donderdag 24 maart 2011

Meanwhile..

er zijn van die dagen
nee, laat ik het zo zeggen
ik heb van die dagen dat ik bij het opstaan
al het gevoel heb dat het 5 voor 12 is
dat ik Zoveel moet doen (van Mezelf)
dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen..

mijn gedachten tuimelen over elkaar
tegen de kinderen zeg ik dan altijd
maak een lijstje, dan schep je orde en overzicht
bij alles wat je afstreept, krijg je meer overzicht..
maar ik maak Nooit lijstjes
als ik op papier zie wat er allemaal nog moet gebeuren
word ik Helemaal bevangen door de moeten-stress
en als ik dan na uren nog maar 1 ding heb afgestreept
ligt het daar zo beschuldigend..

dus begin ik met een blogbericht
dan vind ik dat ik moet opruimen
(en het huis veel te groot)
Ondertussen doe ik de was
fotografeer ik wat
stofzuig ik de kamer
beantwoord ik wat mail
Ondertussen bel ik even met iemand
doe ik de afwas
vul wat papieren in
Ondertussen maak ik een tekening voor
plant ik wat violen
drink ik koffie..

en heb ik nauwelijks tijd om te eten
(ik dacht ik leg de boterham er even naast
anders zie je het leuke bordje niet..)
kortom, er zit totaal geen lijn in Z'on dag
loop ik van hot naar her
en maak niks echt goed af..

maar op de een of andere manier
ben ik niet te stoppen
ik ben in de hoogste versnelling gezet
en blijf mezelf opjagen
ik Weet natuurlijk wel dat het niet erg effectief is
maar sommige dagen zijn gewoon Zo

misschien moet ik op dit soort dagen
mijn eigen raad opvolgen
en mezelf Dwingen om een lijstje te maken
en dan rustig ding voor ding doen
maar ik vrees dat ik in zo'n bui
dat allang weer vergeten ben
(en ik realiseer me nu, dat ik het ook niet
meer met goed fatsoen tegen de kinderen kan zeggen..)

terwijl ik zo Ondertussen bezig was
zag ik dit op mijn buro liggen
en ik dacht: jaa, een hert zijn in het bos
beetje rond huppelen
ver weg van alles...
maar ik kon het niet helpen meteen te denken
aan de moeder van Bambi (och och)
dus dat prachtige kalme beeld
was ook meteen verdwenen..

(foto genomen bij kunstlicht)

als ik dan eindelijk s'avonds de Rust heb gevonden
om op de bank te zitten
en een filmpje te kijken
(en ik ondertussen een handwerkje doe..)
denk ik Morgen ga ik het Anders doen
kalm, weloverwogen, mindfull en geconsentreerd
ja zo zal het morgen zijn..

Oja, ondertussen bedenk ik me
dat ik de uitslag van de give-away zou geven:
-iedereen Heel erg bedankt voor het meedoen-
Silly old suitcase
Fan sels
mevrouw Snoeshaan
Mim
Roos (adres heb ik)
Lien
Iris
Various kinds
Tante Tee
Aliki
Als jullie je adres willen mailen
stuur ik het op

Schreef ik nou 'ondertussen'
het zou toch niet weer zo'n dag worden?
help!

17 opmerkingen:

  1. Hahaha nou Ingrid, misschien helpt het als ik zeg dat ik die dagen ook ken hoor! (uuuuh meestal elke dag)

    Ik wens je een héle fijne en productieve dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook hier herkenning :-). als ik 's morgens wakker wordt merk ik het al. ga ik op m'n rug liggen denk ik gelijk: Niet Doen, blijf nou op je zij liggen, want die rugligging betekent: lijstjes in m'n hoofd :-(. maar als ik nog helder kan denken (ha, ha) bedenk ik me: waar heb ik het nou echt druk mee. Eigenlijk denk ik meer met de lijstjes dan met de dingen. Pffff ik ga vandaag ook maar weer lekker op het strand zitten (heb ik deze week al 3 middagen gedaan), word je helemaal relaxed van (wel mét haakwerkje).
    Maar kijk nog even naar je eigen blogbericht van gisteren. heerlijk al dat zonlicht.
    Suc6 met de lijstjes, groet,
    idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, poes met bolletjes wol! Daar kan ik zo blij van worden.
    Fijne (drukke) dag gewenst!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik bovenaan begon met lezen van dit bericht was ik blij omdat ik erachter kwam dat ik niet de enige ben die zóveel moet doen..van mezelf (lees mijn blogbericht van 23 mrt, want de 'enige' in iets zijn is niet leuk...

