maandag 21 mei 2012

Thrifting Happines


nu het schat-zoek-seizoen weer geopend is,
rommelmarkten overal,
mis ik Zeeland meer dan ooit..
elk dorp heeft wel een eigen marktje,
omdat van de opbrengst de kerk moet worden opgeknapt,
of de muziektent opnieuw geverfd..
maar hier kan ik hen niet zo vinden


misschien gaan er vele aan mij voorbij
gewoon omdat ik ze niet weet te vinden,
of zijn ze er gewoon niet..
ik weet al wel een paar kringloopwinkels,
waar ik deze dingetjes vond,
maar echt Blij word ik er nog niet van..


af en toe doe ik een Bijzondere vondst,
zoals deze rol linnen,
handgeweven, wel een meter of 15
prachtig oud, wel een vlekje hier en daar,
maar volgens de verkoopsters,
wel een jaar of 60 oud ,
kijk daar springt mijn hart van op..


net als deze complete set, Spirograph,
misschien had je het ook wel als kind,
niet dat ik nu meteen die tekeningetjes ga maken..
of dat ik borduren op het linnen,
maar het is het Moment,
dat je het vind..
(vooral in ongesorteerde dozen, met schijnbare rommel)
je wist niet dat je het zocht,
maar ineens is Het daar,
iets glimlacht (of schatert) je toe
en je weet dat je Vond wat je zocht..


mocht er iemand 
Achterhoek-rommelmarkt-tips hebben,
laat het me alsjeblieft weten
(als je je favoriete markten prijs wil geven..)
je zou me een groot plezier doen,
want ik geloof dat ik nergens zoveel lol in heb,
als het zoeken en vinden van
volstrekt Zinloze dingen..


oja, denk ik er eindelijk aan 
dat ik nog wat boekjes ter ruil aanbood,
ik wil graag ruilen met:
Aankleedpoje, Netje en Janet,
ik heb ook nog 2 haakseltjes weg te geven,
die wil ik graag sturen naar:
Janina en Iris,
als jullie je adres willen mailen, maak ik het in orde

en mocht er iemand zijn, naar
naar wie dit Poppenhuisboek van Lis Paludan,
glimlacht, en je het Ineens heel erg graag wil hebben
(ik begrijp het ; )
laat me het even weten
misschien kunnen we ruilen!?
(je kan mij sowieso mailen,
als je iets voorbij ziet komen,
wat je erg leuk vind, naar je glimlacht en graag wil hebben,
misschien kunnen we iets regelen,
ik hoef al die spullen namelijk niet te Houden,
het vinden is waar ik Blij van word)

20 opmerkingen:

