vrijdag 20 mei 2016

Reasons to be cheerful


Redenen om opgewekt te zijn;
-het regent, dat is goed voor de planten
-de eerste klaprozen bloeien
-dat je zomaar naar de bibliotheek kan gaan en 
zomaar een stapel fijne boeken mee mag nemen
-het idee dat de zee er altijd is ook al zie je hem niet
-de vogels die fluiten zonder dat je je ziet
-een aardig gebaar van iemand die je niet kent
-iets zomaar weggeven wat je toch niet gebruikt
-schelpen op het strand die je in je zak kunt stoppen


-een witte roos die bloeit voor het raam
-een onweersbui die vanuit het niets komt opzetten
(vooral het eerste gerommel in de verte)
-een 'zomaar' mailtje van een bloglezer in je inbox
-dat je in gedachten altijd overal naar toe kunt gaan
-websites met Franse bouwvalletjes te koop
-de kat van de buren die even 'dag' komt mauwen
-de gedachte dat je zomaar met de zuidenwind mee
weg zou kunnen wandelen, met een knapzak op je rug
(ook al zou je dat natuurlijk nooit echt doen, hoewel..)
-de geur van de tuin na de regen
-een fijn pennetje en een leeg vel papier
-een opgeruimd huis (nadat je eerst hebt lopen
mopperen over de rommel en dat je 
wel bezig kan blijven..)


-verse aardbeien met slagroom
-de eerste aflevering kijken van een een televisieserie
(ik heb geen televisie dus in mijn geval Netflix op de laptop)
en denken, ah ja daar heb ik zin in..
(ik kijk nu naar 30 degrees in February, erg fijn)
-een mand met ongebruikte verse wol en een nieuw 
brei-of haakproject in gedachten
-een potlood vinden bij de kringloop en het dan
gratis meekrijgen bij de kassa
-dat je alleen maar een schaar en wat papier nodig hebt
om een slingertje te knippen, om al deze kleine
genoegens te kunnen vieren :-)

Ik wens je een heel goed weekend,
met veel groot en vooral klein plezier
-X-

14 opmerkingen:

  1. Genoeg redenen voor een feestje....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoeg redenen voor een feestje....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk blogbericht weer, ik ben er helemaal blij van geworden, want bij heel veel redenen heb ik het gevoel, dat heb ik ook. Fijne dag en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk stukje tekst. Om te bewaren en af en toe te lezen als je een beetje deprimerend bent. En dan dat liedje uit The Soud of Music erbij. Het leven kan een feest zijn maar je moet wel zelf de slingers ophangen. Hartelijke groeten, beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoeg dankbaarheid om het weekend in te gaan! Fijn weekend, lfs Meinke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allemaal happy momentjes, heerlijk!
    Ook een fijn weekend gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk om dit te lezen en je hebt helemaal gelijk!

    Fijn weekend.

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van al de dingen die jij opnoemt wordt ik blij, ik ben zowiezo een tevreden mens. Dat wegwandelen met een knapzak op je rug spreekt mij het meest aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige opsomming! Iets om dagelijks bij stil te staan! Het zijn juist de kleine dingen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi lijstje - en wellicht kan iedereen er nog wel een paar dingen bij bedenken. Kleine dingen om blij van te worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, daar word ik zeker vrolijk van. Morgen weer opgeladen aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om te kezen. Eigenlijk is het best simpel. Er zijn genoeg redenen om lekker te genieten, je moet je er alleen voor openstellen...en dat doe ik zeker. Heerlijk, word altijd blij van he blog, met leuke tekeningen. Echt een genietmomentje!!!
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)