maandag 27 maart 2017

Verhaal..


Laatst was ik in een kringloopwinkel, een hele grote,
op de eerste verdieping, toen ik werd aangesproken 
door een oude man, die er uit zag als een zwerver,
een paar lagen kleren aan, zijn broek werd opgehouden,
met een touwtje en hij had een verweerd gezicht..
'Weet u misschien waar de boeken staan, die stonden toch 
altijd boven?' Ja dat was zo, zei ik, maar nu staan ze beneden.
De man begon te vertellen dat hij voor dokter studeerde
en dat hij medische boeken zocht, (hmm, dacht ik)
Hij had er vele, echt duizenden maar toen de lui
(zijn woorden) van de gemeente kwamen, hebben ze zijn
hele huis leeggehaald en hebben ze alles weggegooid,
het was echt geen rommel, mevrouw..
Ohoh ik zie het voor me hoe het er ongeveer uitgezien
moet hebben gezien, totaal vervuild en stapels spullen..
De man wilde nu nieuwe medische boeken zoeken
om zijn studie voort te te zetten en ook al geloofde ik
dat deel van het verhaal niet, ondenkbaar dat hij 
dat doel ooit zou bereiken, luisterde ik naar hem,
wenste ik hem veel succes en voelde ik medeleven..
Hartelijk bedankt voor het luisteren mevrouw, zei hij,
terwijl hij weg sjokte en dacht ik, ach, elk mens
heeft zo zijn verhaal...

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. En dit was ook weer een heel bijzonder verhaal...
    Groetjes en een fijne dag!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wat lief dat je hem hebt aangehoord. Je bent een schat 😚!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent gewoon echt heel erg lief en wijs. (En ik denk dat je gelijk had over de dokter in spe :))
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En iedere mens heeft behoefte aan een geïnteresseerd luisterend oor. Goed dat jij hem dat hebt gegeven. Wat zou het verhaal van deze man achter dit verhaal zijn. Hoe is het zo gekomen?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontroerend verhaal. Het is duister lezen in andermans boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief dat je de tijd nam te luisteren. veel mensen trekken hun neus op. Hopelijk heeft hij wat boeken kunnen vinden. Ocherm...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)