woensdag 6 oktober 2010

Alleen maar blaadjes..

wonen in een mini-dorp
Ver overal Vandaan
heeft veel voordelen
een groot huis, met flinke tuin
wat elders veel te duur was geweest
lekker rustig, mooie omgeving
maar in de herfst en winter
vooral een oefening in Geduld...
een goede planning 
je moet zo 15 kilometer rijden (30 heen en terug)
voor de bibliotheek, wat boodschappen..
(in deze tijd Altijd.. achter een tractor)

gisteren ging mijn auto kapot
de versnelling weigerde 
natuurlijk voor een stoplicht, 20 kilometer van huis
fijn stress-moment, maar ik kwam thuis
en Zonder auto
valt het Ver weg  wonen Boven op je
er is hier Helemaal Niks
geen winkel, geen café, -daar wonen wij in-
 niemand op straat
je ziet alleen de Blaadjes vallen..

op dit soort dagen zou ik wel
een 'pied a terre' willen hebben 
 in een Grote stad
of vooruit, een keldertje,
het liefst aan een Hele Drukke Straat...

21 opmerkingen:

  1. Je haalt een klein minpuntje aan
    om op de boerenbuite te wonen,
    maar er zijn toch duizende en duizende
    voordelen aan !
    Zou je echt willen ruilen voor een piepklein app in een drukke vuile lawaaierige overvolle stad ?
    ik denk van niet !
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige bladeren!

    Moest wel een beetje glimlachen..heb ook vijf jaar op een woonboederij ver buiten alles gewoont in Duitsland...Met een stukke auto is het inderdaad niet leuk...Nu woon ik vier jaar in de drukke stad -gelukkig aan iets minder drukke straat ...en de auto voert een saai leventje;-)

    Sterkte daar zonder auto!
    Groetjes,

    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij jou vallen de blaadjes tenminste in alle kleuren van de regenboog!
    Ik wilde gisteren kastanjes zoeken met de kinderen: op naar de Hortus om daar 2 mini-exemplaren te vinden ;-( De natuur moet je hier zo verkrampt zoeken, dat is soms niet leuk meer.
    Toch ben ik verslaafd aan de drukte en de reuring. Dus ergens snap ik je wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie herfstboom heb je gemaakt, daar kleurt je dag weer fleurig van.
    Woon je bij mij in het dorp? Ook wij moeten vaak ver voor de dingen maar ik geniet zo van de vrijheid en de rust dat ik de andere dingen voor lief neem. Al ben ik wel blij dat mijn auto het doet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wij ook. Woonde voorheen in Dublin (de stad) en daarna in drukke stad in Engeland. Nu ver van alles vandaan. Zo midden tussen de bergen, en heb al drie jaar geen auto. Heel moeilijk, maar zou met niemand willen ruilen. Hierzo in een heel klein stukje paradijs in het zuiden van Frankrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou heel graag op het platteland willen wonen, lekker veel ruimte. Nu woon ik vlakbij een groot park en droom ik af en toe dat dat mijn tuin is. Heb je het patroon voor de blaadjes zelf bedacht?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ allemaal, ik woon hier ook Prima, maar er zijn van die dagen..
    @Annis, de blaadjes haakte ik zonder patroon, ze zijn ook allemaal een beetje verschillend, er zijn ongetwijfeld patronen te vinden, maar ik probeer het gewoon, bevalt het niet gewoon opnieuw..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. i absoluuutely luuuuuuvvv je blaadjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat had ik deze zomer: kapotte knie waardoor ik niet kon autorijden, mijn wereld leek opeens zo veel kleiner. succes! kan je auto gerepareerd worden??

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Hiskia, het is een stokoude Golf- waar ik erg dol op ben, kan dat op een auto?-
    En een kapotte koppeling en bejaarde auto's is meestal geen goede combinatie..
    Dus dan een andere, je Kan hier niet zonder..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 20 km, stoplichten.............dan was het niet hier voor het dorp ('s-GP) Jammer anders had je even een bakkie kunnen komen doen (en had ik je naar huis kunnen brengen (auto slepen indien nodig)

    Zonder auto kun je hier moeilijk uit de voeten, dat is waar. Wij hebben er 2 voor de deur, en ik zeg altijd: als ik op Oudelande of Ellewoutsdijk zou wonen zou ik een reserve auto (een derde dus) willen én een helicopter voor als het glad is. Maar toch: heerlijk wonen hier (al ga ik dan de 25e november naar Brabant verhuizen)

    Groetjes en sterkte met het auto shoppen
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vergeet ik helemaal te zeggen dat ik je boom het einde vind! Je blijft me inspireren!!

    Groetjes en een fijne dag verder
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoop dat je auto weer gemaakt is want als je far far away woont is er niets irritanters dan geen vervoer!

    Ik vind het trouwens erg leuk om je ontzettende creatieve & inspiratievolle blog te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The leaves are lovely! You always amaze me...and make me smile!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alweer zo een schattig idee! Prachtige foto's!!
    Een fijne middag, Ingrid xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En wat een MOOIE blaadjes!
    Kan erover meespreken, over dat 'ver van elke redelijk grote stad wonen' en het dus zonder winkels van enige inhoud moeten doen tenzij je kilometers rijdt waar dan in mijn geval bijna nooit tijd voor is. Heb dus een waslijst met vanalles wat ik nog moet aanschaffen... als ik hier ooit eens weg raak! Zucht! Hopelijk geen panne dan want dat had ik vorig jaar al voor! Paniek natuurlijk want de kids verwachtten me thuis. De meneer van de sleepdienst was zo vriendelijk me thuis af te zetten, zo'n gevaarte in de straat, heel wat bekijks, ik verzeker het je, maar de kids hadden toch geen bange momenten moeten doorstaan!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. één minpunt maar oh oh wat moet het fijn zijn om te wonen zoals jij!!! al kan ik me voorstellen dat je mega baalde. top dat je goed thuis bent gekomen.. en je blaadjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great blog! I love all the bright colours and retro homewares.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een pracht idee, al die kleurige blaadjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk blog heb je met mooie dingen! Ik ga je volgen!! groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)