maandag 24 november 2014

Can somebody wash the window & a plant.


En zonnig weer was het, heerlijk,
het enig minpuntje van die zon op de ramen was
dat ik zag dat ze wel eens gewassen mogen worden,
maar omdat het woonkamer raam op de eerste verdieping is
(het is een dijkhuisje) weet ik niet zo goed hoe,
ik zie mezelf nog niet op een laddertje staan wiebelen,
met een zeem in mijn hand..ik bedoel maar waar 
laat je bijvoorbeeld het emmertje?
Dus zolang ik er nog doorheen kan kijken..:)
Maar ik nam heel veel foto's, dat wel


Bijvoorbeeld van de enige plant,
of in dit stadium nog plantje, dat ik heb.
Eigenlijk heb ik nooit planten in huis, ik ben niet
zo goed met groen binnen, in de tuin wel,
maar binnen worden ze stoffig, gaan dood (ook al zo zielig)
dus ik begin er eigenlijk nooit aan.
Maar deze kreeg ik van Saskia op mijn boekenfeestje.
Ik doe mijn uiterste best om het goed te verzorgen,
hoewel ik eigenlijk niet meer kan bedenken,
in dat opzicht, dat ik het regelmatig wat er geef..
Sinds kort groeit er een zesde blaadje,
als je goed kijkt zie je het!


Nu ik dan toch zo lekker het groen aan het fotograferen
was in het zonnetje, nam ik nog maar een foto..
Dit is natuurlijk een blogpost die helemaal nergens over gaat,
ik voel het aan alles, ik sta in de Babbel-stand..
Het is maar goed dat ik vanmiddag met Roos heb afgesproken
want omdat P door de week niet thuis is vanwege zijn werk
heb ik vaak niemand om tegen te babbelen,
denk je dat het zou helpen, ter bevordering van de groei,
dat ik regelmatig eens tegen het plantje praat?

Ik wens je een fijne dag
-X-

En oja het plantje heet: pilea peperomioides (dat zocht ik op)
en ik las ergens dat ze het ook wel het pannenkoeken plantje noemen
(dat kan ik wel onthouden:)

13 opmerkingen:

  1. Fijne plaatjes! En wat leuk dat je een Pilea hebt! Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit van gehoord van zo'n plantje. En inderdaad Adeline Klam vond ik te duur, wel een hele leuke stand was het. Gezellige babbel met Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, misschien moet je er inderdaad maar eens tegen praten.. kan nooit kwaad ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat gebabbel....en leuk...!!
    Succes met je plantje...alleen de naam al is het waard om hem goed te verzorgen...
    Fijne middag...

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Ingrid, wist je dat je bij Blokker uitschuifbare ramenwassers/wissers kunt kopen waarmee je nog verder dan de eerste verdieping komt.............of had je dat liever niet geweten ;) Liefs en fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig leuk, die groene breinaalden!

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Ingrid
    Dat je in de Babbel-stand staat moge duidelijk zijn. Heerlijk dat je weer zo´n verhaal maakt van een stekje. Hoe krijg je het voor elkaar.
    Hoop dat je een gezellige middag hebt bij Roos. Volg haar en ik vind haar een heel sterke vrouw en bewonder haar.
    Fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Planten kunnen vast goed luisteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Babbelen tegen een plantje kan nooit kwaad, zegt mijn moeder altijd. Het klopt vast, want haar planten doen het altijd héél goed ;-)! Nelleke Langius heeft ook zo'n plant, die is al wat groter, ik vind ze prachtig in al hun eenvoud dus ik ga ook maar eens naar de plantenwinkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk is dat hè dat prachtige weer. Ik ga er maar eens snel van genieten en mijn wandelschoenen aan trekken offf lekker buiten op het terras zitten en wat aanrommelen. Mmm geloof dat ik toch maar dat laatste ga doen ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ramen lappen, oeps hier doet de glazenwasser het buiten, binnen moet ik het helaas zelf doen.
    En net nog staan te babbelen met een zomaar tegenkom mevrouw toen we Sinterklaas en gevolg uit een groot warenhuis zagen komen. Was even gezellig.
    groet,Silvia van
    blijmakersenzo.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou ik ben ook heel slecht met planten in huis, maar er is er een die mij altijd overleeft: de grote wasbloem! Die vindt het juist fijn als je hem regelmatig vergeet, en dan ineens weer veel te veel water geeft ter compensatie. Precies goed voor mij dus... Misschien kun je die ook eens proberen! Als je wilt kan ik je wel een stekje opsturen. Die zet je dan gewoon in een pot aarde, en dan wacht je. Heel lang, en dan gaat ie groeien. Heus, er is niks aan! Mijn stekje had eerst drie blaadjes, en ik telde elke week of er een nieuwe aangekomen was. Bij 100 ben ik gestopt met tellen. Hij hangt nu langs het raam met van die mooie lange slierten. Nou, en als ik het kan, dan kan jij het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb vorige week voor het eerst zelf m'n ramen gekuist :D Gaan je ramen niet open dan? Ik heb gewoon de ramen wagenwijd opengedaan en ze van binnen gekuist, dat ging heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)