vrijdag 25 juni 2021

Het bos in..


 Laatst zei iemand tegen mij, ik ben bang dat het hele Wenen
plan gaat mislukken, dat begrijp ik wel, ik heb zelf ook de
neiging om in termen van gelukt en mislukt te denken.
Maar als je er echt over nadenkt en eens helemaal in die
gedachte duikt, kom ik toch ook tot een andere conclusie,
een appeltaart kan mislukken als je vergeet dat die in de oven
stond en helemaal zwart geblakerd is, maar een leven?
Natuurlijk niet, de dingen kunnen anders lopen dan je
gedacht, gehoopt of verwacht had (vooral dat)
In feite fantaseren we wat af, hoe de dingen anders hadden
kunnen zijn, als ik nu dit of dat, dan was alles prachtig
geweest (maar er kan niets meer veranderen in het verleden)
Ook over de toekomst die in gedachte schitterend en tot
volle tevredenheid zal zijn, maar natuurlijk lopen de
dingen altijd anders, je kan nu eenmaal niet in de 
toekomst kijken (oh, gelukkig maar)
Dus dacht ik lang na of het Wenen plan zou kunnen
mislukken, ik denk het niet, natuurlijk kan het zijn
dat ik er die ongelukkig zal zijn of heimwee zal 
hebben maar dat zijn gevoelens, en voor zover ik weet
(ik weet heel veel dingen niet :-) kan je geen mislukte
gevoelens hebben, stel je voor zeg..
Ook kan er iets gebeuren waardoor ik besluit terug te 
keren, iemand kan ziek worden of mijn overkomst
naar Nederland is dringend gewenst om welke reden
dan ook, maar ook dat is geen mislukken, dat is een
verandering van een plan, soms verandert het plan..

Uiteindelijk besloot ik dat je hoe dan ook het bos
van de toekomst ingaat zonder te weten waar de weg
heen zal gaan, misschien verdwaal je, maar wie is er
ooit voor eeuwig verdwaald in het woud?
Kortom, het zal wel goedkomen, hoe dan ook.

Ik wens je een fijn weekend
-X-

9 opmerkingen:

  1. Hai Ingrid,
    Ohh. ik heb zoveel bewondering voor je, dat je zomaar deze stap durft te zetten. ik zou het nooit durven en alleen maar beren op de weg zien (die zie ik sowieso vaak haha) Ik vind het super stoer van je dat je deze stap durft te wagen en ik hoop dat je dingen blijft delen op je blog, want ik ben heel benieuwd.
    Heel veel succes en een fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede omschrijving, die ga ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede omschrijving, die ga ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gezegd! Jij gaat niet mislukken, vast wel veel onverwachte dingen ontmoeten. Mooie en minder mooie.. Zoals het leven gaat. Maar dan wel in Wenen! Ik wens je geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het komt zeker goed en wat je zegt, we kunnen zo veel fantaseren over de toekomst, maar dan blijft het fantasie, dus ga dit gewoon doen en hoe dan ook komt het goed.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt! Ga er voor! Het komt vast goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Ingrid,
    Dat je alleen al de beslissing genomen hebt heeft het hele Wenen verhaal doen lukken. Hoe het verder verloopt dat ga je zelf wel zien. Ik vind het super dapper dat je deze stap gaat zetten en er gaat zeker veel moois op je weg komen. Ik wens je alle geluk en ik hoop dat je ons meeneemt op avontuur. Lieve groet, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wie niet waagt, niet wint, en als je de sprong in het diepe niet neemt ga je jezelf voor eeuwig de vraag blijven stellen of je het niet beter wél had gedaan. Er is altijd een weg terug, op de ene of de andere manier. Dat is het bijzonder mooie aan dit ene en unieke leven dat we hebben ... Viel Spass!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt helemaal gelijk: wenen kan niet echt mislukken en je maakt er gewoon het beste van. En mocht je leven toch een andere bocht nemen, tja dan is dat zo, niet echt een man overboord (hopelijk). Komt allemaal in orde!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)