dinsdag 19 september 2017

Afgehaakt..


Toen ik begon met bloggen, alweer jaren geleden
begon ik ook andere blogs te lezen, daarvoor wist ik niet
van het bestaan af, en ik had daar veel plezier in.
Gewoon even buurten en kijken wat een ieder aan het doen
was, wat ze gemaakt hadden of wat dan ook..
Ik weet niet precies meer wanneer maar ergens is 
 het hele blog- en social media landschap veranderd.
(in ieder geval voor mijn gevoel)
Ik geloof dat ik nog één van de weinigen ben wiens blog niet
mee veranderd is, veel blogs zijn  professioneel
uitziende perfecte pagina's geworden en hoewel niet altijd 
duidelijk zie je regelmatig berichten die gesponsord
zijn door grote bedrijven of soms ook betaald.
Begrijp me goed, het is absoluut geen kritiek, helemaal niet,
een ieder moet dit echt voor zich weten, dat zijn 
keuzes waar ik niet over ga (stel je voor :-)
maar ik voel me niet meer zo thuis in dit hele gebeuren.
Laatst las ik ergens; I am getting too old for this shit, haha
misschien is dat wel zo, ik begrijp er soms niets meer van,
alle zelfbenoemde infuencers, entrepreneurs, wat bedoelen
ze daar toch allemaal mee, voor mijn idee schrijf ik 
regelmatig verhaaltjes op internet en dat is het eigenlijk..
Ik kan niet ontkennen, dat het toch invloed op me heeft,
ik vraag me de laatste tijd regelmatig af of het allemaal 
nog wel de moeite waard van het vermelden is, ik 
maak niet zoveel mee, ik heb geen groots en meeslepend 
leven (ik lees het woord 'episch' ook ineens nogal vaak)
geen bijzondere inrichting of grote cadeaus te geven..
(ik heb hier nog een hele mand met dingetjes liggen 
van give aways, voor mensen die nooit hun adres mailden
als ze het gewonnen hadden, dat scheelt mij in verzendkosten,
en moeite, maar jammer vind ik het wel)

Kortom, ik merk dat ik zo langzamerhand een beetje
aan het afhaken ben en ik weet best dat je ten alle tijden
gewoon je eigen pad moet gaan en dat probeer ik ook,
maar soms verdwaal ik een beetje in het hele social media 
gebeuren en weet ik niet of ik mijn pad nog wel kan vinden..

Ik wens je een fijne dag
-X-

71 opmerkingen:

