vrijdag 4 mei 2012

The silver Deer..

een jaar geleden op Koninginnedag,
ik zat Werkelijk in zak en as,
maar wij zaten heerlijk in de zon,
en wij praatten, of beter gezegd,
ik ratelde maar door en zij luisterde,
zie hield mij voor,
dat e.e.a ook wel een onverwacht Goede wending,
zou kunnen krijgen,
en dat ik echt wel de moed had, om verder te gaan..


ik hoorde haar wel,
maar ik geloofde haar niet...
gisteren kreeg ik post, een brief met een kadootje,
 een klein zilveren hertje, schreef ze
(ik vind het ook wel veel op een ezeltje lijken,
maar dan zou dit een heel ander verhaal zijn)
dus goed een hertje..
maar veel belangrijker en Mooier was de wat ze schreef..
het was een prachtig verhaal,
meer veel te lang om hier helemaal neer te typen


de meest ontroerende zin vond ik:
Dus Ingrid, in plaats van een koninklijk lintje,
stuur ik je hierbij
het Dappere Hert van Westkappel,
als teken van Goede Moed, Doorzettingsvermogen, 
en Lef voor sprongen in het Diepe..
ik zal niet beweren, absoluut niet dat ze op alle punten,
gelijk heeft, maar een en ander,
heeft wel een bijzondere goede wending gekregen


ik was zo door geroerd door haar lieve gebaar,
Resi bedankt!
en ik realiseerde me meteen dat ik absoluut,
niet de enige was, die wel een Hert van Westkappel verdiend,
dus wil ik m graag (virtueel) doorgeven
aan al die dappere vrouwen, die vallen en weer opstaan,
die de moed hebben om verder te gaan
ik wil met name, Judith, Roos, Lilalotta en Hanneke noemen,
omdat ik iets weet van hun verhaal,
maar het is Zeker ook voor al die vrouwen
wiens verhaal ik niet ken..
bij deze!
-xxx-

7 opmerkingen:

  1. Oh Ingrid, wat lief! Ik lees je blog in het ziekenhuis.. Weer een spannende dag. En zo begint 'ie beter dan gedacht.
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel, Ingrid, ook ik vind dit heel erg lief van je....ik ben ontroerd....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi verhaal....gebaar...lieve vriendin die weet wat jij kunt gebruiken....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve vriendin... om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje die vriendin. Ik heb nog even je blogje van vorig jaar gelezen. Wat was dat toch een rottijd. En wat ben er toch goed uitgekomen. !!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt.. ik sta op dit moment waar jij toen stond. En geloof me, ik zie het ook allemaal niet zo rooskleurig het volgende jaar.. maar als ik dan dit even lees, weet ik dat het wel nog kan. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)