donderdag 22 juni 2017

Spullen


En ooh wat was het warm gisteren, in de ochtend
ging het nog wel maar 's middags..
Ondanks dat feit vertrokken mijn broer en ik vroeg
in de ochtend naar het huisje van mijn moeder.
De laatste jaren is er weinig meer aan onderhoud
gedaan, ze vonden het goed zoals het was, maar nu
mijn moeder alleen over gebleven is zijn we toch aan
het opruimen en schoonmaken, want ohoh..
Wat kan een mens veel spullen verzamelen in de loop
van zijn leven als je zo ongeveer alles bewaart, tenminste.
Stapels en stapels dingen, de meeste versleten en
volstrekt overbodig, veel dingen plakkerig en stoffig.
Wij werkten ons de hele dag 'de takke' geen idee waar 
dat vandaan komt maar wij zeggen het graag, haha


We trokken oude vloerbedekking van vloeren (oh,
ik heb zo'n hekel aan stoffige viezige vloerbedekking)
haalden kasten leeg (waar we nog handdoeken vonden 
uit onze jeugd, tot op de draad versleten) maakten schoon
en ruimden alles weer netjes in (en gooiden veel weg)
Toen ik laat thuiskwam had ik de neiging om hier meteen
door te gaan, hoewel ik heel erg opruimerig ben) maar
ik voelde me als een geroosterde tosti en was bekaf,
dus ik kon me inhouden..
Wel doet het me denken over de spullen die je verzamelt
en wat eigenlijk de waarde ervan is; weinig eigenlijk..
Volgende week gaan we verder, maar vandaag laat ik
ook hier de boel, de boel en probeer ik zo 'zweetloos'
de dag door te komen, ik ga in de tuin zitten en een beetje
haken, het is jammer dat ik geen schommel heb...;-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Wat een klus! Met die hitte!
    Ja, vandaag lekker een beetje haken, in de schaduw, dát is een héél goed plan :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat goed van jullie dat je het ondanks die hitte toch hebt gedaan. Wat zal dat een zooi gegeven hebben, al die stof en dan al dat zweet. Ga vandaag maar lekker niksen, neem een uitgeperste citroen met koud water een beetje agave stroop of zoiets erin, is heerlijk met die warmte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfoe, petje af dat je dat voor elkaar kreeg met die warmte! Je moeder zal wel blij zijn nu.
    Sterkte vandaag, veel schaduw en glaasjes drinken moeten de truc maar doen. Verder ga ik heel weinig uitvoeren vrees ik ;)
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie hard gewerkt! En dat met dat warme weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan. En dat op een van de warmste dagen van het jaar. Een opgeruimd, schoon huis geeft ook een opgeruimd hoofd. Leuk om dingen uit je jeugd door je handen te laten gaan en gelijk even herinneringen op te halen.
    En dan vort met de oude spullen en de herinneringen een nieuw plekje geven in je hoofd.
    Vandaag verdien je een rustig dagje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pffff. ..Wat je dan tegenkomt als mensen niets weg willen (kunnen) gooien. Dapper van jullie dat jullie hebben doorgepakt. Vandaag kalm aan. Het is er geen weer voor om je druk te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een schommelstoel of hangstoel kan ook leuk zijn? haakt vast prettiger :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)