donderdag 21 oktober 2010

De makkelijkste das..

dit is de Makkelijkste das
om the haken
zelfs als je nog maar net haakt
is het Goed te doen..

ik heb er al verschillende gemaakt
als kadootje
kan zo breed en lang als je wil,
dikke of dunne haaknaalden
en van elk materiaal
(hoewel Zacht wel lekker is voor een das)
deze das is 60 cm breed
250 cm lang (kan je hem lekker omwikkelen)
en je hebt ongeveer 200 gram wol nodig..

dit is hoe ik het deed
45 losse met haaknaald 4
1ste rij: 45 vasten
2de rij: 5 losse vastzetten om de 5 vasten -tot het eind -
3de rij: 5 losse, vastzetten in het midden van elk boogje
en zo door tot hij lang genoeg is..

chain 45 (hook 4)
first row:  45 single crochet
2d row: chain 5, 1 single crochet every 5sc, till the end
3th row;chain 5,single crochet in the middle, and so on
untill it 's the lenght you want..

ik ben natuurlijk geen patronen maker
dus ik hoop dat het duidelijk is
haken is ook
net als zoveel Andere dingen
proberen,
en als het Niet lukt..
  weer op nieuw beginnen

-nb. er deden 2 Miek's mee met de give away
ik heb op naam verloot, en nu is er wat verwarring
welke Miek  (mijn fout)
willen jullie beide je adres mailen
stuur ik jullie allebei een lapje..!

44 opmerkingen:

  1. Leuke sjaal! Helemaal van nu. Toevallig had mijn lieve nicht zondag ook zo'n mooie grote sjaal om. Ik dacht nog, dat kan ik ook. Daarvoor hoef ik niet naar A'dam. Bedankt voor de beschrijving. 'k Ga vanavond gelijk aan de slag. Ik weet zeker dat ik mijn dochters er blij mee kan maken.
    Leuke avond gehad gisteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Aukje, leuk dat je de sjaal gaat maken.
    Wij hadden werkelijk een Fantastische avond, lekker staan dansen met z'n allen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit gaat me denk ik wel lukken!...LEUK :)

    ps.Je cadeautjes staan op m'n blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi mooi mooi, ben zelf ook volop bezig met sjaals haken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wilde je net vragen hoe het ook al weer zat met die das! Het haken heeft het hier gewonnen van het breien. Sterke timing.
    Hé, fijn dat je gister zo genoten hebt. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch ook weer eens de haaknaalden zoeken !
    Mijn vermoeden was toch niet geheel onterecht:)
    Ik heb je een mail gestuurd.
    Fijne dag.
    MIEK

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh mooi zeg. Ik snap nooit veel van haarveschrijvingen maar deze kan ik prima volgen! Die ga ik zeker proberen voor mezelf of een van mijn meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een heerlijke sjaal. Hoeveel wol heb je ervoor nodig? Ga ik me er ook eens aan wagen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi. Hoeveel gram wol gebruik je ongeveer op voor zo'n sjaal? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Severien en Annemiek, ik heb het bericht aangepast, afmetingen en hoeveelheid wol (ong.200 gram)staan erbij.
    Succes iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk is ie. Een lekker vlot haakpatroon. Volgens mij hetzelfde patroontje waar je ook die super handige tasjes van kunt haken.
    Haakze

