maandag 30 maart 2015

My pencils I got for free collection..


Nu heb ik natuurlijk helemaal niet de ruimte
voor een nieuwe verzameling, maar per ongeluk,
heb ik er toch eentje, een kleine dat wel.
Namelijk: de potloden-die-ik-gratis-kreeg...
Op markten en kringloopwinkels rommel ik altijd
wat in bakjes met met waardeloze dingen 
en zo af en toe ligt daar een verloren potlood in
en dat is nu net iets wat ik niet kan laten liggen..


Ik heb nu al een aantal keren gehad, acht maal
om precies te zijn, dat als ik het potlood 
af wil rekenen, dat men verbaasd kijkt, 
het potlood even bekijkt en dan zegt;
ach neem maar mee, hoor..
Dan zeg ik elke keer: echt, wat leuk zeg, en 
nu is het een soort van mini verzameling geworden.
Ik ben er niet op uit hoor, als ik er wat voor moet
betalen vind ik het ook geen probleem hoor,
maar leuk vind ik het wel..


want ik hou van potloden, eigenlijk vind ik alles 
alles fijn er aan..
De mooie oude dozen (hoewel je die zelden vindt)
het slijpen ervan, de geur van het hout als je dat doet
en natuurlijk het tekenen er mee.
Ik zou bijna zeggen: ik ben bijzonder in mijn Nopjes
met mijn nieuwe onbedoelde verzameling
potloden-die-ik-voor-niets-kreeg..
Maar als mijn dochter Judith  dat leest
da weet ik zeker dat ze zou zeggen: ah nee,
dat vind ik zo'n gek ouderwetse zin, haha,
dat zei ze als kind ook altijd al, ik moest dan zeggen:
ik ben er blij mee, en ja dat is ook zo.
Ik ben er blij mee, en een beetje stiekem,
ook in mijn nopjes..

Ik wens je een fijne dag
-X-

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verzameling heb je al. Ik schrijf ook graag met een potlood. Ga ook eens op zoek......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ....en er mogen best wat butsen aan zitten, dat maakt het potlood authentiek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, en wij vragen ons dan altijd af: waar zitten die nopjes, en kun je ook uit je nopjes zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een uitdrukking die je hier in Vlaanderen niet zo snel zal horen (wij zijn 'content' :-D ) maar ik vind het wel gezellig klinken ! En potloden zijn inderdaad zalig. Zeker nu in het computertijdperk worden ze met de dag leuker in mijn ogen! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne verzameling! Ik denk nog vaak terug aan het stompje potlood met een metalen verlengstuk eraan wat ik niet kocht op een franse rommelmarkt, spijt van...
    Fijne maandag!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou van 'oude' opmerkingen zoals "in je nopjes zijn"! Net zoals mijn moeder me laatst een whatsappje stuurde dat ze een 'knotje wol' in plaats van een 'bolletje wol' voor me had gehaald. Mijn oma sprak ook altijd over knotjes wol, héérlijk nostalgisch woord. Ik heb het spontaan in ere hersteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn nou die kleine dingen die het leven leuk maken!
    En verzamelingen....je kan er nooit genoeg hebben!
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh, wat heb ik genoten van het liedje van Paul Simon en inderdaad, dat is het gekste dansje dat ik ooit gezien heb maar ook het meest vrolijke!!! Bedankt voor je lievelings-lijstje. Altijd leuk om te lezen! Liefs, Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeps, die reactie was voor het vorige blogbericht bedoeld...sorry! Groetjes,Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn als je met iets blij bent waar een ander de waarde niet van in ziet. Ik vind zachte potloden altijd fijn. Vooral als de punt "afgeplat" is dat schrijft zo lekker. Heerlijke foto's in je bericht weer. Groetjes Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het juist een prachtige zin, dat je in je nopjes bent, die uitdrukking zouden mensen weer wat vaker moeten gebruiken! Net als woorden zoals puik, fuifje, in je sas zijn enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem ook mooi hoor, die zin. En ik snap je ook helemaal, de potloden en de dozen zijn ook om in je nopjes mee te zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, potloden en wat je daar allemaal mee kan doen. Zelf recyclen tot iets heel anders. Met het potlood kun je ook iets leuks maken en papier recyclen. Een heerlijke spontane verzameling.

    Geniet van weer een mooie dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, vooral die met die stipjes. Potloden zijn ook leuk, zowel oude als nieuwe. Altijd mooie dessins en wat je zegt, die geur...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een heerlijke verzameling en natuurlijk ook die aanverwante artikelen rondom je potloden verzameling. Ik had ooit van die leuke ouderwetse slijpers en zo'n electrische slijper of moest ik toch zelf ronddraaien...alles verkocht in de tijd dat ik met man nummer 1 ging samenwonen. Nu is ons huis met huidige manlief weer heerlijk gevuld met allerlei leuk ouds...we rijden zelfs oude autootjes ;) classic mini coopers, dus echte verzamelaars. Geniet heerlijk van je potloden! Ennuh die garenwikkels enzo zijn natuurlijk ook super! Have fun creating! Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)