maandag 26 juni 2017

Postzegelkamer


Heel. heel lang geleden ging ik wel eens met mijn 
broer logeren, bij twee tantes, twee ongetrouwde zussen
die bij elkaar woonden, ik vond ze stokoud maar ook heel lief.
Ze woonden in een geheimzinnig huis, met zo'n gietijzeren hek
om de tuin en helemaal ingericht met antieke spullen.
  Je mocht er niet rennen noch hard praten, we dronken thee
uit gebloemde kopjes en je moest met twee woorden spreken,
zoals zij dat zo mooi zegden (wij vergaten het nogal eens)
Maar ik heb er bijzonder goede herinneringen aan, 
alsof ik een paar keer zo een sprookje ingestapt ben..
Het meest bijzondere van het huis was de postzegelkamer,
ik weet niet meer of hij echt zo genoemd werd of dat
ik dat verzonnen heb, het was een kamer waar het
altijd een beetje donker was, de fluwelen gordijnen 
waren halfdicht en het stond vol met oude boeken enzo..


Daar mochten wij af en toe zitten, nadat je het gevraagd 
had natuurlijk en daar bladerden wij in oude boeken en albums.
Er hing een bijzondere serene sfeer waar ik laatst aan moest
denken toen ik setjes postzegels zat te maken voor de webshop.
De tafel vol met de zegels, een kalm muziekje aan en 
maar tellen, ik begon bijna met twee worden te spreken, haha..
Ik heb vele setjes postzegels gemaakt, met allerlei verschillende 
thema's, echt een heerlijk kalm werkje, ik overwoog nog even 
om  postzegel handelaar te worden, maar dat idee heb ik laten varen.

Binnenkort zijn de setjes te koop via de -bijna affe- webwinkel,
maar ik wil nu graag een setje van 50 zegels, van alles wat,
weggeven aan iemand die het ook wel fijn vind om even
in de kalme imaginaire wereld van de postzegelkamer te vertoeven.

Mocht je daar zin in hebben laat dan een reactie achter,
dank je wel (denk in gedachten je naam erachter, 
de twee woorden, weet je nog ;-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

25 opmerkingen:

  1. Ha, wat mooi, het idee van zo'n postzegelkamer! Toen ik de titel van je blogje van vandaag las, moest ik denken aan een oud postkantoor waar drie grijze, gerimpelde ambtenaren postzegels uitzoeken. 's Ochtends wordt er een fluwelen zakje geleegd midden op tafel, aan het eind van de middag komt meneer de directeur kijken hoe ver ze gekomen zijn. Een brilletje laag op zijn neus, hij tuurt lang en knikt dan. Hij spreekt een goedkeurend woord natuurlijk over de productiviteit van die dag en de heren kunnen hun broodtrommeltjes pakken en op huis aan gaan.
    Met andere woorden: 50 zegeltjes klinkt als een blijmakend pakketje! (en ik kom er dus graag voor in aanmerking)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig he, die herinneringen. Zo hadden mijn lievelings oom-en-tante altijd "de gebakkamer" op feestjes, waar wij "ongelimiteerd" (lees: meer dan 1) gebakjes mochten uitzoeken... geweldig was dat!
    Mijn dochter van 7 houdt enorm van sorteren en verzamelen, vooral om te ontspannen voordat ze naar bed gaat. Ze houdt enorm van stenen, mooie kaarten en postzegels. Ik zou haar heel blij maken met een mooi setje, dus ik kom er graag voor in aanmerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Postzegels! Ik hou ervan en zou dus graag een setje ontvangen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeoe...ik doe graag mee, Ingrid! Ik hou van je bijzondere give-aways. Ze zijn altijd net ietsje anders dan de anderen en dat maakt ze speciaal. Ik hou van de kleine prentjes op postzegels en het lijkt me geweldig om de mooiste eruit te kiezen en die dan een speciaal plekje in huis te geven zodat ik ze elke keer kan bewonderen... Ik doe graag mee en ik kijk ook uit naar de (her)opening van je webwinkeltje. Geniet van je dag!
    Liefs,
    Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik kan het soms zo missen, het poskantoor waar je je brief kon laten beplakken met een mooie zegel en waar dan ook - klaboem! - een stempel op werd gezet ... Ik had in mijn puberteit veel penvriendinnen in het buitenland en het sprongetje wat mijn hart dan maakte als er weer een mooie envelop met anderlandse postzegel op de mat lag kan ik nog voelen!
    Dus ja, alstublieft (drie woorden), die postzegels lijken me fantastisch!
    Groetjes,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, ja, graag. Dan schuif ik de gordijnen half dicht wanneer ik ze ga bekijken, mocht ik ze winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Postzegels blijven zo mooi en voor veel dingen te gebruiken. Vooral nu er minder post verstuurd wordt. Ik hou erg van de "oudere" postzegels, maar wordt ook blij van de allernieuwste serie met o.a. de Bossche bol erop. Ik vind het heel lief dat je dit cadeautje weggeeft en doe graag mee. Liefs, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Postzegels ik heb ze vroeger gespaard. En dan vooral van die mooie met van die kleurrijke plaatjes zoals op jouw foto's. Ik doe graag mee, en mocht ik niet winnen dan zou ik graag in jouw bijna affe winkeltje de bloemen postzegels kopen. Jeugdsentiment deze post.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid,
    Ik verheug me erg op je webwinkeltje straks! Wat er geweldige verzameling postzegels heb je. Zo jammer dat veel post tegenwoordig met stempels gefrankeerd wordt ipv met postzegels.
    Laatst stond er een artikel in de krant dat postzegelverzamelaats een uitstervend ras zijn en dat er slechts nog wat oude mannetjes postzegels verzamelen. Maar gelukkig klopt dat niet! Zodra je winkeltje open is ga ik setjes bestellen! En ik waag nu ook een kansje...
    Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, schitterend. En wat een mooie heldere kleuren hebben deze zegels. Ik word blij van de foto's en dus ook van zo'n pakket. En dan stuk voor stuk alle zegels heel goed bekijken met thee uit een gebloemd kringloop theekopje erbij. Met twee woorden: heel graag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ingrid, mijn zus en ik hadden vroeger een 'postkantoor-spel'. Eindeloos heb ik met die doos gespeeld! Ik waag dus ook een kansje om zo'n leuke postzegelset te winnen. Kan ik lekker verder spelen ;). Groetjes, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weet je nog wel, sigarenbandjes, suikerzakjes, geboortekaartjes èn de postzegels. Ik spaar ze al sinds mijn 12 e en nu ben ik 69 en nog steedsgèk op mooie postzegels!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil graag een gokje wagen voor mijn dochter. Elke keer als zij jouw foto's met zegels ziet moet ze even meeloeren. Mijn 16 jarige vintage-girl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag onlangs op Pinterest een heel leuk mini-boekje met postzegels en lederen kaftje. Dat staat op mijn "to-do-lijstje". Misschien wordt het wel gevuld met jouw postzegels ?
    Leuke weggever !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ohhh een postzegel kamer..wat een droom. De rust kan ik best gebruiken...lijkt me heerlijk om eens te zitten en te dromen.
    Ik doe dus graag mee. fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk verhaal, ik las altijd heel veel en ik fantaseerde dan over mysterieuze familieleden met kastelen en dan vast ook zo'n mooie postkamer. Helaas heb ik toch vooral hele normale tantes! Graag zou ik meedoen voor het setje postzegels, ik houd van mooi papier en dit past er goed bij! Een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijke herinneringen. Een echte postzegel/boekenkamer in een sprookjeshuis. En bij al die mooie postzekegels horen ook verhalen om bij weg te dromen. Jammer dat we steeds minder post versturen met al die bijzondere postzegels.

