dinsdag 25 september 2018

Engelen vleugel


Afgelopen vrijdag ging ik samen met mijn broer naar
het huis van mijn moeder, inmiddels hebben wij het
samen met zus geērfd, maar voor mij zal het
toch het huis van moeder blijven..
Wij gingen even kijken of alles goed was daar omdat 
er in de middag wat kijkers zouden komen, het was gek
om het bord in de tuin te zien staan toen we aankwamen.
Hoewel een huis natuurlijk alleen maar stenen zijn
en geen levend iets is, het grotendeels ontdaan is van
persoonlijke spullen, ademt het toch de sfeer van
mijn moeder uit, en ik vroeg me af wat zij er van zou 
gevonden zou hebben..


Dus ik veegde de lege kamers nog eens aan, haalde 
spinnenwebben weg bij de ramen en mijn broer maaide
het gras, wat weer wonderbaarlijk groen was na de lange
hete zomer waarbij het helemaal geel was geworden.
Ik zette wat (nep) bloemen op tafel zodat het er iets 
gezelliger uit zou zien, het hielp niet echt, maar toch :-)
Daarna moesten wij de as van mijn moeder ophalen,
terwijl wij daar naar toe reden dacht ik aan het boek
van Jelle Brant Corstius, As in tas, waarin hij beschrijft
hoe hij de as van zijn vader naar Zuid Frankrijk
gaat brengen, prachtig boek..


Het was een vreemd, beetje plechtig moment, het ophalen
van de as, surrealistisch ook, het is lastig om te beschrijven
wat er door je heen gaat, een beetje van alles tegelijk..
Terug in de auto dacht ik aan het huis, mijn moeder,
hoe de dingen waren en dat wij de as op een dag
naar de Veluwe zullen brengen met zijn drieën..

Ik keek op mijn telefoon naar de foto's die ik die dag nam,
eentje daarvan leek toch wel heel erg veel op een
engelen vleugel, als je goed keek, en nu ben ik helemaal
niet bijgelovig maar ik vond het toch mooi, een soort
teken dat het goed is zo..

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig beeld in de lucht. Het lijkt inderdaad op een engelenvleugel. Wat fijn dat je dit zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, hoe het soms samenkomt!
    Jij ook een fijne dag Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig verhaal.En voor mij heel herkenbaar. Ik wens jou een mooie en zonnige dag! Groetjes,Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig moment Ingrid , ik kreeg er kippenvel van!
    Heel veel sterkte met alle emotie's , zoveel he in deze periode.
    Ik hoop dat de nieuwe bewoners van je moeders huisje het zullen koesteren en dat jij er daardoor vrede mee zal krijgen.
    Liefs Micha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi verwoord allemaal, het ontroerd me. En wat prachtig,die engelenvleugel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is zo'n lief stukje. En ook herkenbaar op sommige punten.
    Ook jij een fijne dag!
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe ingrid, da’s een heel mooi teken �� fijn dat ze er zijn, op dit soort dagen! Zonnige groet, x matty

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)