zondag 1 mei 2011

Glimpse..

gisteren was een goede dag
soms moet je gewoon even boven jezelf uitstijgen
en zeggen vandaag is gewoon een Goede dag
ik ging met een vriendin naar een rommelmarkt
we kochten dingen die we niet nodig hebben
ik, deze stapel lapjes 
die ik vervolgens meteen in een doos moet doen
maar daar wilde ik even niet aan denken
we dronken koffie
aten vette broodjes
en de zon scheen

later op de dag kwam er een andere vriendin
25 kilometer op de fiets
waarbij ze helemaal verkeerd reed
omdat ze geen kaart bij zich had
omdat ze die niet kan lezen
en maar ongeveer wist hoe ze moest rijden
we hadden het over de Situatie
of beter gezegd, ik ratelde maar door
en zij zette dingen in perspectief
trok mij uit mijn cirkel van gedachten
liet me op een andere manier kijken

nadat ze weg was
(met duidelijke aanwijzingen hoe ze Wel moest rijden)
liep ik door mijn tuin, met de kat
(het is nog steeds mijn tuin)
plukte wat bloemen
 in de verte hoorde ik de muziek van het dorpsfeest
blije stemmen
zag dat de pioenrozen bijna bloeien
en heel even, echt Heel even
was ik, in weerwil van dit hele drama,  perfect tevreden, 
alles was goed zoals het was
precies op dat moment
zag ik de Princess staan
maar toen ik verder liep
en nog even omkeek
was ze al weer verdwenen...

24 opmerkingen:

  1. Ben blij dat je al weer die heerlijke momenten ziet en ervan kunt genieten. Knufzz...Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begint met een glimp. Goed dat je dat vastlegt, dan kun je dat straks herlezen mocht het nodig zijn. Doe ik ook, want in deze wirwar van dagen, weken, maanden ben je soms de draad compleet kwijt.
    Op naar de volgende glimp!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love your fabrics! And thank goodness for the advice of your friends. Sunny days, Princess.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. elk moment van perfect tevreden zijn is er één...en ze zullen steeds vaker komen, eens je de gave bezit ze te zien, verdwijnt dat nooit meer ... hooguit sluimert het wat in...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow..........je hebt de pricess in elk geval al even gezien, dus.......jeweet dat ze er is, blijf op zoek:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte en haal kracht uit de kleine dingen.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om te lezen! Ik wens je meer van deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je de prinses even zag, even is soms genoeg om het weer een tijdje vol te houden tot ze zich weer laat zien, iets langer misschien... Mooie stofjes heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoera ze is terug,
    of nou ja, ze was er even,
    fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze is er wel (de prinses), maar ze is nu nog wat diep weggestopt onder een dekentje van narigheid en wirwar. Maar dat komt goed. Ze zal haar plekje steeds meer gaan veroveren.
    Klinkt als een fijne vriendin trouwens. Zo iemand waar je nu veel aan hebt. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie stoffen en hoera voor verwarde, leuke, lieve vriendinnen :-)
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ingrid (Punky Wunky)1 mei 2011 om 11:14

    Fijn dat de prinses weer een glipmsje liet zien. En dat er zulke fijne vriendinnen voor je zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijn en hoopgevend logje, Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je de prinses weer even terug zag op Koninginnedag! Ik hoop dat ze snel weer deel uit gaat maken van je dagelijks leven.

    Knuffel!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat ze er weer even was , ze vergeet je echt niet !
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat kan je toch mooi schrijven Ingrid.
    Groetjes,
    Kaatje Catootje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn dat voor jou de zon ook weer een beetje schijnt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is het fijnste wat er is in tijden van verdriet: vriendinnen die je meenemen om Leuke Dingen te doen en op wiens schouder je uit kan huilen. Je bent veel in mijn gedachten, onbegrijpelijk hoe hard je met het leven in botsing kan komen. Heel veel sterkte lieve Ingrid, ik stuur het universum in dat je vaker dit soort kleine geluksmomenten mag ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your choice of fabric is really nice...looking forward to see how you use them. Keep your spirit up...you can and will rise above it all.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Good for you! Vooral die vette broodjes ;o) Die horen echt bij koninginnedag hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat je even door een andere spiegel, het zij gebroken, naar je leven keek op deze goede dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi om dit proces bij je te zien. Want zo te lezen ben je al zóveel verder dan een week geleden.

    (En die zwaluw aan de muur: prachtig!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig beschreven en in beeld gebracht. Het is nu een glimp, straks weer bewolking, en daarna weer meer glimpjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)