donderdag 18 oktober 2012

About...(just talking..)



meestal heb ik wel een Soort van idee,
waar ik iets over zal schrijven de volgende dag,
ik maak foto's waarvan ik denk dat,
iets met het onderwerp te maken hebben,
ik denk nooit van te voren na over de tekst,
ik zet koffie, een muziekje aan,
kijk welke foto's ik heb,
en typ een stukje..
(ik wilde ook iets zeggen over de herfst en de regen,
maar nu word het 20 graden..)


meer er zijn ook dagen, zoals vandaag,
dat ik geen samenhangend verhaal kan bedenken,
bij de foto's die ik nam,
het idee van vandaag was, de vragen te beantwoorden,
die er eventueel waren vorige week,
dat viel nogal mee...
het boek komt als het goed is uit in Maart of April,
het word een soort van Ingthings boek
(als dat al Iets zegt..)
mijn favoriete vogels zijn flamingo's en zwaluwen
oh nee, dat vroeg niemand...


de overgangen van het haakwerk
maak ik door verder te haken met een andere kleur,
en dan de draadjes aan elkaar te knopen,
het garen wat ik gebruik,
koop ik in de wolwinkel of restjes in de kringloop,
niet speciaal een merk dus...
ik kan niet photoshoppen, 
ik teken gewoon in mijn foto's met Paint,
het simpelste programmaatje wat er is,
als ik echt een witte achtergrond wil,
leg ik er een wit blaadje achter,
of zet het voor een witte wand..


gisteren ontving ik het Round Robin magazine,
heel erg leuk geworden
waar ik een tekening voor maakte...
(dat is wel een hele plotselinge overgang,
maar zoals ik al zei,
het word een Rommelige post..)


heb ik nog een vraag,
voor het boek zoek ik de leukste adressen,
van je favoriete doe het zelf- en kringloop blogs,
markten, kringloopwinkels en webwinkels
(met papier, wol, vintage etc)
Ik zou het met name erg leuk vinden,
om ook wat Belgische adressen te krijgen...

wens ik je toe,
dat je dag wat Minder chaotisch zal zijn dan deze post
veel plezier!

22 opmerkingen:

  1. Oooh.... en dan sta ik ineens met mijn hoofd IN jouw blog! Doodeng **zwaait naar zelf** Eek!! Hahaha. (Van samenhang heb ik nog nooit gehoord, wordt zwaar overschat!!) Ik heb wel wat leuke adressen in Antwerpen en Gent voor je, stuur me maar even een mailtje. Super dat je aan Robin Magazine hebt meegewerkt trouwens, we krijgen leuke reacties op je plaat!! Ik ben zelf vooral enthousiast over de scharrelende kippen erop. Jij kan natuurlijk niet weten dat Kris ook daadwerkelijk van die scharrelende kippen heeft! Dotjes zijn het :-)
    Heb jij nog tips voor Zutphen? Qua kringloop, wol, crea? Ik ben er komend weekend voor een Freelance Artikel en kan wel wat tips van een local gebruiken.
    (wow... lap tekst dit!!)
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chaotisch, maar wel leuk om te lezen. Ik zal eens kijken of ik wat adressen kan verzamelen. Limburg en omstreken, dus net niet in België!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kringloopwinkel (dorcas) in bergambacht is ontzettend leuk en ook nog eens voor het goede doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou echt willen dat ik zo zou kunnen tekenen!! Wat een mooie frisse tekening weer!! :D En super dat het in de Round Robin staat!!! Mijn favo vintage webshopje is natuurlijk die van onszelf, maar dat wist je al. Zou echt heel gaaf zijn!! Ik denk dat ik vandaag maar wat breipennen ga aanschaffen, geen idee welke maat het handigst is maar heb gewoon zin om te beginnen aan iets dergelijks. Fijne donderdag! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je illustratie is prachtig in het blad! En ben heel benieuwd naar je boek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke post-blog...:o)