  1. Lieve Ingrid,
    wat heb ik met je te doen. Ik begrijp wat je bedoelt dat alle blogs of verdwijnen (want een blogpost schrijven kost te veel tijd) of groots worden door sponsors... Ik begrijp je gevoel (denk ik). Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik lees jouw blog al een aantal jaren, elke dag opnieuw en ik vind het net fijn dat jij zo 'gewoon' blijft. Maak je geen zorgen dat je geen 'grootse' dingen aanbiedt of meemaakt. Er is ook veel 'schijn' op social media hoor. Niet alles is wat het lijkt... Ik hou van het 'gewone'. Das al spannend genoeg, naar mijn mening :-) en dat vind ik terug in jouw dagelijkse verhalen...koffie drinken, genieten van wapperende was, rust, eenvoud en veel handwerk! Dat is meer dan genoeg, lijkt mij. Je kiest zelf wat je doet maar ik ben fan van jouw vertelsels. Ik zou ze missen...
    Liefs,
    Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijf gewoon lekker wie je bent, juist jouw blog lees ik 's ochtends als een van de eerste en ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Beetje duf dat mensen nooit hun adres gemaild hebben, ik zou willen dat ik ooit wat "gewonnen" had ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ingrid, ik begrijp precies wat je bedoeld. Maar er zijn ook nog bloggers die"klein" en menselijk bloggen. Die vind ik nog wel zeer de moeite waard.
    net als jouw blog, so please don'r stop.
    ik kijk altijd naar je verhalen uit, ze zijn zo heerlijk puur
    fijne dag, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd lees ik met veel plezier je blog. En ook een flink aantal anderen. Ik vind je blog juist heerlijk "gewoon" en daardoor bijzonder.
    Ik vind het ongelooflijk dat je spullen hebt liggen die mensen gewonnen hebben en dat ze dan niet hun adres doorgegeven hebben. (Ik ga ervan uit dat ik me daar zelf niet "schuldig heb gemaakt. Soms is 't niet helemaal duidelijk wanneer je laat weten wie de gelukkige is en soms mis ik wel eens een bericht).
    Ik hoop dat je bij jezelf blijft en ik hoop nog lang van je blogs te mogen genieten!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou.....herkenbaar. pffft. Al die festivals, dure dingen, media acties, blog met reclame, IG foto's waarmee gewoon reclame wordt gemaakt voor de sokken ras trui etc., ik blog voor vaste volgers maar ook niet meer dagelijks. Voel me te klein in die wereld. Xi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na al die jaren vind ik je blog nog steeds erg leuk. Juist omdat die zo gewoon is. Er zijn inderdaad een heleboel blogs verdwenen maar gelukkig zijn er nog enkele parels.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee niet stoppen, jij bent juist zo uniek in het gewone an alle dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp ook wat je bedoelt, ik haak ook wat af, open mijn leeslijst in blogger, maar vind dan weinig de moeite nog om te lezen. Toch zijn er nog wel, hoor, wat authentieke bloggers die wel leuk zijn om te lezen af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid, ik begrijp wat je bedoelt, maar het is juist een hele verademing om jouw blog te lezen. Jouw blog gaat over de kleine dingen die het leven de moeite waard maken. Niet materialistisch, niet groots en meeslepend, maar juist klein, warm en hartelijk. Ik merk dat ik daar veel behoefte aan heb in deze schreeuwerige wereld.
    Dat alles betekent natuurlijk niet dat je dan maar tegen heug en meug moet blijven bloggen. Je moet het voor jezelf doen, omdat je het leuk vindt. En als dat nog steeds zo is, is het mooi meegenomen als iemand anders er ook plezier aan beleeft. Ik denk altijd maar: als het meer energie kost dan het oplevert, is het niet de moeite waard. Dat neemt niet weg dat ik je nog lang hoop te mogen volgen. Lieve groet, Kim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik me daarbij aansluiten? Mooier dan zo krijg ik het niet verwoord. Ik hoop precies hetzelfde en hoop dat je het plezier in het bloggen weer terug vindt voor jezelf.
      Dikke knuf van Tink

      Verwijderen
    2. Ik ben hier vandaag weer het voor het eerst sinds jaren weer op je blog terecht gekomen. Het is een hele tijd niet goed met me gaan en blogs lezen was wel het laatste wat ik wou. En ik moet zeggen dat je blog best gemist heb. Ik ben nu al een uurtje lekker aan het lezen van de kleine warme hartelijke dingen die het leven de moeite waard maken zoals Kim het hierboven zo mooi omschrijft. Toevallig heb ik net dit weekend mijn blogs, mijn Instagram en facebookaccount e.d. verwijderd omdat ik steeds meer moeite heb met die wereld. Ik hou van rustige kabbelende beekjes, zoals je blog voor mij voelt. Die schreeuwerige wereld van social media laat ik hopelijk ver achter me...

