dinsdag 26 juli 2016

Appeltaartdag


Vandaag is het een Appeltaartdag, ondanks het feit
dat het niet waait en al helemaal geen Zuidenwind,
vond ik toch mijn weg naar mijn computer..
Vandaag vier ik dat;
-het lala bloggen mij heel goed afgaat, ik kan de druk 
het dagelijks bloggen goed weerstaan, het blijkt
een goede oefening in het loslaten..
-de zon schijnt, maar niet meer zo genadeloos
als de afgelopen dagen, wat vooral de nachten iets
aangenamer maakt, oh die te warme nachten, dat gedraai,
wel of geen laken over je heen, en dan dat gezoem 
van een mug die verdwenen lijkt als je het licht aan doet..
-de duif in de boom hier voor het raam elke dag
even voor mij komt zingen, koeren zoals je wilt,
terwijl ik dit typ kijkt hij nieuwsgierig naar binnen
(ik denk graag dat het steeds dezelfde is..)


Vandaag vier ik dat mijn zoon Daan jarig is,
hoewel hij ver weg in Wenen in en ik er niet bij ben,
is het toch een bijzondere dag, en elke moeder zal het 
wel herkennen dat het zo'n dag is dat je uur na uur nog
even terugdenkt aan de dag van zijn geboorte, lang geleden..
En omdat het een feestelijke dag is, wil ik graag
een kadootje weggeven, ik heb hier een Kringloopgeluk
boek en een kaart, beide met een foutje er in..
(in het boek wat gerommel met de signering en op de
kaart staat een schrijffoutje)
Als je een imperfect kadootje kan waarderen laat dan 
een reactie achter, dat kan hier of op Instagram.
Ik zal vrijdag de winnaar bekend maken.
Aanvankelijk wilde ik het boek weggooien vanwege 
de slordigheid (eerst tekende ik met polood, gumde het
weg wat niet lukte en schreef met pen er over heen)
Maar op deze bijzondere dag bedacht ik mij
terugkijkend, dat hoe de dingen ook liepen, ik er
nergens perfectie in kon ontdekken, er is ook niets
weg te gummen, de dingen zijn zoals ze zijn,
met rafelranden en al..
Dus vandaag is het een Appeltaardag en ik zeg;
leve de imperfectie, de zomer, zingende duiven
en wat er zoal meer is maar vooral zeg ik
Lang leve Daan!
-X-

43 opmerkingen:

  1. Inderdaad Ingrid, die sfeer zoals op de dag van de geboorte van je kind, is vaak hetzelfde. En de geuren en de bloemen. Gefeliciteerd! Ik hou erg van imperfectie en werk ook het liefst met imperfect materiaal. Daarom hou ik me graag aanbevolen voor je kaart met fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met Daan! Smul van je appeltaart en geniet van de zon en mooie herinneringen.
    Ik heb jouw boek in perfecte staat in mijn boekenkast. Als ik het imperfecte boek mag ontvangen, dan maak ik iemand erg blij met mijn exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefelicitéérd met je zoon!! Volgend jaar hoop ik volledig te begrijpen wat je bedoeld met "uur na uur". Nu ik in verwachting ben kan ik ein-de-lijk los gaan in de kringloop voor de kindeekamer. Mooi om van alle imperfecte spullen een mooi kamertje te maken voor ons kindje. En naast je blog en instagram, kan ik nog wel wat "imperfecte" inspiratie gebruiken voor het kamertje. En nogmaals; gefeliciteerd met je zoon! :) Groetjes Hettie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Enneuh, unknown?! Beetje imperfectie, je mag best weten dat ik Hettie Feenstra ben ;-)

