woensdag 2 mei 2012

just talking and eating apple-pie..


gisteren kwam Fem,
tot mijn Grote plezier
zij bracht een vleugje Zeeuwse lucht mee,
allerlei kringloopschatten, 
taart in de vorm van een Zeeuwse knoop,
en natuurlijk zichzelf
dus wij dronken, koffie, gierden van de lach
en wij praatten over;
hoever ik eigenlijk weg woon (of zij)
witte kasten, Deense theekopjes,
een huisje in Frankrijk, over hoe het
een jaar geleden was, appeltaart,
oranje koelkasten, duiven,
dat ze Fluitekruid ook wel Zeeuws kant noemen..


over gelukkig zijn of niet, en Waarom,
kinderen, kringloopwinkels,
haakpatronen, ovenschalen, het weer,
mannen (ohoh) Zweedse klompen,
gebloemde vesten, retrojurken,
groene thee, wat Nu, keuzes maken,
wortelcake, er gewoon vandoor gaan,
kookboeken, recepten met salie,
visitekaartjes, theepotten, houten poppetjes,
vroeger, wat gaat komen,
en  weer over Hoe jammer het is dat ik zo ver weg woon
of zij  het is maar hoe je het bekijkt..

en als ze straks vertrokken is,
met het lege bakblik en
het laatste beetje zeewind
en nadat ik de lichte neiging om
 gewoon mee Terug te gaan heb genegeerd,
zullen we zeggen,
we bellen, ja we bellen...

12 opmerkingen:

  1. Hey Ingrid,
    Geniet altijd van je verhalen en mooie plaatje. en wat betreft de Zweedse klompen heb ik nog een tip die niet zo oh-oh is: kijk es op www.lottafromstockholm.co.uk daar hebben ze de prachtigste Zweedse klompen die volgens mij helemaal identiek zijn aan hun dure Zweedse zusjes maar ongeveer de helft kosten! Er is bovendien een uitgebreide sale-afdeling, dan is het nog goedkoper! Ook het verzenden valt reuze mee. Ik draag inmiddels mijn 'torpatoffeln' van Lotta met heel veel plezier (en bezin me op een tweede paar want ja, zo werkt dat bij mij als iets niet zo duur is). Binnenkort een foto van jouw zomervoeten met Lotta's klompen?! (lees ook hun blog, ze geven er ook wel eens weg aan bloggers...hoe cool zou dat zijn???!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. adorable drawings and a yummy (I think!) apple pie!!
    xxxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je-helemaal-geen-zin dag toch heel gezellig is geworden en ook nog eens met appeltaart. Ik hoop dat je er weer helemaal zin in hebt gekregen. Een plezierige dag.
    groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn is dat toch, met iemand over mooie herinneringen praten. En alle andere zaken die jullie interesseren. Iemand die op jouw level zit. Ik vind de tekeningen echt super leuk en de foto is ook heel mooi, en gezellig vooral. Fijne woensdag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow die taart, wat geweldig leuk zeg. Fijn dat jullie zo kunnen genieten van elkaars gezelschap, heerlijk.

    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie taart!
    Ik ga vanmiddag bakken en ga hem proberen na te maken!
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt als een superfijne dag-met-vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig heb je een heerlijke dag gehad en die zeeuwse taart ziet er fantastisch uit.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een dagje doorbrengen met een dierbare vriendin is altijd leuk....het bouwen aan herinneringen....energie krijgen en de slappe lach....en die afstand die haalt het niet bij wat jullie al hebben opgebouwd!
    -x-Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lees je blog regelmatig. Het ziet er ook altijd zo leuk uit.... En dan zie ik opeens zulke bekende plaatjes.... Van het memoryspel dat wij als kinderen thuis speelden! En hoe mijn vader een kaartje expres vouwde, omdat wij het herkenden aan bepaalde kreukels, hihi! Kinderen zijn nou eenmaal veel beter dan volwassenen in memory spelen.....!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat grappig die taart in de vorm van een zeeuwse knoop.
    Je zou het haast zonde vinden om hem op te eten.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love your table setting and your china cups are lovely

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)