woensdag 8 september 2010

Een wolkenpraatje en waarom Herfst best Fijn is..

zoals misschien bekend heb ik een fascinatie voor wolken
een gratis levendig schilderij
elke dag anders
ooit las ik het boek De Wolkengids van Gavin Pretor-Pinney
(zin site is ook fantastisch)
daar las ik over bijzondere wolken
een paar maanden later in de Dordogne
riep meneer de Boer: 'kom uit de tent, je weet niet wat je ziet!
ongelofelijk een echte mammatus, wat een feest..
-komt altijd samen met de cumulonimbus, een forse onweersbui-

en dan deze cumulus, lief, zacht, in de vorm van een hart (ongeveer)
het idee voor dit weerpraatje kreeg ik van Dries
lezer van het eerste uur (en jarig, gefeliciteerd)
we hadden het over de aankomende herfst
en of ik er iets opbeurends over kon zeggen
ja hoor
Redenen om Zin te hebben in de Herfst:
-boerenkool eten
-de houtkachel aan
-gezellige zachte warme truien aan
-strandwandelingen en daarna warme chocolademelk
- een groot (handwerk)project beginnen
-boeken lezen
-naar binnen gericht zijn, tijd voor overpeinzingen
en natuurlijk de prachtige wolkenluchten
ik zou zeggen, ga naar Buiten, Kijk omhoog, en Verwonder

6 opmerkingen:

  1. Hoewel ik nu alleen behoorlijk egaal grijs en regen zie: dank je wel voor deze prachtige herfstreclame! Boerenkool, wandelen en dan warme chocolademelk, boeken lezen: ja ja ja! En ook zin om weer eens achter de naaimachine te kruipen (als ik op zaterdag eindelijk weer eens naar de lapjesmarkt kan). Maar wat jammer dat ik geen houtkachel heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Ingrid , bedankt voor de felicitatie met opbeurende herfst-bespiegeling ; het helpt !
    Dries

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie luchten ( maar voor mij is het nog - weliswaar na- - zomer zenne )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke site, daar ga ik nog vaak naartoe, denk ik. En ik ga mezelf ook zo'n badge bestellen, als dat lukt. Want ik ben wel lid van die "cloud appreciation society"!
    Je moet ook eens naar dit kijken:
    http://elza-d.blogspot.com/2010/06/airshow.html
    Schoon, hé. Ik was eerst van plan om die foto's ooit te (laten) printen en op te hangen, maar nu ga ik toch ook eens rondneuzen op die site

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gek op wolken!
    Zag laast weer zeer mooie langs de ijsel voorbij gaan http://i597.photobucket.com/albums/tt54/susi-bluemoon/DSC02672.jpg
    En op mijn blog heb ik ze ook, toen zag ik strepen, nog nooit eerder gezien: http://detweelelies.blogspot.com/2010/08/stars-and.html!
    Dat was trouwens ook het 1e wat mij opviel toen ik van westen naar oosten ging....de lucht!!!
    GENIET!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, wat een feestje om jouw Blog te ontdekken!
    Ik ga nog eens even verder kijken, maar ik las hier over je fascinatie voor wolken en ik kon het niet laten om je deze link van één van mijn blogposten door te sturen. Kijk maar snel waarom...
    http://siem-en-zo.blogspot.com/search/label/wolken

    Groeten Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)