vrijdag 19 september 2014

Triangle pillow (and why i don't like mosquitoes)


De laatste nachten sliep ik slecht 
of dat zeg ik eigenlijk verkeerd, ik sliep wel goed,
maar ik werd steeds wakker..
Niet omdat ik nu zoveel zorgen heb op het moment
(hoewel ik wel een klein beetje bezorgd ben
over het boekenfeestje, er zijn tot nu toe zo weinig mensen
die zeggen dat ze komen..ojee:)
maar ik werd steeds wakker van de muggen.
Dus voordat ik ga slapen sta ik al klaar
met zo'n mepper...geen mug te zien..
totdat ik het licht uitdoe, ik lig nog geen 2 minuten
en dan zzzzzzz, licht weer aan, geen muggen te zien
en dat herhaald zich dan een aantal keren per nacht..


Dus ik zit hier zo suf als wat achter mijn computer,
en eigenlijk ging ik iets zeggen over driehoeken haken..
want dat deed ik de afgelopen weken,
de een na de ander..


De driehoeken haken is helemaal niet moeilijk,
en ook de halve driehoeken vallen reuze mee..
het is gewoon een kwestie van stug doorhaken,
hieronder het patroontje..
(als je goed kijkt zie je mij staan in de spiegel,
een soort van halve selfie ;)


Als er fouten in staan dan hoor ik het wel,
van een oplettende lezeres :)
Ik zal dan nog ergens een NB invoegen..
Ik ben veel te slaperig om het nu te controleren..


Ik probeerde van alles om het op een mooie manier
in elkaar te zetten...eerst naaide ik de driehoeken aan elkaar,
maar dat werd zo onregelmatig, dat ik alles weer uithaalde..
Uiteindelijk haakte ik het in elkaar,
je moet dan wel op het punt waar de driehoeken
bij elkaar komen, alles netjes aan elkaar naaien..
Ik vond het nogal een puzzel,
en mocht je het kussen willen maken,
moet je zelf maar kijken wat je de beste manier vind.


Uiteindelijk is het wel een feestelijk kussen geworden,
voor de vulling gebruikte ik een kant en klaar
kussentje van de Hema, maar andere winkels 
hebben ze vast ook wel..


En dit is de dan de achterkant..
of de voorkant, het is maar hoe je het bekijkt :)

Ik wens je alvast een heel fijn weekend
-X-

27 opmerkingen:

  1. Oh bah... muggen. Wij hebben afgelopen nacht de ventilator aangezet in de slaapkamer, en dat hielp! Leuk zeg, je kussen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Duik zo lekker je bed weer in! Even bijslapen... Dank voor het delen ik vind je kussen de BOM! Ik ga het zeker ook proberen! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, leuk geworden hoor!
    Muggentip: (Ik ben er geen enorme voorstander van, maar het werkt wel). Koop zo'n anti-muggenspuitbus bij de kruidvat. Half uurtje voor je naar bed gaat even goed sprayen, even ventileren, weg muggen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf kussen, dat ga ik ook eens proberen. En wat de muggen betreft, ik slaap al jaren onder een klamboe en heb echt nooit last van muggen.... Is misschien ook een oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het kussen mooi geworden enne wat betreft de 12e... die staat in mijn agenda en ik ga echt stinkend mijn best doen om te komen hoor!
    Fijn weekend en bedankt voor het patroon!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Ingrid, wat een supermooi kussen!!!
    Dankje voor het patroon! :)
    Groetjes,
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS: I heb een link naar hier gezet op mijn blog, je kan het hier lezen:
      http://myfunkycrochet.blogspot.be/2014/09/hobbybeurs-hasselt-quick-flower-doily.html

      Ik ben nu ook begonnen met het haken van triangles... <3

      Verwijderen
    2. Nu is mijn kussen af - het word een Hexagon kussen!!!

      http://myfunkycrochet.blogspot.be/2014/09/from-triangles-to-hexagons-plus-little.html

      Hartelijk bedankt voor jouw inspiratie!!!!

