vrijdag 11 november 2016

A little (little) bit of happiness..


Van de week zat ik 's avonds op de bank, 
het was donker, het regende en de wind gierde om 
het huis, maar binnen was het warm en gezellig.
Ik keek naar alle beschouwingen over de wereld
op het nieuws en daar werd ik niet erg blij van,
ik bedacht me hoe weinig je eigenlijk kan doen
om een positieve invloed te hebben op allerlei
ellende die er gaande is, je zit erbij en kijkt er naar.
Het enige wat je kan doen is meegaan met de stroom
en zorgen dat je niet kopje onder gaat..
Vervolgens dacht ik; je zou een boot moeten,
haha, van altijd maar zwemmen wordt je zo moe..


Terwijl ik zo verder mijmerde hoorde ik ineens
dit liedje in mijn hoofd, I need a little bit of happiness.
Dus ik zocht het op op You tube en begon bootjes 
te vouwen, het ene bootje na het andere..
Dat op zich was al een kalmerende fijne bezigheid en 
gaandeweg kwam het idee om ze uit te delen, aan een 
ieder die ook wel een bootje kan gebruiken, zo af en toe.
Omdat je natuurlijk niet altijd in een boot wil zitten
maar ook wel eens vaste grond onder je voeten wil hebben,
dacht ik aan mijn roze schoenen..


Oh haha, hoe je gedachten werken als je ze gewoon 
de vrije loop laat, nu denk ik Ah Ingrid, is dat niet een 
beetje warrig allemaal, je ideetjes..maar enfin.
Ik dacht dat het naast de bootjes leuk zou zijn om
ook roze schoenen uit te delen, dus ik 
tekende de schoenen en maakte er kaartjes van.
Als je het leuk vind, stuur ik je roze schoenen om 
lichtvoetig op pad te gaan en een bootje om 
met de stroom mee te varen beide als symbool om 
je 'A little hapiness' en alle goeds te wensen op je pad..
Als je mij een envelop stuurt met je naam en adres
en een postzegel stuur ik het naar je toe, je mag mij
mailen om mij om mijn adres te vragen.

Nb. ik begrijp heel goed dat ik hiermee het Grote nieuws
en alles wat er gaande is in de wereld hiermee 
geen positieve draai kan geven maar het is wat ik 
kan doen op een mini-mini schaal..
Ik wens je een goed weekend
-X-

Ps. mijn emailadres staat hier
rechtsboven op mijn blog.

22 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gebaar!! Alle mini mini's worden vanzelf iets op grotere schaal. Ik zag en hoorde al veel mooie en positieviteits-dingen als tegenhanger de afgelopen dagen. Dat is toch fijn. Gewoon volhouden. Fijne dag, hier schijnt de zon, dat maakt de dag weer iets mooier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mij betreft is de wereld een stuk mooier met jou! Ik heb je adres en stuur een envelop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Van altijd maar zwemmen wordt je zo moe.." Wat een mooie woorden en lief initiatief weer Ingrid. Ik snap je gedachtes helemaal en het is zo jij hoe je daar weer zo'n mooie draai aan kunt geven. Er komt een enveloppe en liefde jouw kant op <3
    P.S. Komen de roze schoentjes ook als A4 formaat?

    Liefs Mickey
    Gras_vd_buren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief! Ik heb je adres al/nog en ik stuur je graag een envelop...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juist daarom zo mooi en leuk! Je hebt geen idee wat zo'n lief gebaar voor een ander doet. En laten we het onszelf niet moeilijker maken dan het is, vooral de dingen waar je geen invloed op hebt. (Zegt zij die daar een kampioen in is...) Je moet toch ergens beginnen. Have a nice day!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I sometimes feel like I need a boat to sail away...I would love to have one to remind me that I can!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, alleen al je blog bracht weer een glimlach op mijn gezicht. ;-) Jij met je gekke ideeën altijd. ;-) Ze zijn altijd even geweldig! :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend lief plan weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh wat doe je dit toch weer tof!! Het ontroert me hoe je iedere keer vanuit waar dan ook opklimt, of opstaat, of oppakt en dat dan zo mooi vertaalt en daarna zo leuk met ons deelt!! Diepe buiging, fijn mens!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awww! Wat ontzettend lief bedacht. Ik word het helemaal blij van. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat bedenk je toch altijd weer leuke dingen Ingrid ...
    Petje af !
    Liefs,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend lief. Veel kleine gebaren maken de wereld weer een stukje mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De mijne staat al een tijdje onder mijn stolp langs de Eiffeltoren te dobberen en ik krijg er keer op keer een grote glimlach van :-)
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ieder vleugje happiness heeft effect op een aantal mensen. Je laat hen even glimlachen en alle zorgen van de wereld zijn even weg. De gevouwen bootjes laat mij met een lach op mijn gezicht denken aan mijn kindrtijd. Heerlijk en vrolijk. De roze schoenen brengen het kindergevoel terug. Mooi advies om alle problemen even los te laten en te gaan wandelen met vrolijkheid in het hoofd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi en lief initiatief! Mailtje is al onderweg 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dank voor je muziektip! maakt de wereld ook weer een beetje zachter!
    lieve groet,
    sija

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)