      Verwijderen
  10. Ik ben een stille volger maar nu moest ik gewoon even reageren. Ik vind het juist zo'n heerlijk blog. Om eerlijk te zijn haak ik een beetje af bij al die gesponsorde blogs met mensen die een leven lijden te leven waarin alles voor elkaar lijkt te zijn en die alleen nog maar iets lijken te posten wanneer ze er geld voor krijgen. Hulde aan jouw echte mensen blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet me nu ook even laten horen denk ik. Ik ben ook een stille volger, maar ik waardeer je blog heel erg. Gewoon, knus, niet groots maar vaak gezellig en vooral: Zo echt!! Dank voor wat je met ons deelt en ga alsjeblieft nog een poosje door.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik volg je nu al enkele jaren en ben altijd als een kind zo blij als ik iets van je zie verschijnen. Het verwarmt steeds mijn hart, en maakt op één of andere manier mijn dag altijd een beetje mooier, zachter. Je moet echt niet tegen jouw zin bloggen, maar voor mij zijn het de kleine dagdagelijkse dingen die het meest waard zijn. Lieve groet, Fransiska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw blog is de enige die ik nog lees. Al dat fantastisch, geweldig, episch vind ik nogal overdreven en maakt dat ik afhaak. Mijn leven is heel gewoontjes en ik probeer daar tevreden mee te zijn ook al heb ik soms dagen dat het minder lukt. Het is voor mij werkelijk een verademing om te lezen dat ik niet de enige ben. Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alsjeblieft blijf bloggen.Zo zalig groots in simpelheid.Verademend in deze schreeuwende wereld.lieve groet Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. On Ingrid, jouw blog is juist heel erg fijn om te lezen, mindful en vertragend. Ik heb nooit het gevoel dat mijn leven minder inspirerend of groots is als ik jouw blog lees, terwijl ik bij de epische blogs nog wel eens het gevoel heb dat ik vanalles mis...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw echtheid is een verademing in het landschap van bloggers. Hopelijk mogen we nog lang van je verhaaltjes genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik sluit me aan bij al die mensen hierboven!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O ik vind jouw blog vaak zo herkenbaar,juist fijn dat het niet groots en meeslepend is.Dus hoop echt dat je bij jezelf blijft en dat ik kan blijven mee lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zelf ben ik ook een gewone blogger die over quilten schrijft en soms ander handwerk en daagse zaken aan bod laat komen. Ook mij valt op dat er steeds meer blogs verdwijnen. Facebook wordt dan vaak als alternatief genoemd. Jammer, maar het zij zo. Herkenbaar dat het "gewone" minder gewaardeerd lijkt te worden, alles lijkt groots en meeslepend te moeten zijn voor je meetelt op het www.....nou daar trek ik me niks van aan. Het is gewoon mijn kleine plekje op het web waar ik iets vertel als ik daar zin in heb en op de manier waarop ik er zin in heb. Ik ben zo blij dat er met jou nog meer "gewone" bloggers zijn die ik met veel plezier kan volgen. Het "gewone" is veel echter dan al die overdreven "kijk mij nou eens" verhalen.... dus ik hoop dat je jouw verhaaltjes blijft delen hier, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Ingrid, ook ik haak af bij al die andere blogs, juist vanwege groots, meer en meeslepend. Maar er is nog een blogschrijfster waarvan ik baal dat ze een maand vakantie neemt �� Terwijl ze groot gelijk heeft dat ze dat doet hoor! En dat is jouw blog!!! Een soort Gallisch dorpje in het Romeinse rijk. Ik snap als je afhaakt, maar ik (en veel leuke dames/heren? met mij) heb elke dag een lichtpuntje als je blijft doorhaken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Ingrid, niet stoppen, hoor! Ik lees jouw blog juíst omdat het zo fijn gezellig en gewoon is! Andere blogs roepen vaak een stressgevoel bij mij op. Doe ik het wel goed, ben ik wel goed genoeg, etc. Bij jouw verhaaltjes voel ik me juist heel erg thuis. Knuffel van Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik geniet altijd erg van je blogs. Ik kijk bijna elke dag of er al weer een nieuwe opstaat. Ik vind je blogs gezellig en je foto's en haak en andere werkjes erg mooi. Ik ben juist blij dat je blog niet gesponsord is en vol van reclame

