donderdag 19 oktober 2017

Trein


Gisteren stapte ik per ongeluk in de verkeerde trein,
geen echte, maar in gedachten, de trein denderde maar 
voort, en stopte niet eens op welk station dan ook..
Eerst reed hij lang Onrust, daarna langs Ik-kan-het-niet
en hoewel ik ik er wel uit wilde reed hij maar door.
Sterker nog, hij maakte steeds meer vaart, dus we reden
langs Wat-er allemaal-niet-goed-gaat en vervolgens naar
Wat-er-niet-goed-ging en daarna naar Niets-komt-ooit-nog-goed
De trein reed nu zo hard dat hij niet meer te stoppen was,
richting Tranen en vervolgens denderde hij af op Paniek..
Daar aangekomen kon ik uiteindelijk aan de noodrem trekken,
uitstappen, diep ademhalen en bijkomen..
Onnodig te zeggen dat ik geen fijne dag had en vandaag
blijf ik ver weg van welke trein dan ook en ga ik
in mijn thuis station zitten, op een bankje met een breiwerk,
kalm aan, de ene steek na de andere..en laat ik welke
trein dan ook rustig aan mij voorbijgaan..

Ik wens je een fijne dag
-X-

14 opmerkingen:

  1. Oeh dat klinkt niet fijn!
    Blijf vandaag maar lekker in je eigen stationnetje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi beschreven, Ingrid. Ja, zo kan het soms gaan. Goed dat je aan de noodrem trok!
    Groetjes,'Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie weet schijnt het zonnetje vandaag op je privé perronnetje...laat alle treinen maar voorbij gaan vandaag....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar zeg! Dat klinkt als een echte nachtmerrie! Doet me denken aan het liedje "Station" van Arjan Blankespoor. Als je de tekst van dit liedje wilt weten wil ik het je wel toesturen. Voor vandaag wens ik je een véél fijnere dag! ❤ Groetjes van Trustie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan kan vandaag alleen maar beter zijn dan gisteren. Ik wacht vandaag op een nieuwe wasmachine. De oude ging zondag stuk. Nu zoek ik stofjes uit en vond net een hele mooie met bloemen. Naar jouw idee ga ik de bloemen uitknippen en op papier plakken. Daar heb ik zin in. Ik wens je een hele fijn dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een rollercoaster was deze treinreis. Gewoon rustig op een bankje breien is na al die emoties een prima idee. Dan kun je van een afstandje kijken naar die trein en hem gedag zwaaien. Geniet lekker van het zonnetje en doe waar je je goed bij voelt. Daar mag dan aan het eind van de dag tevreden op terugkijken en jezelf een klopje voor op jouw schouder geven.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dat was een akelige treinreis.... Je zou gewoon nooit meer met de trein gaan! In ieder geval vooral niet met de verkeerde :-) Ga maar lekker breien vandaag, lijkt mij een heel goed plan.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef dat was geen fijne reis. Volgende keer maar eens precies de andere kant op proberen, hopelijk met een heerlijk zonnetje erbij.
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er zijn soms zo van die dagen...
    Maar er zijn er gelukkig meer andere ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn helaas de treinen die je niet graag neemt of per ongeluk in terecht wilt komen. Ze geven onrust en rijden over een verkeerd spoor die je steeds verder in het donker voeren.
    Helpt het als ik zeg dat ik deze trein ook tijd bij tijd per ongeluk neem? En waarschijnlijk een heel aantal anderen ook? Het lijkt alleen alsof dit anderen niet overkomt omdat je altijd alleen in die trein zit op dat moment.
    Goed dat je de noodrem hebt gevonden en naar een veilig station bent gegaan. Pas op de plaats, doen waar jij je veilig in voelt. En nog belangrijker; het gevoel delen! Wacht even op de goede trein. Het komt vast aan. Hetzij met wat vertraging....

    Veel liefs, Lotus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zat gisteren in een echte trein, rustig te lezen en een nootje te knabbelen. Ik hoop dat jij ook de rust weer vond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgende keer dezelfde trein terug nemen en omdenken. Weet je dat wat je dan denkt veel realistischer is ;) Dikke kus X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh bah, zulke dagen heb ik de afgelopen twee weken teveel gehad. Ik denk dat ik vandaag je voorbeeld maar probeer te volgen en ga zitten breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oei, herkenbare trein. Daar ben ik ook vaak genoeg ingestapt.
    Vervelend als je denken zo op hol slaat. Hopelijk gaat het beter met je nu.
    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)