maandag 23 oktober 2017

Kalm



Laten we nu gewoon kalm beginnen, dat dacht ik 
vanochtend toen ik buiten koffie zat te drinken,
ik drink zo lang mogelijk buiten koffie, ook al is het 
maar voor 5 minuutjes, met een dikke trui aan..
Dat kalm, neem ik me elke dag weer opnieuw voor,
gewoon meewaaien met welke wind er dan ook waait.
Het zand, dat altijd in de raderen komt, gewoon
laten stuiven en weer neer laten dwarrelen.
Het water op laten komen met de vloed 
en weer terug als het eb wordt..


De stormen gewoon uit laten razen en rustig wachten
tot de wind weer gaat liggen, het stormt nooit voor eeuwig.
Elk obstakel op de weg laten staan en er omheen
wandelen in plaats van eroverheen proberen te klimmen.
Daar dacht ik aan vanochtend; gewoon kalm meebewegen,
met als beeld het zand, de getijden en de wind..
Niet dat het me ooit lukt, maar het kan geen kwaad
om het je voor te nemen en het te blijven proberen..

Ik wens je een kalme week 
-X-

8 opmerkingen:

  1. Wat mooi gezegd! Ga ik ook proberen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee en mooi getoond en verteld.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat een prachtige foto's illustreren deze ware woorden!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanks schattie !! Zo 'n zalig droge zin ...niet dat het me ooit lukt ;-)

    Kben al blij da 'k ni de enige ben !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee om zo af en toe even stil te staan .. ik probeer het ook .. maar pffttt .. lastig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)