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O niet stoppen alsjeblieft... Ik lees juist het allerliefste jouw blogs en bijna geen andere meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Och jee Ingrid, dat betekend toch niet dat je gaat stoppen? Dat zou ik echt heel erg jammer vinden. Misschien komt het wel door het weer. Soms weet ik ook echt niet meer waarvoor ik dit doe, maar hoop doet leven. Ik heb mezelf een doel gesteld (wel meerdere doelen, maar in deze gaat het over bloggen) en probeer dat te bereiken. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En net omdat jij 'gewoon' doet, lees ik je stukjes graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Herkenbaar ik blog minder en reageer minder. Ook zijn veel mede bloggers overgestapt naar Instagram. Zit ook vaak te dubben wat doe ik er mee. Maar moet wel zeggen die van jou is er wel een die ik elke dag probeer te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Herkenbaar ik blog minder en reageer minder. Ook zijn veel mede bloggers overgestapt naar Instagram. Zit ook vaak te dubben wat doe ik er mee. Maar moet wel zeggen die van jou is er wel een die ik elke dag probeer te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik kan mij alleen maar aansluiten bij alle vorige berichtjes. Ik ben een anonieme volger, en met mij zullen er nig vele andere zijn, en lees iedere dag ' s morgens bij de koffie je blog. Ik geniet juist heel erg van je verhalen, die regelmatig een glimlach op mijn gezicht toveren. De gewone dagelijkse dingen waardeer ik zo in je blog net als de leuke foto's die je er voor maakt. Wat zou het fijn zijn als we er allemaal nog lang van kunnen genieten. Jouw rustpunt voor ons in deze digitale drukke wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Ingrid, ik ben ook een stille volger van je leuke blog. Jij maakt best wel veel mee wat het vertellen en lezen waard is hoor. Zo herkenbaar en tot nadenken aanzetten. Blijf jij maar jezelf en blijf ons verblijden met je schrijfsels.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Moeilijk!
    Welke keuze je ook maakt, het komt wel goed. Een blog is toch gelukkig maar een klein deel van iemands leven. Zelf krijg ik nagenoeg geen reacties meer op mijn blog maar ik vind het leuk om te doen dus ik houd hem lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nou ik heb ook maar een simpel leven hoor.
    Werken, eten, slapen. En dan weer van voor af aan.
    Tussendoor haak ik, brei ik enz.
    Ik schrijf niet veel op mijn blog maar ik vind het gewoon leuk om te doen.
    Dus gewoon blijven schrijven. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Alle voorgaande reacties spreken voor zich, denk ik zo. Ik schrijf mijn blog omdat ik er plezier aan beleef, leuk om op die manier bij te houden wat ik zoal maak (en beleef, maar ook ik heb niet zo'n spectaculair leven). En het is leuk als dan van tijd tot tijd iemand de moeite neemt een reactie te plaatsen, maar dat is voor mij de kers op de taart.
    Bedenk gewoon eens waarom je begon met bloggen? En waarom je nu blogt? Als je er plezier in hebt, gewoon doorgaan, ik ben duidelijk niet de enige die hier met plezier leest wat je te vertellen hebt.
    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dag Ingrid,
    Wanneer jij er geen lol meer in kunt vinden, dan moet je stoppen. Maar ik zou dat wel heel jammer vinden. In mijn shortlist van vijf blogs die ik elke dag even aanklik, staat ook deze, dus dat zegt denk ik wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jouw kaartje wat bij de give-away zat die ik ooit heb gewonnen (weet al niet meer wat) hangt nog steeds op mijn zelfgemaakte memobord in mijn hobbyhok. Jij staat voor creativiteit en daar hou ik van de een kaartje van jou in mijn hobbyhok is een meerwaarde! Doe wat je leuk vind maar ook ik geniet altijd van jouw verhalen. Ik ben ooit fanatiek begonnen met heel veel blogs lezen maar de enige waarvoor ik blogger nog open zijn jouw blog en nog slechts 3 andere... :)
    Ondanks je zorgen hoop ik dat je geniet van de dag. Ik probeer het met mijn zorgen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik wil je niet missen hoor! Alle aandacht voor het gewone is echt. Ik hou niet van gesponsord, en ook niet van groots en meeslepend. En Instagram is zo vluchtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dag Ingrid,
    Ik heb nog nooit gereageerd op welk blog dan ook, maar nu wil ik je toch wel graag laten weten dat ik jou al heel lang volg en daar ontzettend van geniet! Je mooie teksten en foto's zijn een vast begin van mijn dag, met een kopje thee erbij. Ik volg maar 2 blogs; één over haken ( maar zij schrijft maar af en toe) en dan jouw blog (en dat lekker bijna elke dag). Als je er geen lol meer in hebt moet je ermee stoppen, maar weet in ieder geval dat je zeker niet voor niets en niemand schrijft! Veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dat zou ik heel erg jammer vinden, maar ik begrijp het wel. Ik heb zelf ook een blog en vindt het vooral veel werk. Sterkte met je beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hihi ik voelde me ook geroepen om te reageren .. ik zou het ook ontzettend jammer vinden als je zou stoppen.. !!maar je eigen plezier is tuuk belangrijker.. misschien een langere pauze nemen.. jezelf niet te veel druk opleggen..?

