maandag 31 juli 2017

Hutje..


Laatst hoorde of las ik ergens, ik kan er soms 
helemaal geen wijs meer uit waar de dingen tot mij 
komen, dat een mens in de Middeleeuwen net zo
veel informatie te verwerken kreeg als de inhoud van
één New York Times (1 krant in een heel leven!)
Kijk, dacht ik, dat zou nu net precies informatie voor mij
zijn geweest en ik stelde me voor hoe heerlijk weinig
dat geweest zou zijn, wat veel ruimte in het hoofd
moet er overgebleven zijn terwijl ik daar in een 
hutje in een bos had geleefd...
Ik begrijp overigens heel goed dat zij weer hele 
andere zorgen gehad moeten hebben..
Maar je zou wel kunnen zeggen dat ik een overload
aan prikkels ervaar, de stad, het internet, zorgen
en ik ervaar druk om maar door te gaan en alles
fluitend te moeten verwerken.
(en ik kan helemaal niet fluiten, och hemel)

Hoewel het natuurlijk helemaal niet hip is om te zeggen
(ik heb via de social media het idee dat het een ieder
voor de wind gaat en dat de een nog harder 
fluit dan de ander, zo prachtig lijkt het allemaal)
maar ik kan het even niet meer bijbenen..


Dus ik trek mij even terug, niet in een hutje in het bos,
maar ik ga wel even achter de geraniums zitten,
hoewel niet zulke mooie als deze en ondanks het feit
dat ik eerder al eens zei dat ik dat niet ging doen..
(er zit geen enkele lijn in mijn gedachten op het moment)
Ik ga eens even ver van mijn pc wegblijven, dat scheelt
al weer, wel zal ik de bestellingen van de winkel versturen,
maar ik ga zo weinig informatie als mogelijk is tot mij nemen.
Je zou ook kunnen zeggen dat ik gewoon met zomervakantie
ben, de maand Augustus is daar meer dan geschikt voor.

Ik wens je een hele fijne vakantie en ik meld mij wel weer
als ik wat opgeladen ben en mij opgewassen voel
tegen de Dingen..

Met een hartelijke groet uit mijn spreekwoordelijke hutje
op de hei met geraniums :-)
-X-

19 opmerkingen:

  1. Goed idee, lekker niks. Alleen waar je zelf zin in hebt.
    Geniet liefs josien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk achter de geraniums te zitten en mijn eigen ding te doen. Daar ontspan ik van en dan kan ik de wereld aan, voor zover nodig. Het nieuws volg ik niet, maar komt deels tot mij. Ik wens je mooie, bloeiende geraniums de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik jou volg, pffffffff wat is het allemaal veel. Zien we elkaar uitgerust weer terug begin september? Fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee! Even niks moeten en rust voor het hoofd is nodig om weer op te laden. Hoop dat je een fijne augustus hebt en er van kan genieten. Lekker verdwijnen in een boek helpt ook! Lieve groet Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je.
    Even back to the basic.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je een heel fijne oplaadtijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent niet de enige Ingrid... Respecteer je eigen tempo en geniet van achter je geraniums (je hebt me geinspireerd om hetzelfde te doen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedereen moet zijn eigen tempo leven, doe ik hier ook! Zo belangrijk, we moeten anders zo snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hip of niet, ik begrijp je helemaal. Ik ga je deze zomer zeker missen, maar dat is het fijne aan bloggen. Jij bent de baas en nu lekker een maand de stekker eruit. Geniet van de zomer en tot in september.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In reactie op je blog van 3 juli zei ik al dat geraniums hele gezellige planten zijn, en van hun oma-imago af moeten! Ze zijn, net als het woord "hip", aan verandering onderhevig. Woorden kunnen, na uit geweest te zijn, weer in raken. Soms is een woord als 'hip' daadwerkelijk hip, dan is het juist het omgekeerde van hip, daarna wordt het op een camp-achtige manier weer wel hip, waarna het weer echt hip wordt (Paulien Cornelisse, 'en dan nog iets'). Haha, hoe belangrijk is het wat wel of niet hip is, wat wel of niet 'in' is, en wat je wel of niet moet doen/laten om 'erbij' te horen. Daarom geen social media voor mij, nooit aan mee gedaan, heerlijk rustig. Behalve Pinterest, maar alleen omdat m'n zolder uitpuilde van de knipsels! Mijn tante woont in een klooster middenin de bergen in Zwitserland en gaat regelmatig in 'retraite'. Rust, stilte, natuur. Als ik over de hei wandel met m'n hond heb ik hetzelfde gevoel, en geraniums zijn ook prima geschikt hiervoor! Ik wens je mooie en lekker rustige dagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn even bijkomen. Goed idee. Laat je niet kisten door wat je op social media leest. Want het gaat echt heel veel mensen niet voor de wind (ik kan het weten) en veel mensen moeten hard trekken aan alle te korte touwtjes om ze aan elkaar te knopen. Dan is iedere dag een worsteling. Maar dat willen volgers niet zien en lezen en veel mensen over zichzelf niet vertellen.

    Geniet van een fijne vakantie op jouw eigen manier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Even niks, dat is de beste manier om weer helemaal op te laden. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ingrid, je hebt groot gelijk! Trek je maar lekker even terug. Fijne vakantie!
    Lieve groet. Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Na drie weken heerlijk gelummeld te hebben op campings in Frankrijk lees ik nu wat blogs. Ingrid ik wens je fijne weken toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och dit had ik niet gelezen, herkenbaar. Ik kijk zo min mogelijk "nieuws" en neem zoveel mogelijk " goed nieuws" tot me.
    Hoop dat je al een eind weer opgeladen bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk! Doe wat je wil!
    Ik kijk geen journaal/lees geen krant. Wat belangrijk is sijpelt wel door..
    En misschien een goeie tip: draag regelmatig rode sokken om bij jezelf te blijven.. (meer weten? mail me maar op info@estherfoppen.nl ) Ik hoop dat je webwinkel weer open gaat in september, TE veel leuke dingen die ik wil Hebbu! ;D

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)