      Verwijderen
  4. Lieve Ingrid. Ten eerste van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon Daan.
    Ja jammer dat je er niet bij kunt zijn.
    Ben ook zeer blij dat die extreme hitte voorbij is. Ook slapeloze nachten gehad. Maar goed hebben we ook weer gehad.
    Het lijkt mij heel erg leuk om je boekt en kaart te ontvangen.
    Je zou me er heel blij mee maken.
    Wensje een heel fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera voor imperfectie en hoera voor je zoon Daan! Je boek staat al lang op mijn verlanglijstje, ik geef niks om een foutje hier en daar. Meer karakter toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Ingrid probeer het weer een keer voor het boek heb het nog niet en ik heb al 2 boeken die niet perfect zijn dus een derde kan er wel bij. prettige dag en gefeliciteerd met je zoon gr marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartelijk gefeliciteerd! Mijn zoon is in november geboren en het heeft gesneeuwd. Ik zou je boekje wel willen winnen. Ik ken het en vind het heel leuk. Een kleine in perfectie maakt het haast aantrekkelijker/verrassender. Ik koop ook altijd "buitenbeentjes" (appels bij AH). Hartelijke groeten, beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartelijk gefeliciteerd! Mijn zoon is in november geboren en het heeft gesneeuwd. Ik zou je boekje wel willen winnen. Ik ken het en vind het heel leuk. Een kleine in perfectie maakt het haast aantrekkelijker/verrassender. Ik koop ook altijd "buitenbeentjes" (appels bij AH). Hartelijke groeten, beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lang leve imperfecties en je zoon Daan natuurlijk :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte proficiat met je zoon! En laten we alsjeblieft niet alle imperfecties in het leven wegdoen, als dat al zou kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. van harte gefeliciteerd met je zoon Daan, zo bijzonder die volwassen zoons (ik heb er 2)en niets en niemand is perfect, dus een imperfectboek is prima, en een fijne appeltaart dag!! groetjes Rieni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lang leve Daan en imperfectie! Gefeliciteerd met je zoon Ingrid.
    Goed genoeg is het nieuwe perfect.
    Ik doe heel graag mee. Mijn exemplaar heb ik weggegeven om de leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De geboortedag van je kind blijf je van uur tot uur zo helder voor ogen hè het maakt niet uit hoe oud ze zijn. ❤️ Ik loot graag mee voor je boek misschien juist omdat het niet perfect is? Fijne zonnige dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Ingrid,

    Allereerst gefeliciteerd met je zoon Daan; ik wens hem nog vele gezonde, gelukkige & kleurrijke jaren! Wel jammer voor je dat hij zo ver weg is. Maar hij weet vast dat je heel veel aan hem denkt.

    Ik wil heel graag mee doen om het boek van Kringloopgeluk te ontvangen. Ik zal het ontzettend graag aan mijn lieve zus Saraï geven, die deze maand haar verpleegsters diploma gehaald heeft & die ook nog eens weg is van haken! Ik ben heel trots op haar & zal het super vinden haar dit mooie boek cadeau te kunnen doen. En die kleine imperfectie past meteen helemaal bij mijn eigen blognaam:)

    Groetjes en een hele fijne dag gewenst, Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd met Daan!
    Blij met jou....☺

    En blij voor jou, dat je door het la-la-bloggen weer een stap zet in loslaten en zo lekker kan genieten van de ZOMER☺!

    Ook blij met de iets mildere temperaturen ☺.....

    Zou het een eer vinden om zo'n mooi persoonlijk boek te ontvangen!
    Nog véél leuker dan een spik-splinter-nieuwe☺.

    Enne.....geen appeltaart voorhanden?.....chocolade volstaat ook☺.

    Hele fijne dag toegewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! Ik waardeer zelfgemaakte cadeautjes altijd heel erg - maak zelf ook graag cadeautjes. Dan is de kans op inperfectie veel groter als dat je het in de winkel koopt en in laat pakken!

    Ik maak graag een kans op je boek :)

    Een fijne dag!

    Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd. Zo herkenbaar: ieder uur even terugdenken aan die bijzonder geboortedag. Dat gebeurt nog meer als je kind een eind bij je vandaan is. Echt een appeltaartdag dus. Laat het je smaken.
    De imperfecte dingen blijven vaak het meest hangen: die imperfecte vakantiedag, dat imperfecte haakwerk, die imperfecte schoonheid bij mensen. Een verjaardag van je kind, waar je niet bij kunt zijn, voelt ook een beetje als een imperfecte dag (althans voor mij). Positief gezegd: imperfectie is bijzonder en daarom waarderen we dat zo.
    Dus ja, met plezier geef ik jouw bijzondere boek en kaart een bijzonder plekje in mijn huis.

    Plezierige dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd met je zoon....heb zelf jonge kids (4,2 en 0) op de verjaardagen van de oudsten heb ik dat ook!!! Maar dat blijft dus......
    Terugkijken zijn het ook de dagen waarin de meest uitlopende emoties zitten gepropt...#Dankbaar!
    En dan...
    Ik zie zo'n imperfect perfect boek wel zitten♡ graag zelfs...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van harte gefeliciteerd met je zoon....heb zelf jonge kids (4,2 en 0) op de verjaardagen van de oudsten heb ik dat ook!!! Maar dat blijft dus......
    Terugkijken zijn het ook de dagen waarin de meest uitlopende emoties zitten gepropt...#Dankbaar!
    En dan...
    Ik zie zo'n imperfect perfect boek wel zitten♡ graag zelfs...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Midden in een drukke verhuizing zou ik een Opkikkertje heel goed kunnen gebruiken:-) Het boek Kringloopgeluk is erg welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I love imperfections!! Happy birthday or Olles Guade zum Gebuardsdog, Daan (onomatopoeia of austrian language - haha). Have a nice apple-pie-day!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Appeltaart is elke dag lekker maar op zo'n dag als deze met een jarige zoon natuurlijk extra extra lekker :) Gefeliciteerd!
    Je boek lijkt me superleuk, en een 'imperfect' exemplaat is uniek, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook hier appeltaartdag (mét een bolletje vanille ijs en gekleurde spikkels :-) ) voor onze jarige zoon! Gefeliciteerd met Daan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kringlopers horen imperfect te zijn.Dus je boek zeker.Zou het graag imperfect in mijn kast hebben.Gefeliciteerd met Daan en ga lekker door met lala-en