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk je sjaal! En bedankt voor de beschrijving!
    Lijkt me ook heel leuk om te maken! (als ik weer eens tijd heb....)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oefff, haken kan ik niet, jammer! Ik denk toch dat ik het maar eens moet gaan leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, mooi, mooi!
    Leuk, de beschrijving die je er aan toe voegt.
    Dankjewel.
    Groetjes, DEKA, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nikki en ik zijn er héééél blij mee :)
    Liefs X Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah, wat fijn dat je deze met ons deelt. Misschien dat ik het toch maar eens moet gaan proberen!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor het delen van je patroon, ik heb hem gehaakt!
    het staat op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. he he eindelijk gelukt om volger te worden, ik ben al 2 dagen aan het proberen en iedere keer gaf hij een foutmelding. Maar nu toch gelukt.
    Ik ben nu met een shawltje bezig. Maar als die af is ga ik deze zeker maken. Hij ziet er super makkelijk en vooral lekker uit.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb 'm klaar!!!!En inderdaad, super makkelijk! Ben nu al met de volhgende bezig...zou er eigenlijk wel een poncho mee willen maken, maar weet niet goed hoe...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg bedankt, goed te doen inderdaad. Mijn eerste stapje op het haakpad. Nu wil ik eens bloemetjes proberen: had je daar niet ook een werkbeschrijving voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja, gelukt, brave computer!!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo
    I am not sure about the pattern:
    1. Do you continue with row 3 till the end.
    2. 2nd row, only 5 chains, only once and then one sc every 5sc till end of the row?
    3. Not sure about row 3 what you mean with crochet in the middle?
    Thank you
    Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Of deze.... Ik ben er nog niet helemaal over uit....
    :) Kohl of gewone sjaal....

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waar heb je die wol gehaald?? Heb het niet gevonden op de markt, bij de wibra of de zeeman.. nog andere (betaalbare) ideeen?

    Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben de das nu al voor de 2de keer aan het haken en het blijft leuk om te doen. Zo lekker gemakkelijk, dank je wel.

    Groetjes, Dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een geweldige sjaal! Ben gisteravond begonnen en heb m nu al af. Lekker makkelijk groots effect. Heb m zelf met 3 bollen wol tegelijk gehaakt en haaknaald 12 dus hij is wat grover. Superleuke sjaal om vele variaties van te maken. Bedankt! groetjes Adrienne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een hardstikke mooie col. Ga hem ook maken. Bedankt voor het delen met ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Moet je bij een nieuwe toer er ook steeds 1 extra losse haken?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Kan iemand me aub verder helpen. Moet ik bij een nieuwe toer altijd 1 extra losse haken? BvD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, een nieuwe toer gewoon beginnen met een ketting van 5 losse. Die zet je dan in het midden van het eerste 'boogje' vast. Succes!

      Verwijderen
    2. Wat komt er aan de zijkant dan??

      Verwijderen
  30. Uh....45 losse....ik kom dan nooit aan 60 cm breed??

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Toer beginnen en eindigen met 5 losse maar dan kom je toch niet uit! Hoe moet dat dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Met 45 losse opzetten kom je Idd nooit op 60 cm breed, gewoon meer losse opzetten wat altijd deelbaar is door 5, succes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo,
    Ik ben deze leuke sjaal nu ook aan het haken. Erg leuk en erg simpel. Misschien er wel bij vermelden dat het geen 60 cm. breed wordt met haaknaald 4 en 45 lossen. Wat ik ook mis is; hoe eindig je?? Haak je in de 45 lossen welke boogjes zijn dan weer vasten? Misschien de laatste toeren en ook bij beschrijven?

    Verder een heel leuk patroontje.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij mij worden het open streepjes geen ronde wat gaat er niet goed?

      Verwijderen
  34. Zet je de steek (na die 5 losse) vast met een halve vaste of een vaste???
    Groetjes van een onervaren haakster

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De sjaal is bijna af, maar ik vraag me net als Esther af, hoe je eindigt zodat het eruit ziet als je begint... Is er nog iemand die me daar mee kan helpen? (het is vast heel eenvoudig, maar dit is mijn eerste haakwerkje dus alle hulp is welkom) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. De sjaal is bijna af, maar ik vraag me net als Esther af, hoe je eindigt zodat het eruit ziet als je begint... Is er nog iemand die me daar mee kan helpen? (het is vast heel eenvoudig, maar dit is mijn eerste haakwerkje dus alle hulp is welkom) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ben zojuist begonnen aan de sjaal en loop helaas nu al vast :S. Bij de 3e toer, snap niet wat er bedoeld word met "in het midden van elk boogje". Het word nu beetje raar van vorm. Iemand die mij verder kan helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik houd aan iedere toer een half boogje over, hoe werktdat

    BeantwoordenVerwijderen
  39. In het midden van het boogje: een boogje is 5 lossen dus in de 3e losse zet je deze vast.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)