dinsdag 23 augustus 2016

Reading blogs..


Je zou natuurlijk blogs kunnen gaan lezen,
maar als ik jou was, zou ik mijn geruite zwemtas
pakken, je gebreide badpak uit de mottenballen
halen en richting het strand vertrekken.
Een strandstoel huren, naar de horizon turen,
de meeuwen voeren, de zwemband opblazen,
je grote teen in het watersteken en als je durft, de zee
inlopen en 'door gaan' zoals wij dat vroeger noemden..
Lees; helemaal het water inlopen net zo lang totdat
je helemaal nat bent (daarbij mag je best een
beetje gillen, dat hoort erbij ;-)


Daarna een raketje eten, terwijl je een boek leest,
waar je je helemaal niet op kunt concentreren omdat
je steeds een beetje wegdommelt met het warme 
zonlicht op je gezicht, met in de verte het geluid
eeuwige ruisen van de zee en de krijsende meeuwen..
Een zandkasteel bouwen als de vloed komt en 
het daarna langzaam in de golven zie verdwijnen.
Schelpen zoeken langs de waterlijn om ze thuis 
neer te leggen en steeds als je ernaar kijkt
aan deze heerlijke zomerdag terugdenken..

Ik zou het strand verlaten als iedereen zo ongeveer
naar huis is, het zand uit je schoenen schudden,
wat natuurlijk nooit helemaal lukt, en 
als je dan thuis rozig en wel
nagenieten van deze heerlijke dag.

Maar je kan natuurlijk ook blogs gaan lezen..
-X-

11 opmerkingen:

  1. Het strand is te ver weg maar anders zou ik er subiet heen gaan na jouw beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat je het zo mooi gevraagd hebt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omdat je het zo mooi gevraagd hebt !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel om een glimlach op mijn lippen te hebben getoverd door je stukje :) Ik heb weer even een serieuze dip en ben blij dat achter de donkere wolken toch mensen zoals jij zijn die anderen (onbekenden) toch een glimlach kunnen weten te ontlokken. Dat laat de zon weer wat harder stralen! Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee! Eerst nog even met m'n schoonmoeder (met been in het gips) naar de Aldi en dan misschien.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat is een heel goed idee :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ha....het strand is véél te ver weg....daarom nu een lekker verkoelend watergevecht met de (buur-)kids ☺. Komt geen eind aan het opblazen van de waterballonnen ☺.
    En dat ijsje.....die plukken we zo uit de vriezer ☺....

    Fijne dag.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij het lezen van jouw blog ziet ik mezelf en al die andere bloggers al op heet strand zitten in de leuke strandstoel van jouw foto. Om me heen hoor ik gilletjes van mensen die helemaal nat worden. Mijn boek zit al onder het zand. Heerlijke dagdroom.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben wel de hele dag heerlijk op pad geweest. niet naar het strand maar daar krijg ik na dit bericht wel verdraaid veel zin in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Of blogs lezen aan het strand? ;-)
    Maar je hebt helemaal gelijk, met dit prachtige weer moét je genieten en wat is er dan zaliger dan het strand?
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)