woensdag 21 juli 2010

Annie van de konijnen-opvang


Tot een jaar of 2 geleden
woonden wij in een ander dorp
daar is een konijnenopvang,
voor 'wees' knaagdieren
Het is een idee van Annie,
een struise vrouw op leeftijd
met altijd een schort aan,
om een en ander te bekostigen
houd ze af en toe een rommelmarktje


Sinds ik verhuisd ben krijg ik altijd
een mailtje, de avond tevoren;
morgen is er markt
met de groetjes van Annie
Ze is altijd blij als ik kom
want ik koop altijd wat
Meestal haalt ze met een verheugd gezicht
een doos tevoorschijn
kijk eens wat ik apart heb gezet,
voor je
ik denk dat je het wel wat vind..


Zo had ze eens een doos vol oud kant,
kunstboeken voor Daan
en deze keer een complete naaidoos
echt fantastisch
Annie is mijn geheime bron
en de konijnen zijn ook Blij.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Wij hebben zo'n opvang in Almere. Ik breng er in de vaakntie mijn heren Nijn altijd te logeren. Dat is hoe Thea hier voor de opvang van de weesdieren wat geld verdient. Maar misschien is een rommelmarkt ook wel een goed idee voor haar. En voor mij :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Wij hebben momenteel naast ons eigen koppeltje een stumper-konijn die het heel slecht had bij zijn vorige eigenaars. Die gaat binnenkort dus ook naar een opvang om gekoppeld te worden en een gezellig leven tegemoet te gaan. Waren er maar meer Annie's op deze wereld! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk dat zijn nog eens connecties :P Echt leuk, spulletjes zoeken op rommelmarktjes. Kun je altijd leuke dingetjes vinden.

    Ik heb een vriendin met een cavia-opvang, maar ze organiseerd geen rommelmarkten helaas.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera voor Annie van de Konijnenopvang!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)