woensdag 28 juni 2017

Schuitje varen



Zo af en toe komt mijn buurmeisje, en nichtje Guusje,
even langs als ze een 'creatieve' opdracht heeft 
voor school, soms heeft ze zelf een idee, of ze vraagt
of ik misschien iets weet..
Vaak krijg ik meteen een idee maar ik probeer haar 
zoveel mogelijk te stimuleren zelf iets te bedenken,
het is tenslotte niet mijn project en al helemaal vind ik het
fijn dat ik niet meer op de middelbare school zit..
Deze keer kwam ze zelf met het idee van een bootje vouwen,
ze moest iets van een reis verbeelden, ik vond het zo'n leuk
bootje dat ik er zelf ook een paar maakte,
mocht je er ook zin in hebben, zo maak je ze..


De bootjes blijven heel goed staan, zeker als je ze
van iets dikker papier maakt, leuk voor in een kijkdoos
(maakt er ooit nog iemand een kijkdoos, haha?)
Ook kun je er een naam opschrijven en dan bij de
borden neerzetten als naamkaartje, ik verzin maar wat..
Hoe dan ook, ik wens je een fijne woensdag
-X-

11 opmerkingen:

  1. leuk idee voor een naamkaartje op een huwelijksdiner of lunch... het huwelijksbootje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijkdozen... jawel! Mijn oudste heeft dat onlangs nog gedaan voor een opdracht tijdens haar kunstopleiding :). Een soort mini bos is het geworden.
    Leuk!
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk, ik vond knutselen altijd wel leuk op school. Al was het bij ons wel even anders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk! Weer eens wat anders dan de standaard bootjes (die ik als 27-jarige toch nog regelmatig vouw..) Hier op werk maar even een saai wit bootje vouwen en vanavond van leuk papier, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukt! Bedankt voor deze leuke versie. De laatste 'vouw naar achteren' is dus een soort standaard? Ik hou van de eenvoud en het symbool.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Das grappig, ik kom bijna nooit in A'dam maar moest vandaag op het IJdok zijn. Zag daar de pontjes varen waar je weleens over blogt en nu je blog ook over bootjes, wat n toeval :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga het proberen. Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat gezellig, eenvoudig en toch leuk. Ik ga het op mijn werk eens uitproberen; krijgen we heel veel verschillende bootjes samen! Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat leuk! Nu kan ik niet stoppen....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)