dinsdag 11 mei 2021

Tussentijd


Nu ik hier in de Tussentijd zit en ik me in een
merkwaardig soort vacuüm beweeg, zo voelt het
tenminste maak ik niet zoveel mee.
Ik sorteer spullen uit, maak doosjes waar spullen 
in moeten, alles wat er in past mag mee.
Iemand moet wat regels verzinnen om de dag
door te komen, en iets van  houvast te hebben,
denk je niet ? (dat ben ik in dit geval ;-)
Naast het inpakken heb ik een soort van dagritme 
bedacht, in de ochtend ruim ik wat op, ga af en toe
om wat boodschappen (niet tot mijn plezier)
In de middag wandel ik, doe een half uurtje yoga
en ik probeer wat Qi gong te leren (Chinese bewegings
oefeningen) via You tube, voorgedaan door 
een monnik, het is maar goed dat niemand
mij filmt want ik ben een oude stijve hark.
Maar ik vind het leuk om te doen, dat telt,
lijkt mij, verder natuurlijk mijn dagelijkse Duitse
lessen, wat handwerken en dat is het wel zo'n beetje.

Oh nee, ik wacht, dat is wel een belangrijk 
onderdeel van mijn dagen, ik wacht tot ik 
kan reizen op een verantwoorde manier en 
uiteindelijk in Wenen zal geraken..
Omdat ik niet precies weet wanneer dat zal 
zijn voelen de dagen een beetje traag en 
stroperig alsof ik mij door een schaal met 
vla beweeg, mijn Hup heb ik onderweg wel
verloren alles lijkt vertraagd, zelfs mijn denken..

Ik doe mijn uiterste best om met een fris en 
flitsend bericht te komen, als ik dat heb
verzonnen meld ik mij weer, hartelijke groet
uit de Tussentijd.

-X-

4 opmerkingen:

  1. Een rommelige tijd in je leven, lastig omdat je nog niet precies weet wanneer je kunt reizen. Wel een mooi iets om naar toe te leven! Mooi dat je een soort van schema hebt gemaakt voor jezelf! Een goede tussentijd gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je staat een beetje in wachtstand, tot je straks de grote stap kan zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een bericht uit de tussentijd ook fijn. Het hoeft niet altijd flitsend en fris te zijn.
    Je bent al goed op weg naar je nieuwe thuis. Het komt zeker allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las dat de nachttrein naar Wenen weer rijdt. Misschien kun je daarmee naar Wenen gaan?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)