maandag 14 mei 2012

Big son, little son...


gisteren aten wij bij Daan
in zijn atelier,
bij wijze van een soort Moederdag-diner,
hij maakte een pasta salade
op een tweepits elektrisch kook-dingetje,
dekte de tafel,
die nog ter plekke in elkaar werd gezet,
en ik genoot...


wij praatten over zijn werk,
exposities die gaan komen,
in Tilburg, Utrecht en Zeeland
oud werk, nieuw werk
(echt heel erg leuk,
of is dit een trotse moeder die spreekt?)
rode raketten, bootjes in flessen,
Wenen en kunstboeken,
over wat was en wat komen gaat,
kortom ik beleefde een genoeglijk moederdag-etentje
(ik vergat mijn camera,
nam wat foto's met de telefoon,
vandaar wat wazig)


maar ik kon het niet helpen,
dat toen ik weg reed met de auto,
en hij voor de deur van het atelier stond,
om mij uit te zwaaien
dat mijn gedachten teruggingen,
naar de tijd toen Daan nog Daantje was,
en ik heimwee voelde,
naar de moederdag waarop hij nog een kleuter was,
en met dit zakdoekje,
door hem geborduurd, thuiskwam...

9 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend lief stukje heb je geschreven over jouw Daan.... ik herken het zo! Trots maar ook heimwee.
    Heb even zijn site bezocht.. Een heel creatieve denker en doener. Heeft ie dus niet van een vreemde.
    Je kunt met recht trots zijn op hem.

    Ps. wij hebben ook een Daan waar we zo trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Ingrid,ik zit bijna met een brok in mijn keel op deze vroege ochtend...kan het me zo goed voorstellen die weemoed.
    Ik wilde trouwens nog even terugkomen op je post van gister,ik zou je graag een van mijn handmade Happy Flowers en nog wat andere leuke dingen willen sturen in ruil voor het knipselboekje.....

    Groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi stukje!
    Nu vind ik dat alle kleuters een zakdoekje moeten borduren!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How sweet ^_^ Kan het me helemaal voorstellen, kleintjes worden echt snel groot... mijn oudste is alweer 9 en boy oh boy... de tijd gaat veel te hard!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, wat leuk dat je dat nog hebt! Mijn moeder bewaarde van alle moederdagknutsels enkel de macaronieketting (die ze nooit droeg!)
    En die zoon van jou, wat een lieverd (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach gut Ingrid, één en al herkenning!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief, dat soort cadeautjes blijf je koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)