op Instagram te zetten..
(de haatdragende accounts zijn verwijderd)
Hoewel ik het wel een beetje eng vond,
het zou Zo (de bedreigingen) weer kunnen beginnen
maar ik wilde me niet meer door angst laten leiden..
En nu begin ik weer met bloggen,
het is tijd om uit de toren
(lees het: kleine huisje) te komen..
Dus ik zeg: Goedemorgen op deze bijna zonnige
Septemberochtend; hoe is het met je,
had je een fijne zomer?

-X-

71 opmerkingen:

  1. Welkom terug, fijn je weer te zien :-)
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom terug! Leuk je terug te kunnen lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig dat je er weer bent!
    Wij hadden een hele fijne zomer!

    Fijne dag met hopelijk veel zon!
    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeej!! je bent er weer :-) Fijn hoor. Goed te horen dat je een heerlijke tijd hebt gehad deze zomer, dat is net wat een mens zo af en toe eens nodig heeft, he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je weer bent! Wat een narigheid! Top dat je doorgaat. Fijne week, liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je de draad weer hebt opgepakt. Ik heb je gemist afgelopen weken, ik start altijd mijn dag met jouw "wijsheden" . Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo heerlijk dat je terug bent je hoort bij mijn ontbijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid
    Jippie heerlijk dat je weer terug bent. Zo blij dat je weer doorgaat met je blog.
    Heb het erg gemist. Is dagelijks voer voor me.
    Kijk nu al uit naar je volgende blog.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt bizar! Ik volg je blog en dacht net dat ik eens zou kijken of ik iets gemist had, of dat je al weer terug bent in blogland en zie hier! Hoppa! Fijn dat je er weer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je weer terug bent, welkom terug. Ik hoop dat deze zonnige dag het begin is van een heerlijke herfst.
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig dat je er weer bent!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je er weer bent en niet laat leiden door de rare kronkels van andere mensen. Welkom terug in de blog-wereld.
    Warme groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig dat je weer terug bent, ik miste je blogberichtjes.

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb jou en je blogverhalen wel gemist hoor. Fijn om ze weer te kunnen lezen. En die mensen met vervelende reacties moeten zelf een leven zien te krijgen i.p.v. andere mensen het leven zuur te maken!
    Fijn dat je er weer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen,wat fijn dat je weer aan het bloggen bent geslagen.Ik heb je gemist.

    Vriendelijke groet,Clärle
    www.creaclarle.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen, fijn dat je er weer bent!
    gr.Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, wat zitten we weer op één lijn: 1 september is dé dag voor nieuwe blogavonturen ;-) Fijn dat je de vibe weer hebt, hier alles goed, en kijk je ook gauw bij mij?
    x vanaf de overkant, Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Buenos días! Welkom terug! Ik ben zo benieuwd naar je nieuwe boek!

    Groet van Plien, casajardincocina.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gezellig dat je er weer bent .... ik hoop dat je weer regelmatig iets gaat bloggen hoor ... ik lees het met veel plezier .... fijne maandag ... gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg fijn dat het weer beter gaat met je!
    Je bent erg gemist... Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben blij dat je weer bij ons terug bent. Ik heb je echt gemist. Het hoort zo bij mijn ochtend ritueel. Maar behalve dat wil ik ook graag weten of het wel goed met je gaat. We hebben met elkaar toch al heel wat meegemaakt ...........

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat fijn dat je er weer bent! Ik hoop dat het goed voelt om weer te gaan bloggen. Want uiteindelijk doe je het voor jezelf en niet voor ons.
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het fijn dat je weer terug bent. Hopenlijk gaat het goed met jullie in jullie nieuwe huis. Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe boek.
    Ik verheug me weer op je berichtjes op je blog.
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk om weer van ingthings te mogen genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat je er weer bent....ik hou van je blog het is zo leuk om je berichtjes te lezen...en velen met mij..kijk uit naar je nieuwe boek gaat op mijn verlanglijstje...heb nog een fijne dag..

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, je bent er weer, fijn .heb je berichtjes best wel gemist ...


