vrijdag 29 juli 2016

Crochet on..


Nu de tour de France is afgelopen, is het ook wel
weer een beetje gedaan met het vele haken..
Elke middag keek ik een uurtje of twee, en dan helemaal
niet omdat het mij wat kan schelen wie er wint,
maar omdat het mij een soort van nostalgisch,
gezellig gevoel geeft, en ondertussen haakte ik.
De ene slinger naar de ander, niet te ingewikkeld
want dan hoef ik niet niet te vaak naar mijn 
haakwerk te kijken...


Een aantal slingers zette ik in mijn webshop,
gewoon om eens te kijken of iemand ze zou
willen hebben, ik doe er zelfs namelijk niets mee.
Je zou denken dat mijn hele huis vol hangt met handwerk
maar dat is helemaal niet zo, voor mij zit de
lol in het verzinnen en het maken, daarna weet ik
eigenlijk niet wat ik er mee moet doen..
Ik heb hier manden vol liggen, of eigenlijk zijn
het een paar opgestapelde koffers achter het het bed.
(ik heb helemaal geen plek voor manden :-)


Tot mijn grote plezier verkocht ik alle slingers,
echt heel leuk, het voelde als een enorme waardering
voor mijn werk..
Ik had zelfs alles heel netjes afgekant, dat is nu precies
zo'n werkje waar ik nooit zin in heb, maar het
haakwerk ziet er echt mooier uit als er niet 
overal losse eindjes aan hangen haha..


Ook maakte ik wat haakkaartjes, dat is zoiets als
een uitgeschreven patroontje van het een of ander,
samen met een gehaakt voorbeeldje erbij,
door mij gehaakt, geschreven, getekend 
(ongetwijfeld met een foutje er in)  en geprint..
Oh geprint zeg ik nu zo makkelijk, gisteren had ik 
een soort van printer crisis, die werkt niet naar 
behoren voor zo'n duur ding en het kostte mij uren
om een paar prints uit dat ding te krijgen.
Eerst bleef ik het geduldig proberen, toen iets 
ongeduldiger, daarna bozig en op den duur ontplofte ik,
(hoewel dat letterlijk natuurlijk niet mogelijk is)
Enfin, de printer gaat terug naar de fabrikant.


Wel heb ik gelukkig een aantal haakaartjes op
voorraad, want ik moet maar zien wanneer de 
printer terugkomt (alsof hij op vakantie gaat ;-)
Enfin, je kan wel zien dat ik in de lala tijd zit,
want ik babbel maar wat, er gebeurt gewoon weinig,
en dat was nu precies de bedoeling; dat de ene dag
in de andere zou verglijden zonder gedoe
(behalve dan even die printer-uitschieter gisteren)


Rest mij nog iedereen te bedanken voor de felicitaties
op de verjaardag van Daan en natuurlijk alle 
leuke reacties, hier en op Instagram op de give-away.
Natuurlijk gun ik een ieder van jullie een kadootje,
maar daar heb ik helaas de middelen niet voor.
(ik zou duizenden haakkaartjes etc moeten verkopen)
Mocht ik ooit op dat punt komen dan zal ik 
een give-away houden en een ieder iets sturen..
Zoals de opa van Daan altijd zo mooi zei;
ik zal je nog wel eens wat beloven..

Ik wil het boek graag sturen naar Ageeth Mooij,
als je mij je adres wil mailen, dank je..

Ik wens je een mooi lala-weekend
-X-

11 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Ageeth met je gewonnen boek.
    Fijne dag, met hopelijk een beetje zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leuke is dat wij onszelf kunnen verwennen met iets moois uit je winkel. En van zo'n bestelling maak je een waar feest <3
    Dank je wel Ingrid voor je boek. Ik heb blogvriendin Alet in Frankrijk 1,5 jaar geleden blij gemaakt met mijn exemplaar. Recentelijk heb ik het geleend van de bibliotheek en nu wordt mijn Ingthings-serie weer compleet. Dikke kus X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat komt het weer fijn bij jou terecht Ageeth?
      Goed geplukt door Ingrid ;-)

      Verwijderen
  3. Wél leuk om te lezen, zo'n lala-blog :-) Al vind ik het vervelend voor je dat je printer niet lekker meewerkte! Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is ook allemaal zo vrolijk. Maar snel 2 slingerkaartjes besteld nu de printer het laat afweten :) Leuk je een webshop begonnen bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk haken tijdens de Tour. Lekker een werkje dat je zonder teveel nadenken weghaakt. Dat past bij de lala-tijd. Geniet van alles wat mag en niet moet.
    Leuk dat je al jouw slingers hebt kunnen verkopen. Dat is een stukje waardering voor jouw werk.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat Ageeth !
    De Olympische Spelen komen er aan. Terug haak-tijd ?!
    Succes met de printer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heb de kaart met ginkoblaadjes bij je besteld...zo leuk om te versturen naar een haakster weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello...
    I don't even know how to start describing what I felt when I opened my package yesterday - I had ordered a couple cards and the Lov-ing Wool book from Ingrid's winkeltje- and I would never have imagined to receive such a beautiful package, prepared with so much care (and style!). So you made me very very happy even though the word "happy" doesn't get close to describing what I felt. I had a smile on my face all day!! Thank you so much Ingrid, I imagined you making the package and adding things, now if you imagine my face when I opened it you'll know it was worth the time.

    Love, Rocio

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)