    ..maar ik wilde in ieder geval zeggen dat ik het juist heerlijk vind je verhalen te lezen..juist de persoonlijke touch en gedachtes die je op schrijft (die denk ik heel veel mensen hebben,maar nooit uitspreken..)
    En je hebt gewoon echt een leuke eigen stijl..terwijl het in blogland juist allemaal een beetje op elkaar begint te lijken

    Liefs,
    Soe

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik denk dat blogs minder gelezen worden omdat men vaak geen zin heeft of zich geen tijd gunt voor een lap tekst. Een dubbelklik voor een like op instagram gaat sneller. De laatste jaren heb ik veel gezellige huistuinkeukenblogs zien verdwijnen, vind ik best wel jammer. Ik mis die kneuterigheid van het virtueel bij elkaar op de koffie gaan soms. Maar ik begrijp de twijfel als er nauwelijks gereageerd word, toch hoop ik stiekem dat je blijft. Kan ik bij je op de koffie blijven komen.😘

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Nou ik hoop dat je niet stopt. Ik kan me wel vinden in jouw gedachtes. En ook ik denk dat het met mijn leeftijd heeft te maken...en kan er soms ook wat melancholiek over worden. Ik volg je via Bloglovin dus kijk regelmatig op jouw blog. En ook op Instagram probeer ik vaak een positieve reactie te geven.
    Ik heb zelf ook een blog...met weinig volgers haha maar het boeit me soms wel en soms niet. Net als het aantal volgers wat op mijn IG account mij weer een x gedumpt hebben...het zal wel. Opmerkzaam is dat als je een Storie plaatst op IG hoeveel mensen er dan toch bij je komen gluren...maar die niet altijd je bericht / blog voorzien van een reactie...maar ach Ik doe het omdat ik het leuk vind. Een soort dagboek voor mezelf.
    Ik hoop dus dat je nog lekker blijft bloggen, delen en ik hoop jou ook een keer te mogen ontmoeten.
    Liefs, Linda - hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Er zit dus niks anders op dan gewoon door te gaan zoals je bezig bent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Het bloggen is volgens mij nog geen afgelopen zaak. Er zijn een heel aantal logs die gaan over het gewone leven van mensen als jij en ik. En die laten zien wat ze aan het doen zijn, of wat ze aan het maken zijn. Zo doe ik het zelf ook. En ik hoop er nog een poosje mee door te gaan. En ik hoop heel erg dat jij dat ook doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Je hebt het enige blog wat ik dagelijks bekijk en waar ik alles teruglees als dit niet lukt, dus voor mij doe je iets beter dan al die andere blogs!☺ Dus als je er zelf nog plezier aan hebt, dan gewoon doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik lees hier ook dagelijks maar ik denk dat jij de verkeerde blogs leest! Ik heb een heel kringetje van blogs die ik volg en zij mij. Heel gezellig en niets gesponsord. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi ingrid, ik schrijf ook nog maar even iets. Ook ikben een stille lezer, maar ik geniet heel erg van je blog!!
    Groetjes josien

