maandag 31 januari 2011

Crochet happiness....

het klavertje vier staat al sinds de middeleeuwen
bekend als geluksbrenger
omdat het lijkt op de vorm van een kruis
elke blaadje staat voor iets anders
hoop, vertrouwen, liefde en geluk..
wow, dat is tamelijk omvattend..


dat gun je toch Werkelijk iedereen
en ik was al lang op zoek naar een patroontje
in oude haakboeken vond ik alleen
de Ierse variant
een soort kantachtig ingewikkeld werkje
met veel extra lussen en doorhalingen
ik begreep er niks van..
dus ben ik gaan proberen en proberen
en hier kwam ik op uit..


het is een soort simpele variant van
de Ierse geluksbrenger
ik zou zeggen:
haak ze, deel ze uit, en stuur ze
naar een Ieder die wel wat
hoop, vertrouwen, liefde en geluk kan gebruiken
en zeg nou zelf, wie Niet?



ik weett zo wel wat mensen
die wat Extra van dit alles nodig hebben
dus vandaag zal ik wat klavers de wereld insturen

ondertussen wens ik natuurlijk iedereen
liefde, geluk, hoop, vertrouwen
op deze maadag
en alle dagen daarna..

nb.~ als je op het patroontje klikt word het groter
en kan je het zo printen..
~als je zelf niet kan haken of er geen tijd voor hebt
je kan ze bij mij bestellen
(ze zijn van katoen, kan in elke gewenste kleur)

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen!
    Mooi patroontje. Ik kan sinds kort haken en ik ben blij verrast door mezelf: dat ik snap wat hier staat ;-)

    Is het gister gelukt met de foto's?
    ~ Fijne dag ~

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het patroontje! Ik ga ze een van de volgende dagen ook eens uitproberen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk en helder! Ga ze zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Dat wordt voor jou vast de hele week klavertjes haken, ;-). Veel plezier en geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor het patroontje...ga als ik tijd heb gelijk beginnen!!! Geluk is voor jou!!deze week....!!! Liefs Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi, bedankt voor de omschrijving. Jij ook een fijne maandag en een fijne week.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Ingrid- ben voor het eerst op je blog vandaag- wat leuk om door alle posts zoveel herkenbare prints, speelgoed, spullen uit mijn jeugd te zien ( ik ben 48)
    Sommige puzzels, speelgoed , stofjes heb ik nog bewaard...
    Ben onlangs ook weer met haken begonnen; granny's....vroeger maakten ik met mijn moeder kussenhoezen, poppendekens en spencers voor mijzelf....ik moest toch eens kijken of ik het nog kon....
    jouw klavers ga ik ook proberen!
    groetjes Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk patroontje! Dat ga ik zeker ook proberen. Vooral het idee erachter vind ik erg mooi, laten we veel kavertjes de wereld insturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk! Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leukies! En knap, dat je zelf zo'n patroontje bedenkt. Mooi idee om ze de wereld in te sturen.
    Fijn dat het uiltje is aangekomen!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke, inspirerende site!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super , dankjewel , na het haken en uitdelen van hartjes op het schoolplein ga ik nu deze doen , heerlijk ;-)
    En om te beginnen kan ik vast een voorraad aanleggen in de vakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Adorable! I found your blog at Tangled Happy today. Live it

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)