vrijdag 20 maart 2015

4.19 minutes in time


Gistermiddag luisterde ik naar dit liedje
ik zat aan mijn bureau en keek een beetje naar buiten,
Ik zag een vrouw op een bankje aan het kanaal
 hier voor zitten, en er kwam een boot langs..
Ineens bedacht ik dat dit eigenlijk 
een heel gewoon moment was maar dat 
het nooit meer terug zou komen, noch 
zou ik me het ooit kunnen herinneren..


Net zoals zoveel gewone momenten op een dag,
tenzij ik het vast zou leggen
Dus ik zette het liedje opnieuw aan
(hoewel dit Eigenlijk al weer een nieuw moment was :)
en ik fotografeerde wat dingen om me heen
zolang het liedje duurde, ik kwam niet
veel verder dan wat details..
Een stapeltje haakwerk op de bank,
een bloemetje in mijn beker met potloden..


Een paar plastic boompjes op een planten-hangertje,
en een stapel notitieboeken op de tafel..
dat was alles want het liedje was 
afgelopen, zomaar 4 minuten in de zee van tijd..
Op de een of andere manier vind ik 
dat de dagen voorbijvliegen, als zand in je handen
en soms vraag ik me af waar ze gebleven zijn,
al die momenten, al die gedachten en gevoelens..


Maar deze vier minuten heb ik vastgelegd,
zomaar een Moment in de tijd..

Ik wens je een fijn weekend,
en heel veel mooie momenten natuurlijk

-X-

15 opmerkingen:

  1. Heerlijk; ik ben weer helemaal klaar voor mijn dag. Jij gaf het goede voorbeeld, ik ga ook een poosje mijmeren....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie je wel dat je heel goed in mindfulness wordt! De tijd en hoe wij die herinneren is een vreemd maar mooi ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. Ik vond het al heel erg bijzonder dat we even bij je mochten binnen kijken. Nu deel je ook nog even een paar minuten van je gedachte. Dankjewel en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon, mooie alledaagse dingen, fijn om even bij stil te staan........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik terugkijk in de tijd vraag ik me vaak af: "Waar was ik al die jaren? Wat deed ik, wat dacht ik?...."
    Tijd is bijzonder, maar raar. Ik ben oud, kan dus op heel veel tijd terugkijken.... zucht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op vrijdag denk ik altijd: "er is alweer een week voorbij, heb ik deze week genoeg genoten van de kleine dingen" het is heel goed om iedere dag even te mijmeren vind ik. Wat een leuk woord is dat eigenlijk he, mijmeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fantastisch idee om de tijd op zo'n prachtige manier vast te leggen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tijd is zo'n rekbaar begrip. Het ene moment duurt een uur eeuwen en het andere moment is een uur in een wip voorbij. Hoe ouder men wordt, hoe vlugger de tijd gaat. Toen ik nog jong was (ik schuif nu reeds naar 60) vond ik het een stom gezegde, maar het is inderdaad heel erg waar. Dus trachten we toch zoveel mogelijk te genieten van mooie momenten, zoals deze morgen, toen mijn 2-jarige kleinzoon zomaar opeens met stralende oogjes een warme knuffel kwam geven. Zalige momenten om vast te houden in de soms hectische dagen met te weinig tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zoals je dat omschrijft, herkenbaar ook. Voel een enorme druk van alles te doen en de tijd vliegt... mooi om zo een document van 4 minuten te hebben.
    fijn weekend, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ingrid
    Schrijf echt iedere dag in mijn dagboekjes. Inmiddels heb ik er ZOVEEL is fijn om het af en toe weer eens terug te lezen. Herinneringen van jaren en jaren terug en dan voel je inderdaad hoe de tijd tussen je handen wegglipt. Mooie muziek. Heb het meerdere malen beluisterd vandaag.
    Fijn weekend . Lekker dat P. weer thuis komt.
    Geniet er van, Dat doe je ook. Kostbaar.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk je te lezen! Fijn weekend!
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk. Die vrouw op dat bankje heeft nu ook in mijn hoofd gezeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik koester het moment waarop ik je blog las en voor het eerst in aanraking kwam met het prachtige lied. Een rustmoment in een drukke ochtendspits.

    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)