donderdag 8 december 2016

Sterren #2


Laatst moest ik naar de tandarts, pas ergens in de 
middag, daar heb ik een hekel aan want dan zit je 
de hele dag te wachten, tenminste ik wel..
Dus ik dacht dat ik mezelf beter even bezig kon houden
met het een of het ander in plaats van ijsberen..
Ik rommelde wat in mijn papier la en vond wat papierstroken,
en ineens moest ik denken aan de Deense sterren,
jaren geleden zag ik ze eens op de blog van Jurianne Matter
Het lukte mij toen helemaal niet om ze te maken
en ik bleef proberen (ik kan dat niet uitstaan dat het papier 
niet doet wat ik wil, hoewel het zeer geduldig is..)
en uiteindelijk had ik een paar 'soort van' sterren.
Ik heb er vast wel eens eerder over geblogd,
maar dat weet ik niet meer precies.


Een hele tijd later kwam Jurianne eens bij mij thuis
en we maakten sterren, de een na de ander, als iemand
het voordoet en meevouwt is het veel makkelijker.
Maar ik vergat het weer en elk jaar rond deze tijd
probeerde ik het nog eens, het lukt me niet meer.
Totdat ik zat te wachten totdat ik naar de tandarts 
kon, ik zocht het lesje nogmaals op en vouwde...
Het is echt een zelfmaker die focus en aandacht 
nodig heeft (en ik ook, op dat moment om mijn 
gedachten af te leiden) en het lukte, met veel moeite.


Dus ik vouwde een uurtje of wat, ging er helemaal 
in op en ik denk dat ik het nu kan, hoewel als ik 
het volgend jaar weer probeer..denk ik zomaar dat
ik het weer niet kan, het is een soort ritueel geworden :-)

Laatst las ik een DIY boek, bij een van de zelfmakers
stond, kijk even op internet hoe je het moet maken,
oh ha, dat vond ik zo grappig en ik dacht dat kan 
natuurlijk ook, dus in plaats van zelf het hele vouwen
van de ster uit te leggen (zo goed kan ik het ook niet)
geef ik hierbij de website waar het uitgelegd staat.
(met dank aan Jurianne) 

Heel veel succes, want het is een uitdaging,
maar het plezier als het lukt des te groter.
Fijne dag
-X-

3 opmerkingen:

  1. Deze maken wij elk jaar rond deze tijd op Deense les. Zo leuk en 'hyggeligt'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi tijdverdrijf voor je naar de tandarts gaat. Goed om jezelf mee af te leiden.
    Hihi, lief om ons de weg te wijzen naar de vouwles om zeelf ook deze mooie sterren te kunnen maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)