woensdag 6 januari 2016

I would like to have some plants..


Al jaren heb ik geen enkele plant in huis,
ik hou er wel van, maar dan buiten, in de tuin.
In de dagen dat ik nog een eigen tuin had, 
dat is inmiddels jaren geleden was ik er elke dag 
in te vinden, ik had een moestuin met bonen
(dat vind ik zo'n mooi gezicht; bonen op stokken,
een kruidentuin en heel veel planten, ik denk er
vaak met heimwee aan terug en oja, ik had ook 
kippen, ah ja de kippen...)
Maar binnen kwam ik niet veel verder dan wat 
bloemen op een vaas, of een tak van het een of ander.


Toen we klaar waren met het verzetten van de spullen,
vroeg ik aan P, die hier vaak het gevoel had 
in de kamer dat hij bij mij op visite was, wat ik wat
hem betreft kon doen om de ruimte wat te "ontkantoren"
(ik weet dat dat geen woord is)
Nu had ik van alles verwacht, van een eigen leesstoel,
tot een foto van Rotterdam (hij is daar nogal dol op)
maar nee P wilde wat plantjes..
Wel, daar was ik echt nooit opgekomen en nadat ik 
van de verbazing was bekomen toog ik naar de 
bloemenwinkel en kocht ik wat planten..


Hij was er erg blij mee en met de belofte dat hij
er voor zou zorgen (ik vergeet ze zo weer)
zette ik de plantjes neer op een houten bankje.
En ik moet zeggen, hij had wel een punt, het ziet er
gewoon heel gezellig uit, haha, wie had dat gedacht..
Ik had de hele planten trend die je overal ziet 
aan mij voorbij laten gaan, ik begreep het niet zo..
Nu wel...want zeg nu zelf..leuk toch?

Ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Daarbij zijn planten ook nog eens heel gezond en schijnt je er creatiever van te worden.....nog creatiever... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee van P! Het staat heel gezellig met de plantjes. Ik hoop dat het wat meer als ook zijn eigen huis gaat voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kreeg van mijn opa sanseveria's. Weinig werk, en toch sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met wat planten haal je fijn de natuur in huis. Goed idee om het buiten zo een beetje binnen te halen. En net als de planten vroeger in jouw tuin hebben deze mooie plantjes gewoon wat verzorging en liefde nodig. En je krijgt er ook binnen vast plezier in om voor ze te zorgen.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb laatst, na jaren ' plantloos' te zijn geweest, ook weer eens een plantje gekocht en ik vind het zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. P is beslist een bijzondere man!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ga al jaren plantloos door het leven, dankzij een grote tuin en hopeloos niet-groene vingers (dat geldt ook voor de tuin, gelukkig weet zij goed wat ze moet doen ;-) )
    maar ik vind je plantjesbankje héél mooi!!
    zwaai
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very nice :)

    Inexpensive essays service are very much helpful for the students who really struggling with the academic writing tasks. It will help the students to reduce their workload and they will get enough time to study. Most of the services are writing essays for cheap and providing high quality service.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt super leuk en wat een mooie bloempotjes heb je erbij. Maar mijn hart gaat nog sneller bonken van die te gekke kaarsenstandaard! Mooie combi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mannen die "P" heten, zijn de besten! Ik kan het weten want ik spreek uit ervaring ;-)! Fijn hoor, zo'n rijtje plantjes in de kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ja superleuk! Ik ben ook heel lang plantloos, binnenplantloos, door het leven gegaan, zo dat klinkt, haha, maar ik heb nu alweer jaren wel planten, soms moet er een nieuwe komen, want overleven is soms best moeilijk binnenshuis voor planten, of misschien ligt dat ook aan mij, hoe dan ook, ik zou ze niet meer willen missen, het wordt ook steeds voller, want ik vind ze ook allemaal zo leuk ;) Geniet van het groen, past mooi in je "groen" modus!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)