  1. Ja ik ken dat gevoel wel... Waar ik woonde had je ook in april en mei van die rommelmarkten van kerken en voetbalclubs en muziekvereniginge enzovoort en je vond er de prachtigste dingen. Die moeten er in de achterhoek toch ook wel zijn ....... Succes , ik ben geinteresseerd in de rolletjes zijden<:katoenen naaigaren die ik een poos geleden voorbij zag komen. Ik gebruik ze voor mijn quilt en applikatie werk.
    Mijn mail baukjedotvandotveldeATfreedotfr
    Succes met vinden van rommelmarkten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, ik zie een nieuwe header, heel mooi!!! En wat leuk dat ik ook mijn naam voorbij zie komen voor de haakseltjes, ik ga je mailen :) Fijne maandag, het wordt stralend weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo ja, ik weet precies wat je bedoelt. En jij komt dan ook uit het kringloopwalhalla. Ik kan ook echt teleurgesteld zijn als ik een keer echt niets vind, terwijl dat juist nou ook een van de vele facetten van het schatzoeken is (of, zou moeten zijn haha). Veel succes met het vintage virus en een fijne week! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik had dat gevoel vroeger ook...tot ik ontdekte dat ik toch heel wat spulletjes had die ik wel leuk vond maar er verder niets mee deed...dus een aantal jaren terug werd het hier de grote uitdeel aktie ...alles ging naar mensen die er ook echt iets mee deden en dat voelde goed ...nu ben springt mijn hart nog even goed op als ik iets leuks ontdek, maar ik leg het met de glimlach terug voor iemand die er iets mee doet ...en soms , heel soms gaan de dingen mee naar huis omdat ik er daadwerkelijk een leuk lekje voor heb of er iets mee doe ...soms is dat ook gewoon weer voor iemand anders blij mee te maken ... ik zie op blogjes prachtige vondsten van anderen en dat maakt me evengoed blij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hetzelfde 'probleem' als jij. In Zeeland zijn die rommelmarktjes vanzelfsprekend, ieder weekend wel ergens eentje (of 2 of 3) Maar hier in Brabant is dat een stuk minder.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons in België ken ik enkel adresjes waar ze stofjes verkopen aan redelijke prijzen en waar het zoeken en ontdekken van een schat telkens een blij moment is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ingrid, ik weet dat de wit evenementen af en toe snuffelmarkt (rommelmarkt) heeft in de sporthal in Zutphen, maar dat wist je vast al? Verder geen suggesties, succes met zoeken.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 22 juli pas weer in de Hanzehal (was de naam even kwijt).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik word wel echt blij van je allereerste foto met die prullenbakken en zoveel mooie en vrolijke kleuren. Gewoon om naar te kijken hoor, niet voor de ruil.
    groetjes,
    Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is het misschien een idee om de locale kranten te gaan volgen via Twitter? Die geven info over rommelmarkten. Idee? Ik probeer het maar hoor. Fluitenkruid is ook mijn favoriete bloem. Ik kan er mateloos gelukkig van worden. Mooi dat je het symbolisch aan Hanneke gaf. Mooie dingen verzamelde je !! En ja, van het vinden van Nutteloze dingen kun je inderdaad heel gelukkig worden :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,
    Wat een geweldig blog en wat een prachtige vondsten! Ik ga ook regelmatig naar rommelmarkten hier in het dorp, in de winter is er elke maand wel 1, en de kringloop, daar moet ik elke week wel even heen en daar vind ik de meest geweldige schatten voor ook nog echte kringloop prijsjes. Een genot!! :-)
    Waar ik bij jouw foto's helemaal warm van word is de sjablonen van Magneto,ik heb daar al een andere set van en die koester ik helemaal. Ook het boek van Lis Paludan, oooh, wat zou ik daar graag eens in willen bladeren.
    Misschien kunnen we ruilen? Lijkt me echt super!!
    Wil je me contacten?
    Groetjes Sandra (Hipgemaakt.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moest nog aan je denken in mijn vakantie. Liep op een rommelmarkt tbv een kerk en ik zag door de bomen het bos niet meer. Jij, daar in tegen had het vast geweldig gevonden en spullen gepakt die ik nooit had zien liggen. Je moet er ook een "oog" voor hebben vind ik.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke nieuwe header weer!
    En och ja, ik herken het helemaal dat gevoel van schatzoeken! Die prullenbak van de eerste foto had ik ook definitief mee naar huis genomen :)
    Ik heb helaas geen tips voor markten in de achterhoek...ik vind ze zelf ook niet altijd in mijn eigen provincie, maar de lokale gratis krantjes is inderdaad een goede tip die ik al had gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik speel nog steeds met spirograph :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. in brummen is ieder jaar ook een marktje
    bij de oude kerk. ik weet helaas niet
    wanneer.

    bep bombeld

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi, afgelopen donderdag was ik op een rommelmarkt in Hoog Keppel, vlakbij Hummelo. Maar ja, da's nu te laat voor jou...
    Kijk anders eens op www.meukisleuk.nl of www.hollandsemarkten.nl
    Succes!
    En je vondsten zien er wel heel leuk uit. Oeioei dat bruine blik met bloemen vind ik geweldig! Ik ken het gevoel hélemaal! De spullen lachen je toe maar wat je er toch allemaal mee moet??
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Ingrid,
    Ik snap het helemaal,niks leuker als het schatzoeken op de rommelmarkt.Niets zoeken en dan de mooiste vondsten doen wat het dan ook moge zijn.....Ik moet zeggen ik rijd er toch soms ook wel een paar kilometer voor hoor.
    Ik zag volgens mij dat we gaan ruilen??leuk hoor!!

    Groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O maar dat speldje met zwaluw, dat is een gouden vondst, leuk!

    Ik zoek rommelmarktjes via het huisaanhuisblad, hier in Brabant staan daar regelmatig advertenties in. En die schrijf ik in de agenda, want ze komen vaak jaarlijks terug. ;) En verder Google ik af en toe op rommelmarkt en plaatsjes in de buurt. Ook vraag ik vrienden en familie of ze me op de hoogte willen houden, het staat ook weleens op borden als je dorpen inrijdt hier in de buurt. Maar inmiddels weet ik het meeste wel. Er is vast niet zoveel te vinden als in Zeeland, maar misschien wel wat leuks!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij naar het Oosten van het land en ik naar Zeeland...en ik heb mijn thrifting happiness hier ook nog niet zo gevonden...toen ik jouw berichtjes daarover las, dacht ik telkens 'maar wáár dan?' En waar worden die rommelmarktjes dan aangekondigd? Er prijkt hier toevallig op dit moment dicht bij mijn huis wel een dikke aankondiging van een pinksterrommelmarkt in Goes as. maandag. En ik heb mezelf voorgenomen dat ik daar eens fijn ga snuffelen. Maar die kleine leuke marktjes in die dorpjes...ik ben bang dat ik er overheen kijk....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)