    De leukste 'Kringloop' zijn wij natuurlijk!!!
    Goede kwaliteit spullen van design, modern, retro en antiek. Grote spullen, kleine spullen. Kijk maar op www.inenverkoop.net...of kom eens langs als je in de buurt bent! :o)

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het chaotische vind ik juist wel leuk. (ik ben dus niet de enige). Je maakt er altijd wat leuks van. Het Round Robin Magazine heb ik inmiddels ook ontvangen en ik vond je tekening super. Weet helaas geen kringlopen etc uit de buurt van belgie, want ik kom uit de randstad. Succes met je boek en de alledaagse dingen en een gezellige dag.
    Hartelijke groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geniet van je blog, hoe rommeliger hoe fijner...ik spring ook graag van hak op de tak.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet wel een kringloop dicht bij Belgie, alleen even de Westerschelde onderdoor en door Zeeuws Vlaanderen rijden! De Dorcas schuur in Aagtekerke, elke dinsdagmiddag (behalve in de schoolvakanties van het zuiden) geopend van 1 tot 5! Jij weet hem ook wel Ingrid! Er komen steeds meer Zeeuws Vlaamse en Belgische mensen hier op vakantie en dus ook bij de kringloopschuur. Als je er nog meer wilt weten, of adressen zoekt van de kringlopen (zeg je dat zo?) waar jij toen je in Zeeland woonde ook kwam, dan moet je maar even mailen.

    Zeeuwse (regenachtige,dat wel) groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De allerleukste kringloopwinkel is voor mij De Pelgrimshoeve in Zoetermeer (Wattstraat 21)
    www.pelgrimshoeve.nl voor openingstijden.
    Ze hebben echt van alles wat! Laat je portemonee maar thuis of neem juist veel geld mee :-)
    Als je op Google zoekt op provincie en kringloopwinkel krijg je hele lijstjes, ook in Belgie. Zo maken wij hele routes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, en wat is je tekening leuk! Je krijgt meteen zin in zon en buiten eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha geweldig! En soms is onsamenhangend gewoon helemaal leuk en precies goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het wel gezellig, zo'n post met van alles en nog wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ♥ ik vind het fijn je blog te volgen ook al weet ik vaak niet wat ik moet typen in het reactievak. Vandaar deze zin :D

    groetjes, saskia ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kringwinkels in Gent kan je vinden onder www.ateljee.info en thinktwice-secondhand.be
    BBij thinktwice echte vintage, kleding, schoenen, stoffen, gordijnen petten enz. Succes
    v

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja... je had een hele mooie bijdrage geleverd, enige tekening!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken een leuke 'de Nostalgische Nonnevot' ze heeft een blog en een online winkel en staat op markten omgeving Sittard.
    Mooi je bijdrage in Round Robin én weer leuke foto's! Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik hoor altijd veel enthousiaste verhalen over "Het Goed in Emmeloord" -> Kringloopwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Favoriet kringloopblog: planetfur.nl, bettyblogt.punt.nl en robotiliebt.blogspot.com (de laatste is wel Duits). En favoriet kringloopadressen: snuffelhal Geldermalsen (snuffelhal.com) en in Best zitten twee grote kringlopen vlakbij elkaar (beter voor best en het goed). De beste rommelmarkten zijn wat mij betreft de verenigingsrommelmarkten, waar alles in een dag weg moet. Succes met het boek Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hexagoon, Google maar , in Leuven , een goed verstopte schat, Papier , stof en allerlei knutsel onderdelen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. in Nijmegen heb je een fantastische kringloop, waarbij al het geld naar het goede doel gaat. Het is alleen op woensdag va 2 uur en zaterdag va 2 uur open. Hij heet Stichting Overal.

    Annis van handgehaakt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Ingrid,

    In Langeweg,bij Zevenbergen zit een Emmaus winkel die elke woensdag en zaterdagmiddag open is,is erg leuk! Veel kleine winkeltjes achter een grote poort.
    En de kringloopwinkel in Almkerk moet ook bijzonder zijn,staat nog steeds op mijn lijstje,maar is er nog niet van gekomen er langs te gaan. Succes! Groetjes Monique, Spullen van Vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)