vrijdag 23 juni 2017

Bank


Toen wij naar dit kleine huisje verhuisden, wilde ik graag
een nieuwe bank hebben, ik dacht dat het handig zou 
zijn om een slaapbank te hebben, in het geval dat 
iemand hier zou komen logeren..
Dus na lang zoeken kochten we een Deense design slaap
bank, waarvan al snel bleek dat hij totaal niet lekker zat,
alsof je bij de wachtkamer van de dokter zat, zoiets..
De eerste keer dat de bank uitgeklapt moest worden voor
een logé, kwam de hand van P tussen het metaal van het
uitklapsysteem, met als gevolg dat hij een grote wond had
(hij was zo bleek dat ik dacht dat hij flauw zou vallen :-)
De bank hebben we nooit meer uitgeklapt, we leenden 
voortaan gewoon een matras bij de buren..
Ook begon de zitting te verzakken, we kregen een nieuwe,
zelfde probleem en toen was ik het zat..
Ik keek overal voor een leuke bank, P had het over
een geweldige Leolux bank die hij ooit had, 
maar die was veel te duur, onbetaalbaar voor ons..
Totdat ik bij de kringloop een bank zag staan waarvan ik
dacht hmm, die is leuk, ik vertelde het aan P.
Bij liet een plaatje zien van de bank die hij zo graag
wilde en je gelooft het niet, het was precies die bank..
De volgende ochtend zijn we hem gaan kopen
(werkelijk voor een fractie van de oorspronkelijke prijs)
Toen ze hem kwamen brengen namen ze de oude bank mee,
ik zag m laatst staan bij de kringloop en ik had
bijna medelijden met degene die m zou kopen, ohoh 
en ik kon me nog net bedwingen om er een briefje
op te hangen; niet kopen a.u.b, is een rotbank,
maar ik deed het niet, het was mijn bank niet meer..;-)

Ik wens je een heel fijn weekend,
wat fijn dat het een beetje afgekoeld is.
-X-

13 opmerkingen:

  1. Toeval bestaat niet, het komt je toe...
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat je hem zien? Wij hadden ook ooit zo'n hele fijne. Nu staat hier een reusachtig rood monster, maar de kinderen vinden de bank geweldig. Dus ach.... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die bank heeft op jullie gewacht, het heeft zo moeten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De blauwe bank op de foto is vast de 'nieuwe' lookalike Leolux! Boffen na al die ellende.
    Kan me voorstellen dat er een briefje op wilde plakken met 'denk om je vingers bij het uitklappen...'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige bank. Mijn schoonouders hebben deze bank al jaren. Echt een topper. Wat een goede koop. Jij blij, P. blij en hij staat prachtig in jouw kamer.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, wat leuk! Ja, een bank moet natuurlijk vooral heel lekker zitten!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha ik moet zo lachen, wat een heerlijk verhaal :)
    De nieuwe heeft een mooie kleur en ik wil wedden dat je er in noodgeval ook nog lekker op ligt...
    Fijne dag!
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie bank! Wat een verhaal, ik vind het altijd wel grappig als ik mijn spullen bij een kringloop tegenkom! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie bank en wat een verhaal, wij hebben hier ook een slaapbank. In begin zat die goed maar nu is die eigenlijk wel een beetje op...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, ik zou er wel een berichtje op hebben gehangen met : "voorzichtig uitklappen" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi...ik zie jou dat briefje er al ophangen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha,dat zijn nou eens leuke 'bankzaken'!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)