donderdag 7 oktober 2010

Bericht van het schetsboek front

een week of wat geleden
schreef ik over The Sketchbook project
waar ik , en vele met mij aan meedoen
hier mijn profiel, met alvast een paar tekeningen..

ik had het boekje al een tijdje in huis
maar durfde niet zo goed te beginnen
wilde het Goed en Netjes doen

omdat de blaadjes nogal doorschijnend zijn
had ik bedacht om losse tekeningetjes te maken
die steeds op een bladzij te plakken
zodat het er Strak en Keurig uit zou zien..

stapeltje tekeningen gemaakt
blaadjes erin geplakt..
kijk ik later: 
de lijm zat overal, grote vlekken
door de dunne bladzijden..

het idee was goed maar het Resultaat...
er zat niks anders op
dan Alle bladzijden vol te plakken
om mijn slordige werk te camoufleren..

wel was ik mijn 'drempelvrees' kwijt
kon eindelijk Los gaan
nog maar 40 bladzijden...

-nb, ik kreeg een mailtje van Sandy 
over haar 1000 kraanvogel project,
echt fantastisch, ik overweeg een Nederlandse variant....-

25 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi! Fantastische kleurencombinatie. Ik vind het een juweeltje voor het oog. Mag ik vragen welk materiaal je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wuaw, volgens mij wordt je dan juist creatief op deze manier: door alles 'los te laten'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ jolanda, Dank je,eerst teken ik met tekenpennen (watervast) -ik maak nooit schetsen- daarna aquarel verf, maar dan Veel, dan teken ik het weer over.
    De zwart wit tekeningen teken ik met vulpen, met een vrij dikke punt en ook tekenpennetjes.
    Ik plak er ook papiertjes in.Ik heb nooit een plan begin zo maar..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben toch weer elke keer ontroerd door jouw mooie, vrolijke tekeningen, hoor. Volgens mij is je beroep "illustratrice van kinderboeken", dat moet wel!
    Wel leuk om over die kraanvogels te lezen. Ik heb een goede vriendin die Chinese is, en ik ben nog steeds van plan om 3 reuze-kraanvogels in rode stof te maken, die ze dan ergens kan ophangen. Misschien moet ik er eens aan beginnen...
    (En nog een nieuwsgierig-aagje-vraagje: The Princess of Three Ways... welke Three Ways?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. héél mooi, krijg er zin van om zelf ook aan de slag te gaan! elke keer krijg ik weer nieuwe inspiratie door je blog, dank je wel! de gehaakte blaadjes ga ik ook proberen, lijkt me heel mooi ingelijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het "sketchbook" ziet er geweldig uit , je veelzijdigheid springt meteen in het oog ! Ik vroeg me nog af welk thema je gekozen hebt , ik begrijp dat dat bij de spelregels hoort van The Sketchbook Project. Veel inspiratie toegewenst , Dries

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Katrien, bedankt voor het compliment, maar ik teken gewoon voor de lol.. Three Ways is de engelse variant van het doroje waar ik woon Driewegen, is gewoon een grapje..
    @ Dries, mijn thema is If you lived here, ik heb er dan op de eerste pagina aan toegevoegd:
    You would know that, en dan op de pagina's: love birds, fold cranes, like..., etc etc

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ingrid, Je schetsboek ziet er fantastisch uit en de princess of threeways is reuze sympathiek en heel mooi getekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Darja, dat is een groot compliment van zo'n goede tekenaar!
    In een eerdere reactie van mij bedoelde ik natuurlijk dorpje (doroje is geen woord zover ik weet..)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! :) Ik hou van de afwisseling in je boekje. Wat een leuk project. Al zou ik nooit durven meedoen. :)

    Toen ik met m'n schetsboek -net hetzelfde boekje trouwens- (ook ingeplakte tekeningen) afkwam op school, zeiden ze altijd dat ik vals speelde... Een écht schetsboek, zeiden ze, daar staan ook lelijke dingen in. Geen geknip en geplak. Dus na een tijdje verloor ik ook mijn drempelvrees, tekende en schilderde ik rechtstreeks in m'n boek en nu heb ik een fijne verzameling schetsboekjes.. Leuk om in terug te kijken dat wel. :) De écht lelijke pagina's lijmde ik dan gewoon aan elkaar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your sketches are great fun, Ilove the collage effect in your work. I hope to start mine in a couple of weeks in the school holiday

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooie (& grappige) sketches!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your art is so colorful! I love it. :) I especially love the design on the tree, very creative. And thanks for the little ditty about my project. I've already gotten some hits coming from your site. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben gewoon een beetje jaloers als ik zie wat er allemaal vvor moois uit jouw magische handen komt...zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Ingrid, Elke dag verras je me weer met iets moois. Ik moet mij stiekum beheersen om 's morgens niet gelijk achter de com te kruipen, om je blog te bezoeken. Vandaag heb ik het tot 17:20 uur (kreeg onverwacht bezoek en kon dus helaas ook niet eerder)kunnen rekken! Kijk nu alweer uit naar morgen...
    groetjes Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. DAg Ingrid,

    De tekeningen zijn prachtig.
    En ik heb papier gevonden en ben beginnen vouwen. Als je een Nederlandse versie start van Sandy, wil ik wel helpen. 't Is een mooi idee..
    Groet
    Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ongelooflijk...wat prachtig zijn ze je tekeningen!
    Heel leuke ideen en de omzetting vindt ik echt super!

    Succes verder!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Woooow! Dit is niet normaal! Echt heel mooi en origineel.. Ben super trots op je mam!!!!
    Dikke knuffel Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Ingrid en Liesbet
    De kraanvogel was een van de eerste vouwsels die ik maakte van origami. Járen geleden, dus ik ben wat rusty, maar met een Japanse schoonmama moet het helemaal goedkomen ;-)

    Als jullie starten, count me in! Nieuw gemeenschappelijk blogje, spelregels en gaan? Warme Woorden verspreiden, zeker in deze donkere dagen, I'm all for it!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Ingrid @Roos @Liesbet
    Driemaal raden wie er kriebels krijgt!
    Ik wil ook wel. Vouwen, verspreiden, mooie dingen doen... Dus als er iets op touw wordt gezet: ik wil er wel bij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi kom via mijn zusje bij je blog terecht.
    Bedankt voor de link van Sandy. Wat een geweldig projekt. Ik weet dat er in 2002 ooit een projekt is geweest met kraanvogels tijdens een voetbalwedstrijd of zoiets. Ik zal het eens gaan opsnorren.
    Ik maak meteen een bericht over het project.
    Groet Miek vugts

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi wordt je boekje, Ingrid.. fijn dat je nu vrij bent, en de komende 40 pagina's zónder teveel druk kunt vullen! Veel succes en plezier nog, ermee!!

    En wát een superproject, van Sandy!!!! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig boekje! Wou dat ik zo kon tekenen, zucht.
    Maarrrr...kraanvogels vouwen moet nog wel lukken :) Dus als jullie een projectje beginnen, count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ontzettend leuke tekeningen! Wordt een heel bijzonder schetsboek..
    Heel veel plezier en succes ermee!

    Groetjes van downunder

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)