maandag 25 september 2017

Blaadjes


Nu het alweer maandag is, de weken gaan zo snel
voorbij, dacht ik vanochtend tijdens het koffie drinken,
buiten, ik drink het liefste koffie buiten, zolang het kan.
Gewoon even daar zitten, naar de tuin kijken en op de 
achtergrond dan de vogels die fluiten, oh nee, eigenlijk hoor je
het gezoem van het verkeer in de verte op de ring, maar dat
doet natuurlijk afbreuk aan mijn mooie beschrijving ;-)
Ook dacht ik wat ik dan zou kunnen vertellen over het weekend,
maar ik kwam niet tot zoveel, er schoten wel wat dingen door
mijn hoofd; mooi zacht herfstweer, webwinkeldingen, fietsen,
breien, bestellingen inpakken, bootjes vouwen, maar geen van
allen bracht mij naar een verhaal wat ik zou kunnen vertellen..
Eigenlijk was ik wel tevreden met die conclusie, ik hou van
die naamloze kabbelende dagen die je je nooit meer precies
kan herinneren maar waar je later nog wel eens naar terug
kan verlangen als de tijden wat roeriger zijn..
Daar dacht ik aan vanochtend toen ik mijn koffie dronk,
terwijl ik keek naar de blaadjes die uit de beuk dwarrelden,
 wat een prachtig gezicht.
  Als je de tijd hebt of beter gezegd neemt,
zou je dat ook eens even moeten doen; kijken naar het 
trage kalme zweven van de blaadjes en je gedachten, net zo
 door je hoofd laten dwarrelen, heel fijn, echt waar..

Oh ja, bedankt voor de reacties op de wantjes, ik zou ze graag
willen sturen naar Sandra, als je mij je adres wil mailen, dank je.

Ik wens je een fijne maandag
-X-

4 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook een fijne maandag Ingrid! Je foto is prachtig; wat een mooie kleuren en vormen bij elkaar.
    Ik ga zoeken naar je patronen voor een gehaakt tasje voor een lange autorit komende week. En kleuren garen bij elkaar zoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig plaatje! Ik ben aan het proberen afdrukjes te maken van herfstblaadjes met acrylverf. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n heerlijk weekend gehad! En net nog even in de tuin gewerkt. Veel blaadjes! En ook ongewenste plantengroei tussen de bestrating, o, o! Wel fijn om met dit weer lekker buiten te zijn!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist heerlijk, zomaar een beetje voor je uit zitten mijmeren in het zonnetje. Dat doen we eigenlijk veel te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)