donderdag 31 mei 2012

Oh, the sunny, light days..


vanochtend hoorde ik de regen tikken
op het dakraam,
heerlijk is dat, gewoon nog even omdraaien,
met het geruststellende getik op het raam,
maar als je dan beneden komt,
grijze lucht, een sentimenteel liedje
op de radio, en de dag die zich voor je uitstrekt,
met allerlei dingen die gedaan moeten worden,
waar je geen zin in hebt,
dan moet ik wel even alle Zeilen bijzetten..
en onwillekeurig denk ik aan de stralende dagen,
van de afgelopen week..


zomerjurkje aan,
op de een of andere manier,
voel je je gewoon anders,
met een fris gebloemd jurkje aan,
zo van de waslijn..


samen met klompen,
als kind was ik er ook al zo dol op,
dat gezellige geklepper...
mocht je ze nog niet hebben..
dan zouden klompen mijn 
ultieme zomer-schoenen-(klompen)-tip zijn...


haken in het zonnetje,
hoewel het mij ontbreekt aan een grasveldje,
met madeliefjes
en er naast mij gebouwd word,
(allemachtig wat een herrie)
een perfecte plek..


picknicken aan de IJssel,
waar we over een hek moesten klimmen,
voor het mooiste plekje aan het water,
dat wilde ik persé, aan het water,
voor het mini-zee-gevoel,
en dan eindeloos staren naar de stromende rivier
(en aardbeien eten)


een warme slome zondagmiddag 
naar de opening van Kaap,
in een fort aan de rand van Utrecht
waar o.a Daan exposeert,
en dit neergestorte raketje van zijn hand
(met rook eruit, hier niet te zien)
al van verre te zien was..


de onwaarschijnlijke schoonheid
van de natuur,
want hoewel ik nog steeds niet gewend ben,
hier in het Oosten van het land,
ik weet ook niet of dat ooit gaat komen
is de omgeving prachtig,
echt adembenemend mooi..


dus op deze grijze regendag,
zet ik alle zeilen bij,
en probeer de Lichtheid,
van de afgelopen dagen vast te houden,
en wat ik wenste,
toen ik een muntje in de put wierp,
laat zich raden...

17 opmerkingen:

  1. Over een hek klimmen? Jullie? Dat had ik wel willen zien :-)
    (en Daans werk ziet er top uit! en nog wel samen exposeren met Wim T. Schipper ook)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat was een youtube filmpje waard, dat over het hek klimmen, maar grappig was het wel..en ja die Daan!

      Verwijderen
  2. of hoe een beetje regen toch een prachtige post kan worden! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, Kaap is niet ver van mijn huis. Schitterend project. De forten zijn sowieso heel leuk en de natuur er omheen is schitterend mooi, ik fiets daar wanneer ik kan! (Voel me dan net Alfred Kwak!!) Oh, en je bent weer aan de haak zie ik, wat zit er in de pijplijn?
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh oh oh, die regen.... Wat een domper hè, na die mooie dagen. Ik zal net als jij de lichtheid proberen vast te houden. Wie weet is het slecht een verkoelend zomerbuitje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi verwoord weer! Volgens mij moet je het zo zien: Als je je vandaag even door alle moeilijke en vervelende klussen sleept onder begeleiding van een vrolijk, zonnig muziekje natuurlijk, ben je straks helemaal klaar voor alle zonnige dagen die nog komen gaan!! Je kunt het!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn zoontje van 4 was razend enthousiast: Regen? Yes, dan blijf ik lekker de hele dag binnenspelen! Dus, ook al is de regen al lang opgehouden, ik ga vandaag lekker binnenspelen terwijl de kindertjes inmiddels hun weg naar de tuin alweer hebben gevonden... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettende mooie foto's heb je erbij staan! Ik ben gek op de natuur in het oosten, tenminste op datgene wat er bij ons in de buurt is. (ken niet alles natuurlijk :P) Maar ik snap heel goed dat je het water kan missen. Ik was vorig jaar in Middelburg/Vlissingen...wauw!!
    Over die klompen....Swedish Hasbeens toch?! Ik heb er online naar lopen zoeken maar vind in NL alleen maar bepaalde modellen. Ze hebben nu ook de Neon Sandalen/klompen, zoooo mooi. Maar voor zomer schoeisel vind ik ze eerlijk gezegd best duur... :( Dan maar op mijn Havaianas verder. Fijne dag, komt vast allemaal goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohja, wat ik wilde zeggen... ik link je blog want ik vind het zo'n inspiratie, altijd! XXmiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja de omschakeling is weer heftig. Hier ga ik maar eens rommelen met gevonden schelpjes.
    En achter de wolken schijnt de zon moeten we maar denken! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die raket is geweldig!
    Sterkte vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. i'm under the rain, while you have a wonderful sun...not fair! :-(((
    xxxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na regen komt zonneschijn... hier helpt de zonneschijn van de afgelopen dagen je door de regen... mooie reportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hey!!! echt suuuuuper leuk je blog!!!!!!!!!! je moest gewoon via reacties sturen welk pakketje van de winactie leuk vond toch? ( ik ben namelijk niet zo goed met dingen lezen en dingen begrijpen en zo. :P )maar zoals ik al zij echt suuuuuper leuk!!!!! ik zou het echt super vinden als ik setje 1: 3stickervellen

    setje 2: 2 rolletjes masking tapes, zilver en turquoise

    setje 3:een geel notitieboek van het merk Tokyo Antique

    zou winnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -XX- Roos (^ 3 ^)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. o ja mn gmail is roosjekuiper02@gmail.com voor als je me wil bellen. -XX- Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)