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Ingrid, ik ben ook een stille volger. Ik volg je blog al jaren. Ik lees het altijd graag en ik vind je verhalen mooi en herkenbaar en ik vind dat je veel leuke dingen maakt. Groetjes, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik herken dat wel en behoor ook tot dat clubje overblijvers die gewoon commercieloos blijven verderbloggen zonder rekening te houden met allerlei do's en don't's die ik overal zie verschijnen. Dat soort van blogs lees ik ook het liefst. De jouwe is zeker 1 van mijn favo's.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hier lees ik al jaren met veel plezier. Bij die 'gelikte en gesponsorde blogs' haak ik altijd na een paar keer lezen af. Ze zijn me te onecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Weet je waarom jij zoveel trouwe volgers hebt? Juist om wie jij bent en wat je deelt. Zo gewoon, zo herkenbaar, zo goed om te lezen over allesdaagse belevenissen en overdenkingen. Jouw bijzondere foto's, grappige tekeningen zijn zo Ingthings.
    Ik volg je graag en trouw. Geef je zelf een klopje op je schouder, want dat verdien je echt met alles wat je doet.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Eigenlijk reageer ik nooit op een blogbericht. Maar nu wilde ik je toch even laten weten dat ik je helemaal begrijp. Ook ik heb in mijn Bloglovin feed drastisch gesneden en volg nog maar een paar blogs waarvan ik het gevoel heb dat ze nog bij me passen. En dan nog lees ik de meeste berichten niet. Behalve eentje dan. Naar jouw bericht kijk ik dagelijks uit en deze wordt ook altijd meteen gelezen. Heerlijk herkenbaar, niks hoogdravends of je mooier voordoen. En geweldig geschreven. Dat wilde ik even laten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Jouw blog is de eerste die ik ooit ben begonnen te lezen. Het was ook jouw blog die me over de streep haalde om er zelf eentje te beginnen. Ik zou je oprecht missen als je ermee zou stoppen. XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een herkenbaarheid! Ik moet eerlijk zeggen dat jouw blog het enige blog is waar ik naar uit kijk om te lezen! Jouw puurheid en eerlijkheid vind ik mooier dan alle (gesponsorde) blogs bij elkaar!
    Dus wat mij betreft; volg je hart! Maar ik zal je ga missen!
    Dikke knuffel, Ester
    (EssSpecially)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik heb verschillende blogs geprobeerd te volgen, maar jij ben de enige die in mijn zoektocht is overgebleven.
    Ik mis het als je een dag niet schrijft. Maar ik wil je geen schuldgevoel aan praten. Doe vooral wat het beste voelt.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hallo lieve Ingrid, dit is eigelijk mijn eerste berichtje op jou blog, maar ik lurk ( lees) al jaren mee, en vind juist jou blog een van de leukste , ik lees zo graag en vind je creaties zo super leuk, daar krijg ik ook weer inspiratie van en ik vind je zo vreselijk leuk en puur schrijven, ik dacht ik wil je dat toch even laten weten , een dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Jij schrijft recht uit je hart en dan ook nog eens poëtisch! En die foto's op je blog, wonderschoon....

