vrijdag 18 mei 2012

Simple DIY book (with love, focus and attention)


lang geleden volgde ik 
een cursus boekbinden, bij een Franse vrouw
in een prachtig atelier, vol met oude boeken,
papier, lijm en boekbind-dingen
waar een prachtige verstilde sfeer hing..
(ik was ook nog een tijdje verliefd op haar zoon,
wat overigens helemaal niet wederzijds was
maar dat is weer een ander verhaal)

we begonnen simpel, bij de basis,
en het werd steeds ingewikkelder,
totdat ik een ingebonden boekje
 kon maken met een harde kaft..
al een tijdje had ik er Ineens weer zin in, 
boekjes maken,
maar ik was gewoon vergeten, hoe het simpele boekje,
in elkaar zat..
totdat ik het boek: How to make books van Esther K.Smith vond
en daar stond het in, min of meer hetzelfde,
het gaat ongeveer zo:









het is echt niet moeilijk
en je kan het kaftje op vele manieren maken,
met een touwtje, een knoop,
verzin maar wat..
en terwijl ik zo bezig was,
hoor ik de Franse boekbindster nog zeggen
 je moet wel precies en netjes werken, Ingrid
(ik heb nogal de neiging iets in elkaar te flansen,
en af te dwalen..)
met Aandacht, Focus en Liefde,
anders word het een rommeltje..


ze had het natuurlijk over de boeken,
en ik mompelde meestal jaja..
maar nu ik aan haar en haar woorden terugdenk
(en een beetje aan haar knappe zoon..)
vraag ik me af,
of ze het wel Alleen over boeken had..


aandacht, focus en liefde,
anders word het een rommeltje...
telt dat eigenlijk niet voor Alles?

20 opmerkingen:

  1. Ja, maar soms hou ik er ook wel weer van om af en toe te rommelen. Daar word ik erg gelukkig van. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar heb je eigenlijk wel gelijk in ;o)
    Leuke tutorial trouwens, wil ik echt een keer gaan proberen... ik houd van boekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi boekje en een fijne uitleg! Ik ga het een keer proberen...ooit! Maar nu weet ik wel dat ik gewoon door kan gaan met mooi papier sparen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Ingrid, dit is zó leuk!
    Ik hou van dagboekjes en nontitieboekjes en heb inmiddels een kleine verzameling.
    Maar zo'n persoonlijk boekje van prachtig papier is het allermooist!

    Dit idee stop ik in mijn koffer tot ik er eens
    tijd voor heb om dit te maken, met aandacht, focus en heel veel liefde!

    fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I really admire your little books. I might as well make one as a birthday present. And I agree with "attention, focus, and love, otherwise it becomes a mess". Thanks for today Ingrid.

      Verwijderen
  5. I love this project!!!
    Thank you for sharing, xxxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien heeft de franse juf gelijk maar ik hou zoveel van het rommelige, daar "gedij" ik goed in dus laat ik het maar zo en ben ik ondertussen heel blij met deze uitleg want met heel veel van die kleine boekjes kun je zo fijn rommelen.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt heel leuk! Ik ga het zeker eens uitproberen! Een leuk weekend voor je toegewenst...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!!! Ik doe het in m´n `ooit to do´mapje!
    Maar ik ben ook van de makkelijke hoor...
    Leuk zulke projectjes maar ze moeten bij mij nooit te lang duren! ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat een leuk idee! En wat een mooie stickers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zooooo mega Bedankt voor deze uitleg.
    Die ga ik zeker maken voor mijn vriendin, zij is jarig geweest en dan vind ik dit toch wel een mega origineel cadeau, thanks.

    liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Que maravilla de cuaderno!!! es chulisimo...
    Haces cosas super bonitas y parecen fáciles de hacer... unas más que otras!
    Espero seguirte cada día y encontrar cosas nuevas llenas de colores!
    Gracias
    karumina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, staat ook een zelfde met uitleg en al,hier:http://bkids.typepad.com/bookhoucraftprojects/2012/01/diy_treasure-book_crafts_kids_paper.html%20

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw supr leuk!!!
    Ik heb alleen een vraagje. Als je het opvouwt als een hormonica en dan met die uiteinden in het boek plakt valt het hele hormonicatje toch weer uit elkaar?
    Ik heb het geprobeerd maar als ik het boekje open doe floept alles eruit...
    Ik weet alleen niet wat ik verkeerd doe!
    Zou je dat nog een keer willen uitleggen wat je moet doen zodat niet alles eruit valt??
    Groetjes Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig! Ik maak er elke dag eentje (en steeds weer iets anders).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief boekje! En ik denk dat je Franse lerares gelijk had hoor...
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie boekjes! Maar waar koop je al dat prachtige papier? Dank je voor de uitleg :) Ik wens je een mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)