vrijdag 23 oktober 2015

Workshops and red cheeks..


Hoewel ik natuurlijk helemaal geen work-shop-mens ben,
het hele idee maakt me een beetje zenuwachtig,
ga ik in de komende tijd er toch 2 geven.
Ik heb tegen beide ja gezegd zonder er bij na te denken,
dat denken kwam daarna pas;
en ooh wat moet ik dan doen, vinden de deelnemers 
dat wel leuk, en wat moet ik dan zeggen...
Ik probeer mezelf steeds voor te stellen 
(dat schijnt te helpen; visualiseren) dat ik 
cool, calm en collected een heel goed verhaal vertel
en dan met het grootste gemaak de instructies ga geven,
gekleed in de juiste jurk en met een stralende glimlach..


Waarschijnlijker is het dat ik net voor iedereen 
binnenkomt koffie mors over mijn jurk, ik iedereen
met rode wangen welkom zal heten en zo zenuwachtig ben
dat ik begin te ratelen (daar ben ik beroemd om, haha)
en dat niemand het bij voorbaat nog begrijpt en dat ik 
dan Ineens zelf niet meer weet hoe je een vogeltje moet vouwen..
En dat glimlachen wordt ook lastig want gisteren viel 
er een complete kies uit mijn mond en omdat 
ik de tandarts vergoeding voor dit jaar al heb opgebruikt,
en ik niet zoveel middelen heb, moet een reconstructie
daarvan wachten tot volgend jaar, als ik lach,
zie ik er uit als een haveloze zwerfster..
Enfin, ik ga het toch doen, want ondanks al mijn
bezwaren vooraf weet ik gewoon dat ik het toch 
leuk zal vinden, zeker achteraf..
(het zou fijn zijn als je die hele riedel vooraf in je hoofd
over kon slaan maar ik weet nog steeds niet hoe..)


De eerste workshop voor de Flow in samenwerking 
met Kosmos waarbij de breiende mannen Arne en Carlos
hun nieuwe boek presenteren en ik wat dingen ga vouwen
(drie keer met 32! mensen, ohoh) zit al vol.
Maar voor de tweede, waar ik ook beduidend minder
tegen op zie, is nog wel plaats.
Het is hier in Amsterdam, bij de superleuke winkel van
de bijzonder charmante en aardige Twirre van Handmade Heaven.
Je kan hier reserveren, het is heel goed bereikbaar
met de auto en zeker ook met het openbaar vervoer.
Dus mocht je zin hebben, kom langs, ik heb geen 
idee of je wat gaat opsteken maar het wordt
vast heel gezellig, dat wel!

Ik wens je een heel goed weekend
-X-

12 opmerkingen:

  1. Ohoh..zo herkenbaar.. ik heb vanmiddag een gesprek met een nieuwe mevrouw hier thuis bij mij en daar zie ik dan ook zo enorm tegenop dat ik er al dagen mee bezig ben. Huis moet netjes natuurlijk en wat moet ik vragen en vertellen..ik ben niet zo taalvaardig..ja op schrift best wel maar mondeling..dan word ik zenuwachtig en weet ik het niet meer en vergeet vanalles. Sterkte en toch ook veel plezier. Achteraf is het meegevallen, wedden? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat jij dat heel goed kunt, dus ik zou zeggen Hup Ingrid je kunt het!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist leuk, als alles niet precies "volgens het boekje" gaat! Ik zou zeker naar jouw workshop komen, maar 22 november is er ook Flavourites Live, waar ik naartoe ga met mijn dochter. Jammer, anders was ik zeker gekomen! (Alhoewel Flavourites natuurlijk ook heel leuk is :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap dat je er tegen op ziet, zou ik ook doen. t Is best heel spannend allemaal.Maar... t komt goed. Je gaat vast geen koffie over je jurk morsen en de beestjes heb je al zo vaak gevouwen, dat ga je echt niet vergeten. :) Heel veel plezier alvast en denk dan alvast maar aan dat je het na de tijd wel erg leuk vindt. Ik woon helaas niet in de buurt, anders kwam ik graag een langs om een beestje te vouwen. Groetjes janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaah ..zooo herkenbaar.
    Ik heb vorig jaar een praatje (speech)gehouden voor m'n directeur met 45 collega's erbij...buikpijn.....niet normaal. Toen heb ik bedacht dat ik zenuwachtig mocht zijn, en dat ook in de eerste zin vermeld, én dat ik het mocht oplezen van papier. De zenuwen bleven, maar de angst was weg!
    En ik heb zelfs genoten van het praatje en nog meer genoten van toen het achter de rug was en van alle complimenten die ik kreeg.
    Ik heb het toch maar mooi gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar, en dan zo'n trots gevoel als het toch is gelukt! Veel plezier toch ook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohohoh, hoe herkenbaar. Eens een jaar yogales gegeven...... Die eerste les (sen), ach zeg maar gerust alle lessen, altijd zenuwachtig... Na dat jaar gestopt, maar onlangs weer een les gegeven en wat vond ik het eigenlijk leuk. Ik was weer zenuwachtig, ik had ook wel even een bibberstem, moest er echt weer inkomen (oja, nu moet ik iets gaan zeggen/doen) maar het gevoel erna...onbetaalbaar :-)
    Waarom leggen we de lat voor onszelf toch altijd zo hoog? Luister ik naar iemand met een vlek op haar jurk, die met rode konen een beetje staat te hakkelen, kan ik alleen maar compassie en trots voelen dat zij het toch maar mooi doet. Sta ik zelf op die plaats, vind ik dat ik niet geschikt ben. Raar toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid, ik kom gezellig over uit Spanje en zal je Flow workshop bezoeken en daar verheug ik me erg op! Uit je blog, je mails ( ik kocht die leuke aftandse caravannetjes van je..) en je boeken kom je over als een ontzettend leuke vrouw, dus wees gewoon lekker jezelf en zenuwachtig zijn is alleen maar menselijk, niks om je voor te schamen hoor. Tot volgende week, ik heb er zin in! Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zal wel in de naam zitten hihi. Ik herken het snel ja zeggen en bij zenuwen gaan ratelen zo goed. Of zouden alle vrouwen daar last van hebben. Succes en het zal wel goed komen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh my God valt er gewoon effe een kies uit je mond, oops dat is pieppppp. Maar met die workshops komt het vast wel goed hoor, vertrouw maar op jezelf!
    Over dat leuke jurkje...wist je dat ik zag op Instagram dat 'by Claire' gesponsord wordt door een leuke jurkjes winkel...dus waarom jij niet... Misschien eens iets om een praatje over te gaan maken in je favoriete jurkjes winkel. Er worden toch ook plaatjes van je gemaakt en er is vast een leuke jurkjes winkel die je wilt sponsoren en je wilt kleden. Succes! Dikke knuffels van Susan die dus helemaal verslaafd is aan Tante Betsy jurkjes en er zelfs nu een blog over heeft '365 days of happy Tante Betsy dresses' en ook wel eens door Tante Betsy herself gesponsord wordt omdat ik iedereen gek maak met mijn verslaving hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, met een glimlach gelezen! Zo herkenbaar;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ingrid. Ook ik kom je workshop zaterdag volgen en zal dit blogje in gedachten houden en als je wat rood wordt je even lief toelachen. Maar joh het geeft helemaal niks, zenuwen horen erbij. Zou ik ook hebben als ik voor zo'n groep zou staan. Ik heb er veel zin in en vind het heel leuk om je te ontmoeten na al die jaren dat ik je blog volg. Tot zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)