donderdag 21 september 2017

Ah liefjes toch..


Ach liefjes toch, nu open ik mijn blog, ik kijk er eigenlijk
zelf nooit op, tussendoor het maken van mijn berichten en
oooh, jee, ach, nou toch, wat veel reacties, ook via de mail
en Instagram, echt ongelofelijk zo veel en Zo Lief!
Als ik een beetje zit te typen achter of voor mijn tafeltje,
het is maar hoe je het bekijkt, heb ik vaak helemaal geen idee,
wie dit bericht zal lezen, waar het terecht komt of zelfs
welke impact het heeft op iemand..
(en aan de reacties te lezen komt het best aan, allemaal :-)
In het Duits heb je daar een mooie uitdrukking voor;
ins blaue hinein, ik blog zomaar de blauwe hemel in,
zonder plan, bijzondere bedoeling, behalve dat ik het 
leuk vind om te doen, dat ik er plezier in heb..
Ik heb er de laatste dagen over nagedacht en het zou
eigenlijk gek zijn als ik mezelf (en misschien zelfs jullie ook)
af zou nemen omdat anderen een ander pad kiezen.
Het is natuurlijk een klassieke val; jezelf afmeten aan 
anderen en dan denken dat je niet voldoet, dat het
allemaal wat magertjes afsteekt, je kan het ook gewoon
tot je nemen en denken; dat is allemaal prachtig, werkelijk,
maar ik doe het gewoon op mijn manier, wat 
uiteindelijk ook de enige weg is die je kan gaan..

Dus zolang ik nog steeds het plezier kan vinden en
hervinden als ik weer even verdwaald ben, misschien 
is het helemaal niet zo erg om af en toe verdwalen,
wie weet waar je terecht komt, zal ik blijven bloggen.
(het zou wel fijn zijn als er bordjes zouden staan
bij al die dagelijkse valkuilen met een grote pijl;
pas op, niet in vallen, dat deed je al vele malen..)

Ik was ook niet vast voornemens te stoppen, ik wist het
gewoon niet zo goed meer, maar ik ben door alle 
lieve reacties hier weer mijn eigen pad op gedragen,
echt waar, zo hartverwarmend fijn.
En als ik het weer eens niet weet, dat gaat vast gebeuren,
het hoort nogal bij mij, zal ik alles nog eens teruglezen.

Enne, Liefjes, dank je wel
ik wens je een hele mooie dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Jij ook een fijne dag, hier schijnt de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las net even je vorige blog, en nu deze. Lieve Ingrid, ik ben blij dat jouw blog er is en dat je niet bent veranderd.
    Tussen al dat commerciële is er altijd jouw blog die dichtbij jezelf staat. Zonder reclame voor producten die ik toch niet wil, maar wel met jouw woorden.
    Niet afhaken voor anderen, alleen als je het zelf wil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw blog is mijn koffiemomentje 's ochtends.
    En 's middags bij de thee lees ik je blog vanaf het begin, ik ben bij februari 2014.
    's Avonds haak ik, dan lees ik niet;)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet lieverd! Liefs van Lia! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Go girl!!!✌��️������

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan nu ook maar even een berichtje plaatsen, niet alleen op je vorige post (soms schrijf ik hier iets, maar vaker niet). Het bloggen doe je/ik voor jezelf/mezelf en het is fijn als anderen er ook blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben blij dat je blijft! En hoop dat je een fijne dag hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo fijn om weer een mooi blogbericht van je te lezen! Liefs Linda - hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooo wat een fijn bericht zo voor het slapen gaan!
    Weltrusten..... of goedemorgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh pfieuw, wat ben ik blij voor je, en stiekem ook een beetje voor mezelf! :)
    Dikke knuf,
    Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontroerend weer. Je bent een wijze vrouw, Ingrid (die bordjes bij die valkuilen, wat zou dat een hoop schelen, hè ;-) Groetjes,
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De Engelsen hebben ook een mooie uitdrukking: "Have a lovely day, dear!"

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben zo blij dat je niet gaat stoppen met bloggen. De blogs die ik volg zijn juist die van "echte" mensen. Mensen die over hun eigen leven schrijven, zoals jij. Het persoonlijke spreekt juist het universele in ons allemaal aan. En daar bovenop maak je de mooiste dingen! De makers onder ons smullen er gewoon van. Jouw blog ziet er ook veel beter uit dan de meeste die je tegenkomt. Ook omdat al die sponsors en reclame een blog (voor mij in ieder geval) heel druk en rommelig maken. Bij jou staan je mooie foto's van de door jou zorgvuldig gekozen mooie spulletjes centraal. Over iedere kleurcombinatie/contrast en layout is nagedacht en dat is te zien. Dat dit alles zomaar elke dag gratis op mijn laptop staat is voor mij nog steeds een wonder. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig Ingrid! Blijf alsjeblieft nog heel lang 'ins blauen hinein' babbelen 💙

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)