    Toen ik verder naar onder ging zag ik een foto van een Zeeuwse boerin, daarvan word ik week en kan ik wel huilen van blijdschap, zó mooi!

    En helemaal onderaan,veel prachtige plaatjes verder, zag ik dat ik wat heb gewonnen!!

    Dankjewel Ingrid!, you make my day!!

    een fijne, rustige dag voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier herkenning.....ik kreeg om al die dingen die jij hierboven benoemd ook ooit het boek van de Huishoudcoach van iemand. En dat betekende nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer herkenning. En goede tips (die ik soms zelfs opvolg)en die ook nog lijken te werken....nou ja, soms dan...

    Ik ga eens kijken of ik net zoveel kan doen vandaag als wat jij hierboven zoal meldde....dan kan ik achteraf in elk geval zeggen dat ik veeeeeeeeeeeeeel heb gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, kan het niet helpen maar begon toch ergens halverwege je blog te giegelen. Heb je niet in de gaten dat je echt al ontzettend veel hebt gedaan "ondertussen". Stapje terug, ademhalen, goed genoeg is goed genoeg.
    Voel wel ineens de drang om te gaan stofzuigen, en de was moet ook nog opgevouwen en....

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk eens naar de poes met de bolletjes wol...relax!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh, ik heb gewonnen!
    Hoe ontzettend leuk is dat wel niet!
    Ik mail zo direct mijn adres, maar aangezien zulke dagen mij niet vreemd zijn, kan het ook gerust nog een uurtje duren...
    Ik zit met haarverf op mijn hoofd, laptop op schoot, thee te drinken en te bedenken dat ik van alles moet doen voordat ik een weekend weg ga... Als ik nu om mij heen kijk, gaat de versnelling ook in razend tempo omhoog, maar eerst thee en mijn adres mailen, en, nog belangrijker, heel erg hard DANK JE WEL!! roepen! You've made my chaotic day!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Momma you brightened my day.....love it all!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dat soort dagen ook wel eens, ren van hot naar her door het huis met iedere keer weer iets anders in mijn handen. Mijn man vlucht het liefst... Maar aan het einde van de dag (soms ver na zonsondergang dat ik uitgeraasd ben) is er toch veel gebeurt. Het lijkt chaotisch maar uiteindelijk valt (staat) alles op zijn plek.
    Eigenlijk vind ik het juist productieve dagen, en wil ik het zoveel mogelijk benutten wanneer ik in die 'flow' zit.
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik lees mijn naam terug tussen de winnaars! Ik ben er stil van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ik zo fijn vind is dat ik nu weet hoe je punneken spelt! (zie eerste foto) Dat moest ik ooit opschrijven en ik heb er iets heel anders van gemaakt...
    Heerlijk om je blog te lezen. Ik baal altijd dat ik stress in mijn lijf heb op dagen dat ik niets moet en lang de tijd heb voor alles. Ik ben dan nog zo gejaagd, doordat ik op andere dagen zo veel moet(...van mezelf) Ken je dat ook?
    Ennn... Hoera! Ik sta bij het lijstje! Ben zoooooooo blij! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar,
    en daar is alles mee gezegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé tofferdetof dat ik op de winnaressenlijst sta ;-) Ik ga op de verrassingspost wachten! -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb jij een mooie blog zeg! Ik kwam er toevallig via via op terecht, maar zulke leuke en mooie foto's. Echt om blij van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)