maandag 28 mei 2012

Let's make something # 347 (of paper, this time)


nu is het vandaag waarschijlijk helemaal geen dag
om te gaan knutselen,
het is weer om naar het strand te gaan     
(hoewel vandaag...misschien wel Heel erg druk)
je Kan natuurlijk ook in de rij bij de Ikea gaan staan..Och hemel
of gaan fietsen langs de rivier,
maar misschien heb je Gewoon wel zin,
om een beetje te gaan plakken en knippen, 
in de tuin..
ik maakte deze voor de markt, volgende week..




het is het makkelijkst, als je kante en klare,
A4 papieren gebruikt,
of welk formaat dan ook,
dat scheelt een heleboel meet en knip werk,
en bij mij worden ze altijd scheef,
maar ik ben dan ook,
een Ongeduldige knutselaar..


er zijn, als je helemaal geen zin hebt in improvisatie,
ook veel webwinkels, die enveloppe-mals, verkopen,
kijk eens bij een Nieuw Avontuur
(nadeel, als ik er al een mag noemen,
van dit soort leuke webwinkels is natuurlijk,
dat je altijd Veel meer besteld, dan je nodig hebt,
oh dan doe ik er nog een rolletje tape bij,
en wat van dat geweldige papier, en Ooh...
voor je het weet word er een doos vol bezorgd..


nu het dan toch een post-post is,
ik wil graag een kaartje sturen naar:
Cinderella, Bibi, Annis,
Fete des Gamins, Sarah kids, Tante brocante,
Sjaantje, Crafty mama, Linda en Anna D,
als jullie je adres willen mailen, stuur ik het op

Fijne Pinstermaandag,
(ja, deze maandag, voelt niet als een maandag,
dat scheelt weer...)
-xxx-

24 opmerkingen:

  1. Wat leuk, afgelopen weekend heb ik ook verschillende boeken misbruikt met een hele stapel enveloppen als resultaat! Grappig! Een heel leuk karweitje was met unieke enveloppen :-)
    Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Ingrid, dit is weer zó leuk!
    (het lijkt alsof er een stap mist in de uitleg,
    maar misschien ben ik nu wel héél akelig oplettend voor een maandagmorgen...)

    Jij ook een fijne maandag, geniet! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Maartje, duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen, het is Zo makkelijk, gewoon proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh lieverd, ik snap 'm wel! want je uitleg is altijd perfect! xx

      Verwijderen
  4. Hier fabriek FdG, waar ook een heleboel unieke enveloppen gefabriceerd worden in 't zonnetje...Maar nu ga ik jouw methode eens toepassen! Fijn-fijn dat er hier binnenkort een kaartje in de bus valt! Een mailtje is bij deze onderweg naar jou! Enne...hoe een zalige zondag was dat en dan de maandag dat ook geen maandag is, ideaal! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer heel erg leuk! Ik geniet van je ideetjes, telkens weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! Ik heb een tijdje geleden naar een houten mal gekeken om enveloppen te maken maar zonder moet het ook goed kunnen dus. Ik heb een paar tijdschriften voor dit doeleinde liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. clever these envelopes! thank you, xx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ingrid,
    Speciaal voor jou een google account aangemaakt! Dus van af nu kun je ook reactie's van mij ontvangen ;) Het envelopje geweldig!! Ga er meteen even mee aan de slag! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch maar eens van die leuke oude boekjes gaan verzamelen. Erg leuk resultaat!
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu weet ik wat ik vandaag ga doen! Bedankt! Eigenlijk wou ik iets samen met mijn zus doen maar die vind het maar saai, nou dan doe ik het lekker in mijn eentje. Ik ga waarschijnlijk een paar oude tina's gebruiken, thnx voor de tutorial.

    Bye flo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig, jij maakt ze heel anders dan ik.
    En die mooie boeken..... o jee, daar zou ik dan weer geen bladzijden uit kunnen scheuren.
    Dus voorlopig hou ik het maar even bij tijdschriften.
    Je lapje is trouwens onderweg.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. héél erg mooi - ik dacht ook al 'n tijdje aan deze maar knippen in 'n Tiny boek krijg 'k toch niet over m'n hart

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, ik ook niet! Maar wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb de enveloppen mal al een tijdje in huis... nu ik die prachtige enveloppen van jou zie, wordt het toch hoog tijd om aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jippie post..iloveit!!..en wij zijn vandaag in het bos geweest...picknicken...super gezellig met 11 volwassenen en 8 kindjes...dus geen envelopjes gemaakt maar deze komt zeker op mijn to do list!! Thanxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jippie post..iloveit!!..en wij zijn vandaag in het bos geweest...picknicken...super gezellig met 11 volwassenen en 8 kindjes...dus geen envelopjes gemaakt maar deze komt zeker op mijn to do list!! Thanxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I like it ... the homemade-enveloppes.
    Greetings, mimi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi setje zo. Noeste arbeid.
    En dank voor je linktip!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor je vermelding van onze shop.
    Ik zag ineens via Google Analytics bezoekers bij jouw vandaan komen.
    Ik had deze post gemist, we stonden Zondag en Maandag op de Utrechtse Fabriek.

    Groet, Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zie je ik ben niet gek, mijn naam staat er echt... nouja, misschien is mijn kaartje nog op vakantie haha ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. je hoeft er geen boeken voor stuk te scheuren, je kan ook mooie foto;s in tijdschriften vinden. De reclamepagina's of gewoon volledige foto's.
    Daar maak ik de enveloppen van.
    Groet,
    nele

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi Ingrid, wat een leuke site, ook ontzettend leuk die foto's van je huis, je uitzicht, wauw, én......ik heb tot 2 uur vannacht engeltjes gevouwen, origami. Ik zat inspiratie te zoeken voor kerstkaarten en kwam via jouw kraanvogels uit bij engeltjes van origami papier.
    Nu nog de kraanvogels gaan uitproberen....superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een leuk idee!! waar komt het papiertje met de diertjes vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)