woensdag 3 september 2014

What if, but & maybe..


Paniek (en de bijbehorende adrenaline)
 kan een heel nuttige toestand zijn,
als je een beer in het bos tegenkomt en moet rennen voor je leven,
maar niet, als je, ik noem maar iets stoms,
je wachtwoord van Twitter kwijt bent..
Toch was dat iets wat mij steeds vaker overkwam..
de laatste maanden..paniek..om de gekste dingen..
Dat paniekgevoel was nog niet alles..
vervolgens bedacht ik mij van alles 
wat er zou Kunnen gebeuren...waardoor het alleen 
maar erger werd natuurlijk..
Een aantal weken geleden had ik er zo genoeg van
dat ik een boek las over Mindfullnes.
Daar haalde ik van alles uit, maar het meeste had ik aan de tip,
om pas na een half uur te reageren, eerst 
kijken en voelen wat er nu werkelijk aan de hand is
en het ook terug te brengen naar Wat het is
dus: wachtwoord kwijt....verder niks...
en na een half uurtje kijken of je het kan oplossen..


Dat probeerde ik elke keer uit, als ik in de paniek schoot..
en het hielp, echt waar..
Dat bracht zoveel rust dat ik besloot om een 
Mindfullnes cursus te gaan volgen..
Vanochtend ga ik beginnen en hoewel ik er
best een beetje tegenop zie, ben ik vastbesloten
van mijn paniektoestanden af te komen..
Aan de muur hangt de quote van Drs. P,
het is mijn nieuwe motto...
hoewel ik nog lang niet kan zeggen,
dat het me elke keer lukt..
(maar elke stap is er eentje, denk je niet?)

Ik wens je een fijne dag
-X-

22 opmerkingen:

  1. Goed plan en volgens mij is je nieuwe huis een goed plek om het ook in de praktijk te kunnen brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het knap dat je `de situatie` (het in paniek geraken) wilt aanpakken en dat ook doet door die kursus mindfullnes... Ik wens je alvast succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gewoon doen, ik vind het alvast mega-knap van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goede tip! Dank! En idd iedere stap is er één. Zojuist de cover van je nieuwe boek gezien. Zo de BOM!!!!!!
    Kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb. Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A little step can be the beginning of a great journey.
    Je komt er wel.
    Veel succes
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik volgde ruim 2 jaar geleden een mindfullnes cursus van 10 bijeenkomsten. En weet je het helpt, nog steeds! Veel succes en plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel succes met de cursus, het lijkt mij ook wel wat!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar. Ik heb geleerd dat paniek aangeeft dat ik een stap (of 2) terug moet doen. Ik lees nog niet zo lang mee, maar wat ik begrijp heb je een nogal stressvolle periode achter de rug. Goed dat je dit doet! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me mooi, zo'n cursus... ik ben zeker van plan dat ook nog eens te volgen. Als de financiën het een beetje beter toelaten dan. Heel veel succes en ik vind het heel leuk dat je ons deelgenoot maakt. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was na de vakantie twee wachtoorden "kwijt". "Komt wel weer boven", zei mijn jongste dochter, maar nee hoor. Dikke paniek om niets...vier weken had ik nota bene geen computer, laat staan internet, ter beschikking. En ik miste beide niet. Misschien toch maar emigreren naar een mooi eiland.........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mens lijdt dikwijls nog het meest van de dingen die hij vreest..... Dus: heel goed idee om eerst eens rustig een half uurtje wachten!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb mijn mindfulness cursus ervaren als een openbaring, mijn gedachten plagen mij een stuk minder. Ik ben ervan gegroeid en daarmee ook mijn gezin.
    Ik sta ook meer stil bij geluk en geluksmomenten sindsdien, heb nu zelfs een reeks van foto's op Instagram gestart met als #iederedagkleingelukintdorp
    Hartelijke groet uit Twente, Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Suc6!


    Lieve groet,

    Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je verhaal is weer heel herkenbaar. Ik heb een jaar of 4 geleden mijn stress aangepakt door bij een coach te gaan praten. De dingen die ik daar eigen heb gemaakt pas ik nog steeds toe als ik stress periodes heb. Ook mindfullness ben ik steeds meer gaan toepassen. Ik wens je heel veel geluk toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed van je om de paniekmomenten te gaan omdenken of te veranderen. Succes met de mindfullnesscursus.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Ingrid
    Heel verstandig van je dat je de cursus bent gaan doen voordat de paniek de overhand krijgt. Je weet het van mij en dan ben je verder van huis.
    Heel veel succes.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Ingrid, ben zo blij weer berichtjes te kunnen lezen van jou! En mindfullness is echt een goed plan, weet zeker dat je er iets aan zult hebben. Liefs, Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn, je bent er weer! Ik heb je blogberichten gemist! En wat een herkenbaar verhaal, ik zit precies in dezelfde situatie en start vanavond met dezelfde cursus! Ik ben benieuwd wat het ons gaat brengen ;) zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hè, wat rot voor je... Paniek is zo'n naar gevoel...
    Hartstikke knap dat je er mee 'aan de slag' gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. fijn dat je weer terug bent Ingrid! volgde vorig jaar ook een cursus mindfullnes en heb er al veel aan gehad! ik wens jullie veel geluk in jullie nieuwe huisje en succes met je cursus!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goh, ik wist niet dat jouw P. doctorandus is :-)
    Su6 met de cursus, ik heb er veel baat bij (gehad).
    Enne.... be mindful even if your mind is full.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En een beetje HUP
    kan ook geen kwaad
    geniet !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)