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd met Daan en imperfecte cadeautjes zijn reuze welkom hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk! Ik ben steeds meer bezig met de schoonheid van imperfectie, het lijkt steeds meer op m'n pad te komen. Fijn en bijzonder. :) Dus ik vier heel graag appeltaartdag met je mee, feliciteer je vanuit Grave van harte met je zoon en maak graag kans op het imperfecte boek. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met Danny, enne Kringloopgeluk die heb ik nog niet. Daarom doe ik graag mee, en die foutjes daar hou ik van Nobody is Perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. "Appeltaartdag" zeggen wij hier in België niet; maar ik vind het wel een heel tof woord voor zo'n dag !
    Proficiat voor je zoon !
    Geniet van al die kleine dingen vandaag ! Tof dat je tijdens je la-la-tijd toch tijd maakt voor ons.
    Iets dat imperfect is, wij zeggen ook wel eens iets "met een hoek af", is net veel origineler, leuker en uniek ! Ik denk dat elk van ons wel heel blij zou zijn met zo'n perfect imperfect kadootje van jou.
    Veel geluk voor elk van ons !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo'n imperfect boek heeft net dat beetje extra dan een gaaf boek. Ik doe graag mee! Via via kwam ik op je blog en volg je vanaf nu hoor, heb zulke gave dingen gezien ;)
    Ondanks dat je niet bij je zoon kan zijn, wil ik je wel van harte feliciteren en denk maar fijn terug aan zijn geboortedag, blijft bijzonder ;)
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Imperfect is goed genoeg. En van fouten kun je leren. En leren doen we dagelijks. Ik denk nog wel het een en ander uit jouw boek te kunnen leren. Ik waag dus een gokje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ook hier nog eens een gelukkige verjaardag gewenst aan Daan! En ik ben ook imperfect: niks mis mee dus ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nog van Harte Gefeliciteerd Ingrid met je zoon. Ik heb pas het verhaal gelezen van het "Amish mistake" zij maken bewust fouten in hun werk omdat alleen God perfect is. Dat vond ik een mooi verhaal. Sindsdien haal ik ook niet al mijn foutjes uit, het is tenslotte handwerk en dat mag gezien worden. Ik wil graag meedoen voor je mooie kringloopboek, omdat het zo mooi is. Maak er vandaag ook een appeltaatt dag van gewoon omdat het gezellig is. Fijne dag en geniet van het weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Appeltaartdag, wat fijn! Van harte gefeliciteerd met Daan en wat leuk dat je daarom een kadootje weggeeft.
    Imperfectie vind ik juist heerlijk, en al helemaal toepasselijk bij Kringloopgelukjes, toch?
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik ben een wandelend voorbeeld van imperfectie...dus ik doe mee. Gefeliciteerd met Daan, en op naar meer lala verhalen

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Ingrid, gezellig weer een berichtje van jou!
    Nu:}wel een dag te laat maar alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Blijft denk ik heel je leven duren dat op de dag van de geboorte van een van je kinderen terug denken aan die bijzondere dag.
    Hoop dat je genoot van je appeltaart dag, ik genoot van je blog[ net als altijd] En ik doe ook graag mee aan de loting, want wie is er wel perfect?
    groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha Ingrid,

    Gefeliciteerd met je zoon! Ik was zaterdag jarig, een heerlijk stralende dag met 2 zelfgemaakte taarten en leuke spulletjes om weer te haken. En een broodbakmachine! Een echte APPELTAARTgenietdag. Wat denk je, past daar nog Kringloopgeluk bij?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik hou ervan te lezen dat het appeltaartdag is... Ik ben zelf niet zo een fan van appeltaart, maar als ik bij jou lees dat het appeltaartdag is... komt er altijd een dankbaar gevoel vanbinnen en een glimlach op mijn gezicht. Ik doe ook graag mee aan de loting want wat is perfect eigenlijk: wat perfect is voor de ene is niet perfect voor de andere
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Proficiat Daan en Ingrid! Wat een perfecte dag om jarig te zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Happy Birthday Daan. I would love to be entered in your drawing, and little imperfections are what life is all about.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! :-)
    Ik doe heel graag mee met de loting. Ik zou het boek heel graag in mijn bezit willen hebben, hij staat al heel lang op mijn verlanglijstje!
    Hartelijke groetjes van Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Nog van harte gefeliciteerd met je zoon. Het blijft bijzonder! Hoop dat je een fijne dag hebt gehad.
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)