vrijdag 15 juli 2016

Hiding..


Dit zijn van die dagen waarop ik mij het liefst
een beetje verstop voor de wereld, alweer begint de 
dag met vreselijk nieuws, ik ben er sprakeloos van.
Ik kan er daarom ook niks zinnigs over zeggen, 
het is niet te bevatten waar het heen gaat..al die haat..

Daarnaast ben ik zelf al de hele week helemaal niet
lekker, ik weet niet of het een virus is of gewoon
algehele malaise, maar ik kom tot weinig.

Dus ik verschuil mij een beetje in mijn kleine huisje
wat inmiddels overwoekerd is met groen, 
drink thee en ik handwerk wat, dat klinkt allemaal
heel truttig en dat is het waarschijnlijk ook, 
maar het is mijn manier om mij tussen (en met)
het kleine en buitensporig grote leed om te gaan..

Ik wens je een heel goed en een plek waar je
je veilig en geliefd voelt..
-X-

10 opmerkingen:

  1. Niks mis of truttig met je terugtrekken lieve Ingrid! Ik zou het ook het liefste doen momenteel.. De wereld dendert maar door en we kunnen niks doen tegen haat en geweld lijkt het wel. Zonder het te willen worden we tegen elkaar uitgespeeld en dat voelt allemaal helemaal niet fijn. Dan is thee en handwerken en mijmeren over het goede in de wereld misschien juist wel het enige verweer. Heb een fijne dag :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal eens met Yvonne.

    Lieve groet,
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid.
    Ben ook erg ontdaan en verdrietig. Waarom toch, Zou ook het liefst wegkruipen om niet met al die ellende geconfronteerd te worden. Zo zinloos. Onmacht voel ik.
    Wens je toch een fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt alleen maar als heel fijn, je hebt 't nodig. Ik doe deze eerste vakantieweek fijn met je mee. Hoog tijd om te herstellen van de laatste oh zo hectische schoolweken! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo naar, al dat verdriet voor de slachtoffers en hun dierbaren. Maar ook voor ons op afstand.

    vandaag heb ik je boek binnen gekregen loving Wool,
    mooi, heel mooi, ben ik toch weer een beetje blij op een dag als vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stil in jouw eigen coconnetje. Dat maakt de narigheid van de wereld en het verdriet om al dat zinloze leed een beetje draaglijk.

    Beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk toch! Helaas kunnen we het 'grote' nieuws niet beinvloeden. Als we samen toch de boze wereld een beetje vriendelijker kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo doe ik het ook, het is werkelijk niet te begrijpen allemaal :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ongelooflijk wat mensen elkaar aandoen. Wij hebben dit weekend een aantal feestjes, maar ik zou me ook wel willen verstoppen tussen het groen. Zonder wifi en NOS!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)