maandag 20 november 2017

Kortom


Het was nu niet bepaald een weekend om over naar huis
te schrijven (dit is overigens niet mijn huis hoor) laat 
staan hier op mijn blog, ik zou iedereen meenemen in een 
soort van sombere november droefheid..
Lang geleden belde ik vaak met een vriendin, gewoon over
de dingen van de dag, over de leuke dingen maar ook
om eens lekker te klagen over wat er niet goed ging.
We eindigden het klaag gedeelte altijd met dat één van ons
zei; kortom..en dan zei de ander; ellende, vervolgens 
schaterden we het dan het uit, het werkte heerlijk relativerend.


Daan was toen nog een klein Daantje en vaak als ik dan zei;
kortom, riep hij al; ellende, hij dacht dat het iets heel
grappigs was, omdat we er zo om moesten lachen.
(dat was het natuurlijk ook)
Ik bel allang niet meer met die vriendin, zo gaan die 
dingen soms, en ook mis ik Daan die ellende roept,
eigenlijk mis ik mijn hele relativeringsvermogen op het moment..
Ik zit een beetje mee te somberen met het weer,
zelfs de foto's die ik maakte stralen nu niet een fijne
lichtheid der dingen uit..


Dus ik besloot om weer eens even een tijdje te gaan
lala bloggen, wat zoveel wil zeggen dat ik een bericht
zal maken als ik iets gezelligs te zeggen heb, misschien
elke dag maar soms misschien ook niet..
Ik heb het gevoel dat ik ruimte nodig heb om de dingen 
te ervaren zoals ze zijn en op zoek te gaan naar lichtheid,
in welke vorm dan ook..kortom..haha
Ik wens je, hoe dan ook, een mooie maandag
-X-

14 opmerkingen:

  1. Typische herfstdepressie. Leuk huisje overigens. Hartelijke groeten. Beerta
    P.S. het regent hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto’s.
    Het komt wel goed hoor, lekker knus in huis bezig zijn met van alles, kaarsjes aan, lichtjes aan en voor je het weet is het weer mooi weer. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker veel lichtjes aan, het komt vast goed. Het huisje is overigens prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte! Veel naar buiten gaan; schijnt heel goed te zijn tegen een herfstdepressie. Lieve groet, Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ook wel heel somber vandaag. Toch helpt het wel om regelmatig naar buiten te gaan, al is het maar voor een boodschap. Er is zelfs op druilerige dagen nog veel moois te zien, zo relativeer ik het dan maar. Sterkte en ik wens jou een goede week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ‘ellende’ om maar even met je woord-van-vroeger te spreken! Kruip maar even lekker in je winterwolletje, (ver) weg van de grauwe grijze novembermaand. We zien je vanzelf voorbij huppelen met een “tralala-berichtje”. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig drijven die sombere wolken wel weer over en dan gaat het zonnetje wel weer schijnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lalala er maar heerlijk op los, lieve Ingrid. Ik doe met je mee! liefs van Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bel gewoon die vriendin of een andere vriendin weer eens op om te kletsen, te klagen, te relativeren en vooral om heerlijk te lachen. Misschien mist (een van) jouw vriendin(nen) het ook.
    Gaat dit nit, stuur me een mailtje, ik stuur je mijn telefoonnummer en we zetten samen wat luchtige boompjes op.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ellende! :)
    Geniet van je lala tijd en tot binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Depressie of niet, ik wens je veel lichtheid toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Neem de tijd, ik wens je veel licht toe! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het valt inderdaad niet altijd mee... Zet 'em op Ingrid... je kunt het!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)