    Liefs en een fijne eerste septemberweek
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn dat je er weer bent.
    Ik heb je vrolijke foto's en teksten gemist.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Welkom terug in blogland.
    Je draai al gevonden op je nieuwe plekje?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Welkom terug :-). En boe aan de stomme haters! Ik vind het super wat je allemaal doet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ah! Heerlijk dat je er weer ben! Al gewend aan je nieuwe stekkie?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk dat je er weer bent! Hier een kluszomer gehad, onze woonkamer flink aangepakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi, je bent weer terug; ik heb je verhaaltje best wel gemist!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Juhuuu you are back...I missed you!!
    And I missed the bad Story, that you tell us here...how sad...how terrible...I am sorry for you!
    But happy you are here again!!!
    xo Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ha, eindelijk weer eens een berichtje van Ingthings in mijn Bloglovin-feed. Jippie!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fijn dat je er weer bent en je je niet hebt laten afschrikken door 'enge' mensen! Veel geluk in je nieuwe huis en ik ga met belangstelling je blog weer volgen.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Fijn dat je weer terug bent, Inge! Laat je niet afschrikken door negatieve, jaloerse mensen. Het zegt niks over jou, maar alles over hun lelijke karakter. Focus op het mooie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ha Ingrid, wat fijn dat je er terug bent ! Zelf zit ik wat in een dipje wegens heel veel droeve dingen in mijn dichte omgeving, 2014 is een rotjaar, hopelijk wordt 2015 een leuker jaar. Ik zie er al naar uit om je verhalen terug te lezen, want die maken we steeds weer happy. Veel liefs uit België, An

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat heerlijk dat je er weer bent! Bevalt het huisje goed?
    Fijne dag :)
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Fijn dat je weer terug bent, lees altijd met veel plezier je Blog.
    Groet van bottsie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lieve Ingrid, Laat de mooie, kleine dingen jouw dagen bepalen. Fijn dat je weer stapje voor stapje terug komt op de social media. Je doet veel mensen veel plezier.

    Plezierige dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Welkom terug, heerlijk, en wélverdient, zo'n lange vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Stoer dat je er weer bent! Joehoeeeeeeeee! Een warm welkom terug in Blogland :))))!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Fijn dat je er weer bent, dappere vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik heb je gemist hoor! Ik ga je weer volgen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. sorry, er stonden te veel typefouten in ;). Opnieuw : hier sé ! wie we hier hebben begot ! Welkom terug ! Ik heb een heerlijke zomer gehad en hoop van jou hetzelfde ! ( en hij mag van mij nog effe blijven duren :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoi Ingrid, fijn dat je er weer bent! Ik lees je blogs graag, dus ik keek regelmatig of je er weer was. En ja hoor, vandaag was je er weer. Ik hoop dat je nog lang leuke stukjes gaat schrijven en mooie foto's plaatst en dat je niet meer wordt lastig gevallen door rare, enge figuren. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat fijn dat je er weer bent! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Jaaaa! Fijn dat je er weer bent :) Je hebt gewoon een wel verdiende zomer-blog-vacantione gehad! En mijn vakantie begint nu goed met t lezen van je blog :)

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Gelukkig ga je niet stoppen! Haha, leuk de vergelijking met Doornroosje. Welkom terug en hopelijk geen nare ervaringen meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. we were happy you had a well deserved break and now we're happy you feel like posting again!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Fijn dat je er weer bent! En de zomer? Die was (en is natuurlijk nog steeds) helemaal goed hoor. En nu jij er weer bent zelfs beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ha, zàlig dat je er weer bent!! Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Dat enge instagram-gedoe heb ik geloof ik een beetje gemist. Even niet opgelet, en gelukkig maar als ik je zo lees. Ik ben wel blij dat je hier toch weer verder blogt. Ik lees je graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Fijn je bent er weer! Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Fijn je weer te treffen; wordt altijd blij van je verhalen en foto's. Vertrouw op jezelf. Een mooie zonnige septembermaand gewenst. Maike

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Eindelijk ben je er weer. Hoop dat je er zelf ook weer van geniet !

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Leuk dat je weer terug bent van weggeweest! Lees je altijd met plezier. Onze zomervakantie was erg fijn. Groeten Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Fijn dat je toch besloten hebt weer te gaan bloggen! Ik lees en bekijk je eerste boek met veel plezier, ben benieuwd naar de volgende!
    Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in Zweden.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Fijn dat je e weer bent en je goed voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Heerlijk dat je er weer bent! Fijne dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Goed dat je er weer bent en vooral dat je weer de energie hebt. Veer plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik miste je verhalen al. Ik ben blij dat ik weer iets van je lees... en al die vrolijke kleuren terug kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat leuk je hier weer te zien (lezen). Fijn dat je weer terug bent. Ik hoop dit keer zonder narigheid!
    Hier is het ook een prima zomer geweest, dank je! Ik zie uit naar een mooie nazomer, hopelijk weer opgefleurd met af en toe een berichtje met een glimlach van jou!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Fijn om weer van je te horen en wat ziet je huis er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Lieve Ingrid, wat heerlijk dat je er weer bent, ik heb je echt gemist! Blij dat ik je elke dag weer even in je blogs mag ontmoeten! Je bent een heerlijk mens! lieve groet, Henny.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Fijn dat je er weer bent. Gezellig om de dag weer op te starten met een kopje koffie en jou blog. En laat je niet gek maken door vervelende mensen. Groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)