    Succes met het gereed maken van je webshop, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk mevrouw Ingrid! :P
    Ik waag graag een kansje op die heerlijk serene rust...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie postzegels. Het zijn kleine kunstwerkjes. De postzegels doen mij denken aan de brieven uit Japan en Canada die ik vroeger kreeg daar zaten ook altijd van die mooie postzegels op. En het was altijd leuk om zo'n brief in de brievenbus te vinden. Daar kan e-mail niet tegenop. Dus ik doe graag mee
    Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk, die postzegels! Ik was vorig jaar in Drenthe op vakantie waar ik in een dorpje bij een klein winkeltje ook setjes postzegels kon kopen. Ik was zo blij! Ik gebruik ze om boekjes mee te versieren, kaarten mee te maken en op te sturen aan mijn mede -postcrossers over de hele wereld! Dus ik doe ook graag mee;)Groetjes,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wouw die bloemen! Postzegels blijven mooie kleine kunstwerkjes. Als kind kregen we de dubbele van Opa. Hij had ze altijd in van die mooie perkamentzakjes. nu heb ik nog altijd mijn beperkte verzameling bewaard. Heel af en toe komen ze uit de doos en dan zie ik mezelf weer zitten bij Opa in de serre van het mooie grote oude huis..

    groetjes Greetje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mijn broer en ik gingen vroeger ook logeren, niet bij 2 oude tantes, maar bij opa en oma in Twente. Wij kwamen uit het westen, en alles was anders bij opa en oma. Het huis was oud en groot, met heel veel antieke klokken, schilderijen en andere kunstwerken. Een beetje een huis waar Lucy uit Narnia met haar broers en zus ging logeren. Overal donkere hoekjes en verstopplekjes, inclusief een enorme tuin met ruisende populieren. Als ik de reacties hierboven lees waren wij niet de enigen die bij opa en oma in een groot, sprookjesachtig huis gingen logeren. Hoe dan ook, opa had voor ons ook postzegelboeken gekocht, en we spaarden ijverig. We kochten samen met hem op markten, of weekten bijzondere zegels van enveloppes af. Wat een plezier! In het internettijdperk van tegenwoordig ben ik zo blij dat mijn dochter het erg leuk vindt om stenen te verzamelen op het kiezelpaadje in het bos achter ons huis, en deze in haar trommelmachine mooi glad te trommelen. Ook verzamelt ze schelpen, de plaatjes van AH en natuurlijk postzegels (ze zet mijn verzameling voort). Ze zou erg blij zijn met die mooi zegels die je verloot. Bloemen, vogels, alles uit de natuur vindt ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oeh, die bloemen-postzegel-foto!
    Daar wordt je toch helemaal vrolijk van?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een mooi verhaal.
    en prachtige postzegels.
    ik heb nog mijn verzameling van toen ik kind was. :)

    ik doe iet mee aan de verloting,
    groetjes, rika

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, heel graag, gezellig verhaal weer.
    Ik doe mee aan de verloting!
    Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)