vrijdag 21 november 2014

A sunny day, at last & an origami box


Het beste nieuws van vandaag mag toch wel zijn
dat het vandaag niet bewolkt is,
het is een prachtige heldere ochtend, dagenlang is het 
hier zwaar bewolkt geweest, ik word er een beetje somber van,
van al dat grijs boven mijn hoofd..
Daarnaast is het nauwelijks mogelijk om
mooie heldere foto's te maken..ik heb er het beste 
maar van gemaakt..:)
Deze kleine pyramide mandjes, je mag ze gerust anders
noemen als je een leukere naam weet..
zag ik in een winkeltje in Parijs.


Werkelijk een fantastisch winkeltje, van Adeline Klam
helemaal vol met prachtig Japans papier
en allerlei feestelijke knutselspullen..
Achterin was een tafel waar iemand zat te werken,
oh, ik was er zo ingetrokken als dat mogelijk was geweest
(met slaapzak en al, haha)
Eigenlijk kocht ik er niet zoveel, want alles was nogal
aan de prijs (zoals ze mooi zeggen)
Maar toen ik thuis was ben ik op internet gaan zoeken of ik 
ergens het vouw-schema zag van dit doosje.
En gevonden...(dit is dus niet mijn idee)
Mocht je ze ook willen maken:




Het is even proberen, of aanklooien..wat je wil ;)
het kostte mij ook wel een velletje of 5 papier
voordat ik iets had wat op een doosje leek.
En oh, ik bedacht nog een variant, maar die 
heb ik nog niet gefotografeerd, vanwege al die grijsheid.
Ik zal het er volgende week even opzetten
(je begrijpt dat ik vandaag als een gek ga fotograferen)

Ik wens je een zonnig weekend, in alle opzichten
-X-

16 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk!!!!! Ga ik maken dinsdag met mijn clubje. Op het programma staat origami vouwen dus dit is perfect, maar eerst goed oefenen.......
    Ik ga morgen naar een beurs in parijs waar Adeline Klam ook een stand heeft. We gaan met een bus vol met knutselaars om half zes vertrekken dus echt een dagje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige doosjes zeg met al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi doosje..ga ik proberen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi doosje, ga ik in het weekend proberen te vouwen bedankt voor de uitleg.Fijn weekend . Groetje Annie K

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Ingrid
    Wat een schattige doosjes. Je uitleg is weer perfect.
    Vrees dat ik er te ongeduldig voor ben. Heb een printje gemaakt voor mijn dochter die vindt dat heel leuk om te doen en heeft meer geduld dan haar moeder haha.
    Dank je wel.
    Ik wens jullie ook een heel fijn weekend.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn zooo leuk! Fijne zonnige dag - die hier jammer genoeg wel donker is -, Dina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ingrid,
    afgelopen maandag had ik zo'n dag, toen ik opstond zag ik dat het zonnig was.
    Gauw de naaimachine op tafel, van allerlei dingen 1 gemaakt, en fotograferen maar.
    Het is hier nu ook weer mooi, dus er zullen misschien nog weer wat nieuwe dingen het licht zien.
    Fijne zonnige foto-dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geniet van het zonnetjhe, doe ik ook vandaag ;). Ik ben geen papierprutser, maar deze ga ik toch pinnen en eens uitproberen, maar zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,
    Wat een lief doosje. Ik heb in mijn leven al zoveel gevouwen maar deze ken ik nog niet ik ga hem meteen eens uit proberen. Groetjes Miek, zus van Helmi .:))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh vergeet nog iets. Want ineens weet ik weer waar ik aan moest denken toen ik dit bakje zag.. Wanneer je bij dit vouwsel het rechte kruis maakt en alle punten naar boven vouwt heb je een kerstpegel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o, wat een leuk doosje!!
    ik ga het zo gelijk proberen!!
    leuk idee, om kerstboompjes van te maken??!!!
    super!!
    hoe krabbel jij trouwens die teksten op de foto's?
    heb je daar een speciaal programma voor?
    groetjes!
    ik hoop dat je van hetmooie weer hebt genoten!!
    groetjes,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi, hi, je zou me eens moeten zien zitten met een snel vierkant geknipt stukje printpapier! Zou ik de enige zijn: vast niet. Dank je wel voor 5 minuten instantplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. These Boxes are so cool! I love them! Thanks for the tutorial! :-)

    Greetings
    Dörthe

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmm, ik had het al een getypt, maar de reactie is blijkbaar niet doorgekomen.
    Mijn vraag was dus waar je die mooie origami papiertjes vandaan hebt? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In 1 keer gelukt, dank voor de duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)