woensdag 16 mei 2012

Magical places


soms kom je op een plek,
die je ineens magisch voorkomt,
door de absolute schoonheid ervan,
de bijzondere sfeer die het uitademt,
of de onwerkelijke stilte,
zo was ik laatst aan de IJssel,
waar een ruïne staat aan het water,
Jurianne vertelde mij over deze plek..


het was betoverend mooi,
nu was het ook een perfecte dag,
de blauwe lucht, de boterbloemen in de wei,
en ik kan het niet helpen maar 
ik zou dan zo graag willen weten
hoe het geweest moet zijn, ooit..
het lijkt me zo geweldig als je even
het Nu, weg zou kunnen schuiven, als een gordijntje,
en even naar Toen zou kunnen kijken,


wie woonde er,
wat deden ze,
en hoe zag het er uit..
maar omdat ik dat gordijntje nog nooit gevonden heb,
vul ik het gewoon zelf in,
en vaak is dat denk ik 
een Te romantische voorstelling van zaken
zo zag ik hier een prinses op de toren voor me,
op andere magische plaatsen,
zoals de hoogste duin van Domburg,
vissersvrouwen turend over de zee,
op de Brilletjesdijk in Nisse,
een boerenmeisje in klederdracht met een houten melkemmer,
op het bruggetje in Amsterdam Noord,
waar ik P. voor het eerst zag,
een prins op een wit paard (ha!)


ja, soms kom bevind je je ineens op een magische plaats,
ken je dat, heb je ze ook,
en slaat je fantasie ook meteen op hol,
of ben ik de enige?
(deze prachtige plek is in het buitengebied van Voorst,
aan de IJssel, 
het weggetje nemen tegenover bakker Bril,
waar ze overigens hele lekker chocolade-muffins hebben)

prachtige dag, allen,
misschien wel op een magische plek
(en echt heel erg bedankt voor de uitgebreide reacties,
van gisteren!)
-xxx-

12 opmerkingen:

  1. Mooi he, Kasteel De Nijenbeek! Daarom woon ik zo graag in Zutphen, vanwege al die magische plaatsen in en om de stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat herken ik, zo'n gordijntje willen openschuiven terug naar voorbije tijden.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat lijk me een leuke plek. En je hebt er knappe foto's van gemaakt! Geniet van je dag..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig zijn er zulke plekjes! prachtig!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is daar zo mooi!
    Ik hou ook zo van dat rivierland.
    En toevallig heb ik zelf net ook een soort van loftrompet gestoken over de IJssel in mijn blog...
    Je foto's zijn ook weer zo mooi! Dat fluitekruid, die wolken, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Magische foto's! Ik zag ook die prinses! Wij bezoeken nogal wat kastelen in vakanties (kleine jongetjes) & dan loop ik weleens rond met mijn lichtelijk zijwaarts gestrekt, handen naar beneden alsof ik een enorme hoepeljurk draag... in het bos zie ik altijd kabouterdeurtjes... *zucht* Fantasie is zo'n mooi bezit!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw tekeningen (in de foto's dit keer) weerspiegelen zo mooi je fantasie.
    Fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie en leuke post!! Daar zou ik ook wel eens een keer willen kijken.. kijken of ik daar ook al die mooie dingen zie. :)
    Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het ook hoor...
    Toen hier vannacht het inbraak-alarm weer ging (waarschijnlijk iets met de bedrading), ging mijn fantasie aan de haal... iets met een van de 'gevallen' meisjes die hier vroeger door de nonnen werd opgevangen, en die nu aandacht probeerde te trekken voor haar droevige lot...

    En de tuin hier... daar wonen elfjes, die spelen met de eekhoorntjes en slapen bij de vossen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)