    Maar goed, het is ook heel belangrijk dat het blijft stromen bij je, en dat het voldoening geeft. Dat kan alleen jijzelf maar beoordelen. Maar aan je lezers zal het niet liggen! Liefs en veel wijsheid toegewenst, Liesbeth (ik zou je ook missen, hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Je schrijft puur en blijft altijd dicht bij jezelf, dat vind ik juist heel fijn. Ik hoop niet dat je stopt met bloggen, maar je moet natuurlijk doen wat voor jou het beste voelt. Ik lees jouw berichten in ieder geval nog met plezier en zo te zien aan alle reacties ben ik niet de enige. Ik blog zelf ook nog, en al heb ik het idee dat het minder word gelezen dan in de beginjaren, ik blog voor mezelf en degene die het wél leuk vinden. Of dat er nou een is, of een heleboel, het maakt mij niet zoveel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik kan niet veel nieuws meer toevoegen, maar ik wil je toch even laten weten dat ik je blog al jaren lang erg graag lees (de enige nog...).
    Dat komt omdat je schrijft over hoe het leven echt is, en niet alleen maar over nog meer, nog groter, nog mooier etc.
    Ik hoop dat je nog lang door gaat met je mooie verhalen, maar natuurlijk alleen als je er zelf ook plezier aan beleeft!
    Lieve groet, Desiree.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Heel herkenbaar! Ik mis vaak ook het authentieke, het lijkt steeds meer te draaien om aantal volgers of adverteerders die je om je hene verzamelt. Voor mij hoeft dat ook niet. Zoveel leuke spontane blogs zijn ineens verdwenen in de loop der jaren. Dus ik hoop dat jij je bedenkt en gewoon blijft bloggen. Op jouw manier! Want dat vinden we zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wat schrik ik ervan om dit te lezen, ik hoop zo ontzettend dat je door blijft gaan... Ik geniet zo van je schrijfsels en het is al vaak gebeurd dat jouw woorden wat troost gaven op moeilijke dagen, of gewoon een glimlach. Zo mooi om te lezen wat je bezig houdt en fijn hoe je de dingen of dingetjes in het leven onder woorden brengt. Ik zou me zo gelukkig prijzen als ik wat won bij jou!
    Ik reageer niet zo vaak, ik heb er niet altijd de tijd voor, maar je stukjes lezen sla ik nooit over.... ❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Gewoon doorgaan op je eigen pad! Ik lees ook al een hele tijd en geniet ervan. Ik zie ook dat veel bloggers stoppen of gewoon verdwijnen, toch jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Neee niet afhaken hoor, ik reageer niet vaak maar hier moet ik wel wat van zeggen. Misschien heb je niet in de gaten wat je blog betekend door al die stille volgers. Die het net als ik een verademing vinden een blog te lezen zonder link naar het nieuwste haakboek, cal of agenda
    of wat er nu weer gemaakt kan worden met hele dure gekregen wolletjes alles te bestellen in de shop....ik word er heel onrustig van want wanneer moet je dat ooit allemaal maken. Slaap er nog maar eens een nachtje over of maak er zo'n prachtige illustratie van😊

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Je mag het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik hoop dat je nog heeeeeeel lang doorgaat met je blog.. Het GROTE zit verstopt in het kleine, vind ik, en ik geniet daar zo enorm van bij jou. Dus!! Dank je wel voor al je grote kleine beschreven gedachten, dromen, ideeën, avonturen...ik hou ervan!! Liefs van Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  63. alles is al gezegd misschien, maar kijk: ik kom thuis na een lange dag intensief colleges volgen, dan heb ik logees en visite, dus kom ik pas nú toe aan de pc en raad eens wat: ik móet gewoon even lezen wat jij schrijft ... niet weggaan hoor ... ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Lieve Ingerid, hier nog een trouwe stille lezer. Blijf jezelf daarom is het juist zo gezellig je blog te lezen. Ik "haak" juist af bij de TE gelikte blogs. Er zijn veel mensen die juist genieten van de normale en gewone kleine dingen, zelfgemaakte of gevonden schatten. Hartelijke groet, Merian.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik HOU juist van je mijmeringen, van je gedachtegangen, van je eerlijkheid. Je inspireert!! Je hebt een heerlijk leesbaar, creatief en fijn blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik lees met zoveel plezier je stukjes over het gewone leven, de ditjes en datjes, je prachtige foto's bij elk verhaaltje en niet te vergeten de tekeningen....ik ben bij veel blogs afgehaakt, maar die van jou stond en staat nog steeds op nummer 1 ! Blijf je eigen weg gaan, ik wandel graag met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. 69 !!!...reacties !!!....je bent nog helemaal hot hoor....en ja het is stil in blogland jammer maar waar.....ben blij dat je toch blijft )) ...lees je altijd maar reageer soms...liefs Ria ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Daarom houd ik ook van je blog!
    Niks geen hotemtetotengedoe, niks schreeuwerig 'kijk mij nou' .
    Bloggen vind ik zelf ook niet zo leuk meer, het lijkt wel of het super professioneel moet zijn. Ik hoop dat t weer 'normaal' wordt op een dag

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)