      Ingrid xx

      Verwijderen
  7. Dag Ingrid, ik kom ook graag op je boekenfeestje, hoor! En wat helpt tegen de muggen is onder een klamboe slapen. Doe ik al jaren en het scheelt echt veel in de nachtrust!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Don't worry, be happy en je boekenfeest, dat komt vast goed. Muggen is natuurlijk een ander verhaal, die zijn vervelend en net als je denkt dat je ze gevangen hebt, dan is er weer een nieuwe. Misschien helpt het om oordopjes in te doen, dan hoor je ze in ieder geval niet ;-)
    Je kussen is supergaaf, zowel de voor- als achterkant.
    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Dank voor de tip over de kant en klare kussen van de Hema... dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, dat is natuurlijk veel makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi kussen Ingrid, ik zie hier een heel mooie bestemming voor mijn restjes garen in allerlei kleuren.
    Ga ik zeker proberen.
    Dank je wel voor het leuke idee.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi vrolijk kussen! Wat me vaak tegenhoudt bij kussens is dat ik vind dat ik er een rits in moet zetten. Dat is een enorme drempel. Dus op die manier heb ik bijna twee kussens af ;)
    En muggen... bij ons een stuk minder door horren... gelukkig...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super kussen! Ik ben dol op ruiten en vind jou kleurkeuze bijzonder mooi. Wat betreft de muggen, ik zweer bij teatree oil. Ik ben allergies voor muggen en heb altijd meteen zo'n rode schijf van 10 centimeter doorsnee maar sinds ik een paar druppeltjes verdeel over mijn lijf voor ik ga slapen durft geen mug meer in mijn buurt te komen :) En je boekenfeestje komt vast helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zeg! Ga ik misschien ook proberen. En suc6 morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het een geweldig leuk kussen ga het zeker ook proberen...en over je boek tja jammer ik kan niet komen helaas beetje ver weg maar kopen ga ik het zeker...en het zal heus goed komen met je boekenfeestje...

    Fijn weekend..

    hart gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klamboe!!!!Een dan wel een lekkere grote,zodat je niet verstrikt raakt.. :> Bedankt voor je mooie kussen-idee..Ik krijg nu al zin om te beginnen..maar het is al 0.50 uur, dus ik ga eerst maar eens (muggenvrij) slapen. Welterusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahaha! (sorry) Herkenbaar. Behalve dan dat ik gewoon stuk doorslaap, maar midden in de nacht wakker schrik van een echtgenoot die half aangekleed op muggenjacht gaat. Lichten allemaal aan en dan staat hij boven op het bed met een krant of een boek uit te halen naar muggen die ik niet zie, maar hij wel hoort. We hebben trouwens fijnmazige gazen horren voor de ramen en die werken wel erg goed.

    Groeten Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk kussentje is het geworden!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wow wat een super leuk kussen! Echt zo'n fifties kussen of was het sixties ;). Ik kan niet haken en ga het ook niet meer proberen hihihi, maar kan dan wel weer naaien en andere dingen. Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Ingrid,
    I love this pillow pattern and would love to make it as a Christmas present but I'm having great difficulty translating from Dutch to English. I'm just wondering if you could please tell me how to make the triangles?
    Thanks!
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk! Ik ben ook zo weg van haken.. Alleen de stukken aan elkaar zetten vind ik altijd zo'n rotwerkje.. Bij dit kussen ben je wel even bezig vrees ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een heel leuk ontwerp. Enthousiast was ik begonnen. Maar heb het uitgehaald en opnieuw gestart maar dan vanaf de onderzijde :) Ik krijg nu mooiere 3hoeken. Gemaakt mbv ontwerp vlaggenlijn http://littlemintelephant.nl/diy/vlaggenlijn/#jp-carousel-351

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)